fbpx
2024. március 1. péntek

Júliustól az IC-n is érvényes az országbérlet

Drágulnak a jegyek a rövidebb utazásokra, illetve a hosszabbak is applikációból vagy interneten váltva.

A jövő hónap elejétől a helyjegyes vonatokon is utazhatunk az országbérletekkel – jelentette be egy Facebook-posztban Lázár János építési és közlekedési miniszter. A tárcavezető két hete már megelőlegezte az intézkedést a Parlamentben. Fontos információ, hogy mindez a vármegyebérletekre nem igaz, azok továbbra sem használhatók a helyjegyköteles vonatokon, kocsikban.

A május elsejétől vonaton és autóbuszon is érvényes kedvezményes bérletekből eddig körülbelül 600 ezret adtak el. Vasúton ezek június végéig csak nem helyjegyköteles, másodosztályú vagonokban használhatóak, tehát nem lehet velük utazni az InterCityken, illetve az IC-kocsikat is tartalmazó, úgynevezett hibrid vonatok IC vagonjaiban. Ez változik meg júliustól. A vármegyebérletek felhasználhatósága változatlan, az országbérlettel utazóknak azonban csupán a helyjegyet kell majd külön megváltaniuk az IC-n. Az utazás napja előtt ennek ára 650, aznap 990 forint lesz.

- Hirdetés -

A MÁV közleményéből az is kiderül, a pótdíjak teljes rendszere átalakul. A július elsejétől életbe lépő új díjszabási rend szerint az eddigi IC-pótjegyek megszűnnek, a funkciójukat az egységes árazású helyjegyek veszik át. A nem IC-minőségű kocsikból álló, de helyjegyköteles vonatokon, illetve vonatrészeken egységesen 300 forintra módosul a helyjegy ára.

Az első és prémium (1+) osztályon sem a vármegye-, sem az országbérlet nem lesz felhasználható az utazáshoz. Július elsejétől a prémium (1+) osztályra szóló helyjegyek ára is változik, egységesen 1990 Ft-ot kell fizetni.

Szintén módosul a kilométeralapú menetjegyek díjszabása. Július 1-jétől

  • 10 kilométerig (250 helyett) 400,
  • 15 kilométerig (310 helyett) 450,
  • 20 kilométerig (370 helyett) 500,
  • 25 kilométerig (465 helyett) 550,
  • 30 kilométerig (560 helyett) 600 forint

lesz a teljes árú, egy útra szóló menetjegyek ára a helyközi közlekedésben a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV és a GYSEV járatain egyaránt.

A kedvezményt tartalmazó menetjegyek ára a fentiekkel arányosan módosul, a bérletek és a 30 kilométernél nagyobb távolságra szóló menetjegyek jelenlegi ára viszont továbbra is megmarad.

Változik azonban az automatákból és a digitális felületeken (interneten az Elvirából vagy a MÁV applikációból) vásárolt MÁV-START és GYSEV menetjegyekre járó kedvezmények mértéke: az automaták esetében a kedvezmény megszűnik, a digitális felületeken keresztül váltott jegyek esetében pedig a mértéke 10-ről 5 százalékra csökken.

Nyitóképünkön egy balatoni InterCity (fotó: MÁV).

Ezek is érdekelhetik

Miért drága az olcsó bérlet?

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus ügyvezetője és a FAIRTIQ kelet-közép-európai képviselőjének írása a részletszabályozást még nem ismerve járja körül az olcsó árazásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, nem csak a közlekedés területéről.

Megkezdődtek az új állomási liftek építési munkálatai Tatabányán

A MÁV akadálymentesítést célzó projektjének keretében a tatabányai állomáson három új lift épül, mintegy 1 milliárd forintból.

Csökkenő pontosság: közös pont a svéd és a magyar vasútban

A skandináv országban tavaly késtek a vonatok a legtöbbet 2010 óta. Az adatokat torzítja egy egyszeri, kirívó eset. 

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Hároméves a MÁV-START CO2-számlálója

A MÁV-START 2021. február 17. óta működteti a CO2-számlálót. A vasúttársaság azzal a céllal indította el a kezdeményezést, hogy tudatosítsa, a közlekedési mód választásával is jelentősen csökkenthető a légkörbe kerülő károsanyag mennyisége.

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });