fbpx
2024. október 4. péntek
spot_img

Júliustól az IC-n is érvényes az országbérlet

Drágulnak a jegyek a rövidebb utazásokra, illetve a hosszabbak is applikációból vagy interneten váltva.

A jövő hónap elejétől a helyjegyes vonatokon is utazhatunk az országbérletekkel – jelentette be egy Facebook-posztban Lázár János építési és közlekedési miniszter. A tárcavezető két hete már megelőlegezte az intézkedést a Parlamentben. Fontos információ, hogy mindez a vármegyebérletekre nem igaz, azok továbbra sem használhatók a helyjegyköteles vonatokon, kocsikban.

A május elsejétől vonaton és autóbuszon is érvényes kedvezményes bérletekből eddig körülbelül 600 ezret adtak el. Vasúton ezek június végéig csak nem helyjegyköteles, másodosztályú vagonokban használhatóak, tehát nem lehet velük utazni az InterCityken, illetve az IC-kocsikat is tartalmazó, úgynevezett hibrid vonatok IC vagonjaiban. Ez változik meg júliustól. A vármegyebérletek felhasználhatósága változatlan, az országbérlettel utazóknak azonban csupán a helyjegyet kell majd külön megváltaniuk az IC-n. Az utazás napja előtt ennek ára 650, aznap 990 forint lesz.

- Hirdetés -

A MÁV közleményéből az is kiderül, a pótdíjak teljes rendszere átalakul. A július elsejétől életbe lépő új díjszabási rend szerint az eddigi IC-pótjegyek megszűnnek, a funkciójukat az egységes árazású helyjegyek veszik át. A nem IC-minőségű kocsikból álló, de helyjegyköteles vonatokon, illetve vonatrészeken egységesen 300 forintra módosul a helyjegy ára.

Az első és prémium (1+) osztályon sem a vármegye-, sem az országbérlet nem lesz felhasználható az utazáshoz. Július elsejétől a prémium (1+) osztályra szóló helyjegyek ára is változik, egységesen 1990 Ft-ot kell fizetni.

Szintén módosul a kilométeralapú menetjegyek díjszabása. Július 1-jétől

  • 10 kilométerig (250 helyett) 400,
  • 15 kilométerig (310 helyett) 450,
  • 20 kilométerig (370 helyett) 500,
  • 25 kilométerig (465 helyett) 550,
  • 30 kilométerig (560 helyett) 600 forint

lesz a teljes árú, egy útra szóló menetjegyek ára a helyközi közlekedésben a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV és a GYSEV járatain egyaránt.

A kedvezményt tartalmazó menetjegyek ára a fentiekkel arányosan módosul, a bérletek és a 30 kilométernél nagyobb távolságra szóló menetjegyek jelenlegi ára viszont továbbra is megmarad.

Változik azonban az automatákból és a digitális felületeken (interneten az Elvirából vagy a MÁV applikációból) vásárolt MÁV-START és GYSEV menetjegyekre járó kedvezmények mértéke: az automaták esetében a kedvezmény megszűnik, a digitális felületeken keresztül váltott jegyek esetében pedig a mértéke 10-ről 5 százalékra csökken.

Nyitóképünkön egy balatoni InterCity (fotó: MÁV).

Ezek is érdekelhetik

Még szorosabb együttműködés a MÁV-VOLÁN-csoport és az ÖBB között

A megállapodás fókuszában a közlekedési kapcsolatos javítása áll, amely a személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának emelésére is kiterjed.

Nemzetközi elismerés a MÁV új vezérigazgatójának

Két fontos nemzetközi szervezet vezető bizottsága is tagjának választotta a MÁV új vezérigazgatóját, Hegyi Zsoltot.

Ingyenes kerékpárszállítás és Autómentes napijegy

Az Európai Mobilitási Hét keretében különböző kedvezményekkel és programokkal készül a MÁV-VOLÁN-csoport a hétvégén.

Már a győri és az esztergomi vonalon is kalauz nélkül közlekednek egyes vonatok

A sikeres tesztüzemet követően a személyszállító vasúttársaság folyamatosan bővíti ki a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

Legfrissebb híreink

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.