Az egész ágazat forráshiányos, de óriási lehetőség például a MÁV, az 57 ezres óriásvállalat új pályára állítása – nyilatkozta a közlekedési miniszter.
A Telex új podcastjában Lázár János, építési és közlekedési miniszter beszélt egyéves tevékenységéről. Mint elmondta, új helyzet van, és az új rendszerben minden tárcának tízéves tervet kell majd leadnia, ami szülni fog vitákat és érdekellentéteket.
A miniszter szerint a közlekedési feladatkörre – ami eredetileg, a ciklus elején még a TIM-hez tartozott – nem maga jelentkezett, de amikor Palkovics László lemondott, Orbán Viktor megkereste azzal: „volna itt egy kis probléma, tudna-e segíteni”. A területhez egyébként ő úgy kapcsolódik, hogy „országszervezési feladatnak” tekinti, ami hozzájárul az uniós átlaghoz való felzárkózásunkhoz és az emberek életminőségéhez általában.
Lázár az egész közlekedési ágazatot forráshiányosnak mondta, de szerinte óriási lehetőség például a MÁV-ot, ami egy 57 ezres óriásvállalat, új pályára állítani – csak az a kérdés, lehet-e erre most hazai költségvetési forrást szerezni. A MÁV-val kapcsolatban azt is közölte Lázár, „tudomásul kell venni, hogy ez egy hiányos rendszer”, a vasúti pálya közel fele sebességkorlátozott.
– Nem tudom azt mondani a kedves magyar honfitársaknak, hogy elképesztő jó szolgáltatást biztosítunk, gyertek és utazzatok. Ezzel szemben azt tudom nekik mondani, hogy nézzétek, ez olyan, amilyen, de a miénk, és olcsón adom ezt a szolgáltatást – mondta a vármegyebérletre utalva. A miniszter szerint az ország áltatása lenne azt mondani, itt minőségi változások lesznek egy-két éven belül, ez inkább tízéves időtávon képzelhető el.