fbpx
2024. szeptember 11. szerda
spot_img

A vasút nyáron is veszélyes üzem: életveszélyes helyzetbe kerültek gyermekcsoportok

A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közösen hívja fel a figyelmet a felnőttek felelősségére és azokra a veszélyekre, amelyek a gyermekeket, fiatalokat kiemelten érintik a vasúti üzemi területeken. Rövid időn belül második alkalommal fordult elő, hogy a szabályok megszegése miatt felnőtt kísérettel került életveszélyes helyzetbe gyermekcsoport.

Két vérfagyasztó szituáció is történt az utóbbi időben, amelynek középpontjában gyermekcsoportok álltak – tájékoztatott a MÁV. Május 24-én egy nagyjából 20 fős gyermekcsoport két kísérővel annak ellenére ment át a vasúti útátjárón Tóvároskert megállóhelyen, hogy a fénysorompó tilos jelzést mutatott. A megállóhelyen épp bent álló vonat mozdonyvezetője hosszas kürtölésbe kezdett, ennek ellenére a csoport átkelt a síneken. A szerelvény nem indult el, de a másik vágányon bármikor jöhetett volna vonat, amely akár szörnyű tragédiához vezethetett volna.

Szintén érthetetlen eset zajlott a szolnoki vasútállomáson június 12-én, amikor egy iskolás csoport átszálláskor az aluljáró helyett a vágányokon átkelve közelítette meg az induló vonatot. Bármelyik szabad vágányon jöhetett volna ezalatt szerelvény, ami  könnyen tragédiához vezethetett volna. A vasúttársaság mindkét eset kapcsán rendőrségi feljelentést tett.

- Hirdetés -

A MÁV közleményében ismételten felhívja a figyelmet, hogy vasútüzemi területen tartózkodni életveszélyes és tilos!

Csak a kijelölt vasúti átjáróban szabad átmenni a síneken. A vasúti átjárót mindig kiemelt körültekintéssel kell megközelíteni! A fénysorompó felváltva villogó piros fénye azt jelenti, hogy nem szabad átmenni a síneken, mert jön a vonat, meg kell várni a fehér villogó jelzését. Mielőtt a sínekre lépünk, mindig győződjünk meg róla, hogy egyik irányból sem érkezik vonat! Nem szabad közlekedés közben fülhallgatót használni, vagy a telefont nyomkodni, mert ez elvonja a figyelmet a veszélyekről.

Szigorúan tilos a járművek alá menni, alattuk átbújni, illetve azok tetejére felmászni. Az életükkel játszanak azok a fiatalok is, akik szórakozásból a vonat elé szaladnak, majd elugranak az érkező jármű elől. A vonat valós sebességét nagyon nehéz érzékelni, ráadásul a vasúti szerelvény féktávolsága is többszáz méter, ezért a hirtelen megállítása esélytelen!

A MÁV az ORFK-OBB-vel közösen iskolásoknak egy korábban meghirdetett rajzpályázattal is felhívta a figyelmet a balesetmegelőzés fontosságára, amelynek keretében a legfontosabb vasútbiztonsági szabályokat ismerhették meg a gyerekek. Témaválasztáskor a közlekedési helyzetek áttekintése során megismerhették azokat a legfontosabb közlekedési szabályokat, amelyek megszegése balesethez vezethet. A verseny eredményhirdetésére ünnepélyes keret között sor került, a díjazott pályaművek itt tekinthetők meg.

A nyári szünet közeledtével a MÁV ismételten kéri a szülőket és a pedagógusokat, hogy hívják fel a gyermekek és fiatalok figyelmét a szabálykövető közlekedés fontosságára, hiszen a figyelmetlenség vagy a vasúti közlekedés veszélyeztetése súlyos következményekkel járhat!

Fotó: MÁV

Ezek is érdekelhetik

Katasztrófa lenne a vasútnak a megakamionok megjelenése a hazai közutakon

Tanulmány bizonyítja, hogy a nagyobb közúti szerelvények európai engedélyezése nem zöldítés, sőt! A részletszabályok még nem dőltek el, az EU-s irányelv alakításában most kell hallatniuk...

Menetvonal-elosztással növelnék a vasúti áruszállítás kapacitásait az EU-ban

Több kapacitást, jobb tervezhetőséget így pontosabb tehervonatokat hozhat az Európai Bizottság kapacitásszabályozási javaslata. Az Európai Bizottság idén nyáron publikálta javaslatát arról, hogyan lehetne több kapacitást...

Fontos EU-s bírósági ítélet támogatja a kombinált fuvarozást

Az üres konténer szállítása a terminálról a rakodóhelyig kombinált fuvarozásnak számít. Egy román közúti fuvarozót 8625 euró közigazgatási bírsággal sújtották Németországban arra hivatkozva, hogy megszegte...

Továbbra is jelentős a visszaesés az európai kombinált áruszállításban

Április és június között 14,4 százalékkal csökkent a kombinált árusszállítás Európában 2022 második negyedévéhez képest.

Tisztább áruszállítást szorgalmaz az EU

Az intermodális szállítás szabályozásáról, illetve a vasúti áruszállítás szerepének az erősítéséről tárgyalt az Európai Bizottság.

Akkorát zuhant az első negyedévben a kombinált áruszállítás, mint a koronavírus alatt

A közúti áruszállítást kevésbé viselte meg az év első három hónapja. Az év második feléig várni kell az érdemi élénkülésre.

Legfrissebb híreink

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

A rovat további cikkei

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Speciális kalodarendszerrel szállít vasúti kerékpárokat a TS Hungária

A kétsoros kalodarendszerrel teherkocsinként 30 db vasúti kerékpár szállítható, ez versenyképes alternatíva a közúti fuvarozással szemben.