fbpx
2024. március 1. péntek

Május elején nyílik az utascentrum a Keletiben

Korszerű jegyértékesítés, mosdók, az aluljáróból akadálymentesen megközelíthető peronok jellemzik a Keleti új utascentrumát.

Az elődök a Keleti pályaudvar csarnokának megközelítését az utcaszintről, néhány lépcsőn fellépve képzelték el. Hamarosan visszakapjuk ezt a reprezentatív útvonalat is (egy üvegtetőn, éppen az utascentrum fölött lépdelhetünk majd át), de az évi 12 millió utas többsége ma már máshogy érkezik, a metrókkal vagy egyéb közlekedési eszközzel az aluljárón át. Számukra a lépcső két mozgólépcsővel és két lifttel egészült ki, azaz megvalósul a vonatok akadálymentes megközelítése is.

A lépcsőktől, liftektől balra 270 négyzetméterre bővítve és korszerűsítve újult meg a mosdó vandálbiztos szaniterekkel, zuhanyzókkal, akadálymentes és családi (pelenkázós) vécékkel és átmeneti csomagmegőrzőkkel. A mosdó mellett kapott helyet a tartós megőrzést szolgáló 111 csomagautomata, valamint 15 jegykiadó. (Belőlük további tizenegy a vágányoknál van.)

- Hirdetés -

A másik oldal az üvegburkolatú ügyintéző téré, ahol a tágas, 285 négyzetméteres területen tizenegy pult várja az ügyfeleket, akár bel- vagy külföldi menetjegyet vesznek, információt kérnek, panaszt, visszatérítést intéznek. Az 5-ös pult a kerekesszékkel érkezők számára áll rendelkezésre soron kívül. Ezt a területet burkolja a már említett üvegtető, így természetes megvilágításhoz is jut.

Jegyautomaták, liftek, mozgólépcső
Jegyautomaták, liftek, mozgólépcső

A kiemelt ügyletek (csoportos utazás, nagy értékű kedvezménykártya vásárlása) intézését további két, zártabb pult szolgálja.

Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár, dr. Pafféri Zoltán, a MÁV elnök-vezérigazgatója és Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója a sajtó képviselőivel együtt járta be az utascentrum területét. Az ügyfelek számára nyitott tér mögötti jelentős területen back-office funkciók kaptak helyett, hiszen a MÁV-START körülbelül félszáz dolgozóval látja el az itteni feladatokat: irodák, öltözők, mosdók, pihenők, teakonyha, széf, főpénztár, iratraktár, talált tárgyak raktára, informatikai helyiség. Szilágyi Tibor, a MÁV fejlesztési és beruházási főigazgatója elárulta, ezen a részen, vagyis a Kerepesi úti szárny pinceszintjében derült ki az építkezés közben az itt lévő eredeti födémről, hogy – világháborús bombatalálat következtében – nem elegendő a tartószilárdsága, így terven felül kellett megerősíteni. A 2021-ben indult beruházás csúszásának ez volt az egyik oka, a másik pedig egy nagy, nyári esőzés után túlcsorduló téglacsatorna.

Az új utascentrum május első hetétől minden nap hajnali fél öttől éjjel fél egyig lesz nyitva. A beruházás összesen 1,9 milliárd forintba került európai uniós támogatással. Összesen 1542 négyzetméter épült át.

Borítókép: Május elejétől fogad utasokat a létesítmény Fotó: a szerző

Ezek is érdekelhetik

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Hároméves a MÁV-START CO2-számlálója

A MÁV-START 2021. február 17. óta működteti a CO2-számlálót. A vasúttársaság azzal a céllal indította el a kezdeményezést, hogy tudatosítsa, a közlekedési mód választásával is jelentősen csökkenthető a légkörbe kerülő károsanyag mennyisége.

2023-ban tovább romlott a magyar vonatok menetrendszerűsége

Az InterCity vonatok közül tízből négy tudott csak öt percnél kevesebb késsel célba érni, minden ötödik negyedóránál is hosszabb várakozásra kényszerült. A vasúti késések a...

Digitális, okos, kényelmes

Az okosjegy, a prémiumszolgáltatás és az online jegyváltás népszerűsége is nőtt a MÁV-START-nál. A MÁV-START belföldi és nemzetközi vonatait tavaly rekordszámú, mintegy 181 millió utazáshoz...

Az országbérlet hozott gyógyulást a járványra

Tavaly rekordokat döntött a közösségi közlekedés. A MÁV–Volán-csoport járatain 2023-ban 837 millió utazás történt. Ez 118 millióval több, mint 2022-ben, ami azt mutatja, hogy a...

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });