fbpx
2025. május 22. csütörtök

Deutsche Bahn eladta a DB Schenkert

A Deutsche Bahn értékesítette a logisztikai leányvállalatát, a DB Schenkert a DSV dán közlekedési és logisztikai társaságnak – adta hírül a német vasúttársaság.

A 14,3 mrd EUR (5 720 mrd Ft) értékű, stratégiai jelentőségű tranzakció a DB életében a legnagyobb, melynek eredményeként újra a főtevékenységére koncentrálhat. A 2023 decemberében indult eladási folyamatban a DSV ajánlatát a pénzügyi kondíciók miatt választották. A bevételből a DB szándéka a felhalmozott adósságok jelentős csökkentése. A német vasúttársaság célja a szolgáltatás, infrastruktúra és pénzügyi teljesítés fejlesztése a következő 3 év folyamán.

Dr. Richard Lutz, a DB vezetőségének elnöke így nyilatkozott a tranzakció kapcsán:

„A Deutsche Bahn történetének és a logisztikai iparnak a legnagyobb tranzakcióját hajtottuk végre. A Schenker eladása csökkenteni fogja a DB összetettségét és lehetővé teszi, hogy teljes mértékben az alaptevékenységre koncentráljunk. A következő három évben átalakítjuk infrastruktúránkat, vasúti tevékenységünket és jövedelmezőségünket. A DSV általi felvásárlás új tulajdonost ad a DB Schenkernek, amely egyedülálló piaci pozíciót és nemzetközi növekedési lehetőségeket ígér.”

- Hirdetés -

A DB Schenker több mint 71 ezer főt foglalkoztat, 1850 telephelyen, több, mint 130 országban. Széles körű szárazföldi, légi és óceáni teherszállítást kínál integrált értéklánc megoldásokkal.

Jens Lund, a DSV vezérigazgatója így nyilatkozott:

„A Schenker felvásárlásának befejezésével mérföldkőhöz értünk a DSV történetében.. Ezzel a felvásárlással a globális szállítmányozás és logisztika világvezető szereplőjévé válunk, egy olyan időszakban, amikor a globális ellátási láncok minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kapnak, és ügyfeleinknek megbízható és agilis globális szolgáltatási és termékhálózatra van szükségük.”

A tranzakció részeként a DSV bejelentette, hogy a következő három-öt évben mintegy 1 milliárd eurót kíván befektetni Németországban. A felvásárlás két globális logisztikai hálózatot egyesít, bővítve a DSV nemzetközi képességeit.

Jochen Thewes, a Schenker AG vezérigazgatója elmondta:

„Nagy büszkén tekintünk vissza az elmúlt évek kiváló teljesítményére a Deutsche Bahn tulajdonosként való jelenlétében. Most a DSV-vel lehetőségünk van felépíteni a világ legnagyobb logisztikai csoportját. Várjuk, hogy felelősségteljes és együttműködő partnerség révén együtt dolgozhassunk ezen a nagyszerű vízión.”

Nyitókép: moerschy képe / Pixabay

————————————————————

Csatlakozzon Ön is a vasúti járműipar döntéshozóihoz – május 29-én Budapesten!
Érje el a legfontosabb döntéshozókat, értesüljön első kézből az iparági trendekről, teremtsen új üzleti lehetőségeket – mindezt a vasúti szektor legrangosabb tavaszi eseményén.

A rendezvényen a hazai járműpiac kiemelt szereplői és a szektor külföldi szakemberi egyaránt első kézből adnak bepillantást a jenlegi járműhelyzetről. Mik a hazai kilátások? Mi, hogyan működik a környező országokban? Milyen gyors és középtávú megoldások jelenthetik a rég várt változást a járműgyártás és -fejlesztés, finanszírozás, szabályozás, beszerzés, vagy akár karbantartás terén? A nemzetközi járműgyártó és lízingcégek miként tekintenek a magyar piacra, milyen lehetőségekkel szolgálhatnak? Többek között ezen kérdésekre keressük a válaszokat a Magyar Vasút – II. Vasúti Járműipari Szimpózium 2025-ös rendezvényén.

TOVÁBBI RÉSZLETEK AZ ESEMÉNY OLDALÁN

Ezek is érdekelhetik

Megtorpanás a német járműbeszerzésben

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

Rekordmélységben a Deutsche Bahn pontossága

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

A hatezer milliárd forintos vasútfejlesztés, ami sosem akar elkészülni

A Deutsche Bahnnak nem csak a vonatai, a projektjei is elképesztő sokat késnek. Hiába a jelentős vasúti beruházások Baden-Württembergben, az elszálló költségek miatt a vasútbarátok is fanyalognak.

Tengeri szél hajtja majd a mozdonyokat Németországban

Az Északi-tengeri szél termelte energia hajtja 2025-től a Deutsche Bahn villanymozdonyait és motorvonatait - egyelőre a 365-ből csak három napig.

A német vasút válófélben van Kínától?

A nagypolitika nyomására el kellene távolítani a német vasút Huawei technológiáját, amely jelenleg a DB informatikai infrastruktúrájának létfontosságú része. A csere akár 400 millió eurójába kerülhet a cégnek.

Kevesebb pénz, kevesebb vasút, mondta Berthold Huber (DB)

Abban hibáztak, hogy nem jelezték a kormányzatnak egyértelműen, a számukra biztosított pénz nem elég a német vasút színvonalának a fenntartásához - nyilatkozta Berthold Huber, a Deutsche Bahn infrastruktúráért felelős igazgatósági tagja a The Pioneer Briefing kérdésére.

Legfrissebb híreink

Az osztrákok közel 20 milliárd eurót költhetnek vasútépítésre

Az új ÖBB-Rahmenplan – több éves keretterv – a 2025-2030 időszakban 19,7 milliárd eurót szán vasúti pályahálózat-építésre Ausztriában.

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

Zéró-emissziós vasúti flotta felé halad Európa: ambiciózus partnerség az AERRL és az Infrabel között

Az AERRL és az Infrabell stratégiai együttműködése a nettó-zéró emissziós vasúti flotta elérése irányul.

A rovat további cikkei

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.