Az Európai Parlament március 12-i plenáris ülésén elfogadta a Weights & Dimensions irányelv felülvizsgálatának első olvasatát 330 igen, 207 nem szavazattal, 74 tartózkodás mellett. Az európai parlamenti képviselők minden, a TRAN Bizottság februári ülésén megszavazott módosítást megszavaztak.
A Parlament jóváhagyta a Bizottság javaslatát a zéró emissziós járművek megengedett össztömegének 4 tonnával való növelésére vonatkozóan, kompenzálandó az akkumulátor vagy hidrogén cella beépítésének hely és tömeg igényét. A képviselők jóváhagyták a gigakamionok határon átnyúló mozgatását is olyan tagállamok között, ahol a nemzeti szabályozás megengedi közlekedtetésüket. Ugyanakkor új útvonalak vonatkozásában az EU országainak előzetes hatásvizsgálatot kell majd lefolytatnia vizsgálva a közlekedésbiztonság, infrastruktúra, közlekedési módok közötti együttműködés és környezeti szempontokat. Ezen kívül döntöttek egy új, 4b cikk beemeléséről is, mely a 44 tonnás tehergépjárművek határon átnyúló mozgását teszi lehetővé 2034 végéig dízel hajtású gépjárművek számára. Végezetül pedig pontosította a Parlament az irányelv szövegezését, biztosítandó, hogy a megengedő tagállamok között határátmenetekben is közlekedhessenek a nehezebb/hosszabb/magasabb gépjárművek.
A közlekedési miniszterek tanácsa a belga elnökség tervei szerint júniusi ülésén fogadhatja el az általános megközelítést, majd ezt és a EU-s választásokat követően kerülhet sor a két intézmény véleményének ütköztetésére a trilógus folyamán.
A vasútnak tovább kell lobbiznia annak érdekében, hogy a jogszabály ne rekedjen meg a közút zöldítés szintjén, hanem az eredeti szándéknak megfelelően a közlekedés zöldítést segítse. Ez akkor lehetséges, ha a fuvarszervezés a zöldebb közutat a vasúttal összekötve a kombinált fuvarozás irányába tereli a forgalmakat, hiszen a vasút jóval fenntarthatóbb közlekedési mód, mint a zöldített közút. Ehhez fontos lenne, hogy a W&D irányelv módosítását a döntéshozók a kombinált fuvarozási irányelv felülvizsgálatával együtt tárgyalják, hogy az előírt hatásvizsgálat professzionális módon készüljön el egységes tematikára alapozva, továbbá hogy a nehezebb/hosszabb/magasabb tehergépjárművek fogalomba helyezése okán szükséges változtatások kerüljenek átvezetésre a kapcsolódó jogszabályokban (pl közlekedésbiztonság, útdíj témakörökben).