fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Elkészült a veszprémi vasútállomás felújított utascsarnoka

Ma megnyílik az utasok előtt Veszprém állomás felújított állomásépülete.

Az állomás felújítása a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Főváros programhoz csatlakozva valósul meg, most a felújított utasforgalmi területeket adják vissza az utasoknak, a projekt pedig ősszel fejeződik be teljeskörűen.

Idén februárban kezdődött Veszprém vasútállomás felújítása, a munkálatok két ütemben valósulnak meg. Az első ütem július 14-én lezárul, így várhatóan ma már az utasok is használhatják a felújított utasforgalmi területeket, és a kívül-belül megújult utascsarnokban üzemelő pénztárat. A nyár folyamán az aluljáró környezetében lévő fedett területen is telepítik a jegykiadó automatákat, így hamarosan az utascsarnokon kívül is lesz lehetőség jegyvásárlásra.

- Hirdetés -

Az épület mostantól lépcsőn és rámpán is megközelíthető, az utasváróba pedig fotocellás ajtókon léphetünk be.

A váróteremben új burkolatok, álmennyezet és világítás épült ki, a bútorokat is lecserélték, étel- és italautomatát is kihelyeztek, valamint akadálymentesített mosdó is az utasok rendelkezésére áll.

A könnyebb tájékozódás érdekében a felújított területeken megújultak a statikus utastájékoztató elemek is (táblák, piktogramok), továbbá a váróteremben új dinamikus utastájékoztató rendszert (digitális monitor) építettek ki. A meglévő hangos utastájékoztató rendszer is változatlanul tájékoztatja az utasokat az induló és érkező vonatokról és az azokkal kapcsolatos információkról.

Nem csak a belső, a külső utasforgalmi területeken is sok minden megváltozott. Az épület új térkővel burkolt, széles járdafelületen keresztül közelíthető meg, az aluljárót üvegfedéssel látták el, a lépcsők biztonságos használatát új, kétsoros korlát teszi könnyebbé az utasok számára. A megújult aluljáró lejárata mellett, a középső peronon két fedett utasbeállót is telepítettek, ezzel is növelve az utaskomfortot.

A beruházás második ütemében, az épület teljes színezését, a peronok felőli oldalon az előtető építését, valamint az épület körüli tér térkövezését is befejezik.

Az aluljáró lejáratok környezetében új ún. „nyári várót” alakítanak ki, ahol az utasok fedett területen várakozhatnak, továbbá új padok és biciklitámaszok szolgálják majd az utasok kényelmét.

Veszprém vasútállomás felújítása 1,105 milliárd forintból, 750 millió forint a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Főváros támogatásból és 355 millió forint értékű MÁV saját forrásból valósul meg.

Borítókép: Ilyen lesz, ha befejeződik a felújítás (Forrás: MÁV-Volán Csoport)

Ezek is érdekelhetik

Visszaállt az eredeti pályasebesség Szárligetnél

Tavasszal még lesznek utómunkák a hegyeshalmi fővonalon. Újra 140 km/órás maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonal ősszel felújított pályaszakaszának jobb vágányán. Biatorbágy és...

Megújult a Nyugati pályaudvar főhomlokzata

A keresztaluljáró rendbehozása és a lift pótlása 2024-ben történik meg. A Nyugati pályaudvaron az idei évben elvégzett munkálatoknak köszönhetően teljesen megújult a Teréz körút felőli...

Megújult az irányítótorony Sopronban

A GYSEV folytatta a vasútállomás korszerűsítését. Elkészült a soproni vasútállomás irányítótornyának külső felújítása. Az épület új homlokzatburkolatot kapott, kicserélték a külső nyílászárókat és üvegezett felületeket...

Nyolcéves szünet után lehet vonattal utazni Szeged és Szabadka között

Folytatódik a röszkei vasútvonal rekonstrukciója. Az összetartozás vasútvonalának nevezte Lázár János építési és közlekedési miniszter a személyforgalomnak nyolc év szünet után kedd hajnalban visszaadott Szeged-Szabadka...

Komoly zavartatással jár a szombathelyi rekonstrukció

Kövesdi Szilárdot, a GYSEV Zrt. vezérigazgatóját a személyszállítás járműhelyzetéről kérdeztük.

Harmadik fázisához ért a szárligeti felújítás

Ismét járnak a nemzetközi vonatok és néhány elővárosi is csúcsidőben. A győri fővonal felújításának legösszetettebb fázisa november 17-ig tartott, ebben az időszakban egyik vágányon sem...

Legfrissebb híreink

A MÁV 285 db IC kocsi beszerzésére készül

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni szükséges, amelyre több megoldás is van.

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A rovat további cikkei

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.