fbpx
2024. május 9. csütörtök

Lázár János: a magyar vasút olyan amilyen, de olcsón adom

Az egész ágazat forráshiányos, de óriási lehetőség például a MÁV, az 57 ezres óriásvállalat új pályára állítása – nyilatkozta a közlekedési miniszter.

A Telex új podcastjában Lázár János, építési és közlekedési miniszter beszélt egyéves tevékenységéről. Mint elmondta, új helyzet van, és az új rendszerben minden tárcának tízéves tervet kell majd leadnia, ami szülni fog vitákat és érdekellentéteket.

A miniszter szerint a közlekedési feladatkörre – ami eredetileg, a ciklus elején még a TIM-hez tartozott – nem maga jelentkezett, de amikor Palkovics László lemondott, Orbán Viktor megkereste azzal: „volna itt egy kis probléma, tudna-e segíteni”. A területhez egyébként ő úgy kapcsolódik, hogy „országszervezési feladatnak” tekinti, ami hozzájárul az uniós átlaghoz való felzárkózásunkhoz és az emberek életminőségéhez általában.

- Hirdetés -

Lázár az egész közlekedési ágazatot forráshiányosnak mondta, de szerinte óriási lehetőség például a MÁV-ot, ami egy 57 ezres óriásvállalat, új pályára állítani – csak az a kérdés, lehet-e erre most hazai költségvetési forrást szerezni. A MÁV-val kapcsolatban azt is közölte Lázár, „tudomásul kell venni, hogy ez egy hiányos rendszer”, a vasúti pálya közel fele sebességkorlátozott.

– Nem tudom azt mondani a kedves magyar honfitársaknak, hogy elképesztő jó szolgáltatást biztosítunk, gyertek és utazzatok. Ezzel szemben azt tudom nekik mondani, hogy nézzétek, ez olyan, amilyen, de a miénk, és olcsón adom ezt a szolgáltatást – mondta a vármegyebérletre utalva. A miniszter szerint az ország áltatása lenne azt mondani, itt minőségi változások lesznek egy-két éven belül, ez inkább tízéves időtávon képzelhető el.

Ezek is érdekelhetik

Összeolvad a MÁV és a VOLÁN telefonos ügyfélszolgálata

2024. május 1-től két területen is szintet lép a MÁV-START és a Volánbusz integrációja: a telefonos utas-tájékoztatás egységesítésének, a jegyváltási lehetőségek bővítésének előnyeit is...

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.

Szorosabbra fűződnek a szlovák-magyar vasúti kapcsolatok

Az egyeztetés célja a felvidéki magyarok és az anyaország közötti vasúti kapcsolat erősítése, a két ország közötti vasúti közlekedés fejlesztése.

Szükség van az infrastruktúra fejlesztésére!

Mind a hálózatméretet, mind a nyújtott szolgáltatásokat a lehető legpontosabban és hatékonyabban szükséges megtervezni.

Megnyílt a felújított keresztaluljáró a Nyugatiban

Mostantól az utasok előtt is nyitva áll az új, peronokhoz vezető átjáró a Nyugati pályaudvaron.

Legfrissebb híreink

Kamionnal ütközött a tehervonat

Baleset miatt késtek a vonatok a Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely, illetve a Hidasnémeti és a Budapest-Eger vonalon - közölte a Mávinform kedd délelőtt. A balesetben tehervonat kamionnal ütközött...

Last Mile mozdonyok az Alstomtól

Új, 20 darabból álló, “Last Mile” tolatómodullal felszerelt mozdonyból álló flotta gördült ki az Alstom-gyárból.

A MÁV-nál már szezon van

Az utasigényekhez igazodva a MÁV-VOLÁN-csoport idén is „megnyújtja” a balatoni szezont.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Last Mile mozdonyok az Alstomtól

Új, 20 darabból álló, “Last Mile” tolatómodullal felszerelt mozdonyból álló flotta gördült ki az Alstom-gyárból.

A MÁV-nál már szezon van

Az utasigényekhez igazodva a MÁV-VOLÁN-csoport idén is „megnyújtja” a balatoni szezont.

Rónai: elképesztő, ami at RNE elért 20 év alatt

A Rail Net Europe nemzetközi esernyőszervezet 20. születésnapja alkalmából készített a szervezet interjút Rónai Péter alelnökkel.  A magyar szakember 2013 óta dolgozik az RNE igazgatóságában,...