A Deutsche Bahn (DB) és a Siemens Mobility új sebességi rekordot állított fel az Erfurt–Lipcse/Halle nagysebességű vonalon, ugyanis egy ICE-S tesztvonattal 405 km/h sebességet értek el.
Ahogy a Siemens Mobility a közleményében is jegyzi, az ICE-S, a DB Systemtechnik mérővonata elsősorban teszt- és mérési célokra szolgál: új vonalak tesztelésére, infrastruktúra ellenőrzésére és különféle nagysebességű tesztek elvégzésére. A nagysebességű vonalak üzemeltetési feltételeinek pontos elemzéséhez és optimalizálásához kiterjedt mérési technológiával van felszerelve. Ezáltal az ICE-S kulcsfontosságú szerepet játszik a német nagysebességű vasúthálózat teljesítményének fejlesztésében és biztosításában.
Kiemelik azt is, hogy a 300 km/óra feletti sebességű vonatfutások alapvetően nagyon ritkák a német vasúthálózaton, és ezek kizárólag tesztelési célokat szolgálnak. A tesztfutások során értékes adatokat gyűjtenek elsősorban a nagysebességű vonalak felújításához és a vonatok technikai fejlesztéséhez.
A német ICE vonatok normál üzemben legfeljebb 300 km/h sebességgel közlekednek. Ezeket a sebességeket kizárólag speciálisan kialakított nagysebességű vonalakon érik el, például a Berlin–München vagy a Köln–Frankfurt útvonalakon, melyeket kifejezetten a biztonságos nagysebességű közlekedésre terveztek.
A Siemens Mobility új Velaro Novo modellje – amely az ICE-S részeként elérte a 405,0 km/h sebességet – a korábbi három Velaro-generáció továbbfejlesztése. Akár 30%-kal kevesebb energiát fogyaszthat, miközben jelentősen csökkenti a beruházási és karbantartási költségeket. Az ülőhelyek száma pedig 10%-kal megnövelték.
Nyitókép forrása: Siemens Mobility


