fbpx
2025. május 16. péntek

Csendben felbuzgó intermodalitás

 

 

A MÁV tömeges kerékpártároló-telepítésbe kezdett a mellékvonalakon.

- Hirdetés -

Az utóbbi évtizedben folyamatos téma volt az intermodalitás a személyszállításban (is), a közlekedési ágak összehangolása, közös állomások kialakítása. A szavakat sajnos nem igazán követték tettek: bár számtalan tervezési projekt indult Győrtől Pécsig, a nagy EU-s projektek közül csak a kaposvári munkát sikerült végigvinni, és azt is folyamatos kritikák érik a mai napig.

Idén azonban jóval kisebb felhajtás közepette, sőt szinte teljesen csendben egy igen fontos projekt indult el, amelynek nem kevés jelentősége van a valódi intermodalitás szempontjából. A MÁV a magyar falu program keretében elnyert projektpénzből tömeges kerékpártároló-létesítésbe kezdett az országban. Méghozzá a leginkább elhanyagolt, sokak által már leírt mellékvonali hálózaton. A munkában mintegy 120 állomás/megállóhely érintett, ahol összesen több mint 170, egyenként tíz férőhelyes modult raknak ki.

A közbeszerzést a MÁV-nak sok munkában dolgozó NEO Property Services, valamint az Alma-Rend Kft. nyerték meg. Utóbbi cég Hódmezővásárhelyen található, nagy tapasztalattal bíró bútorgyártó, amelynek a termékeivel már eddig is nagy számban lehetett találkozni a vasúthálózaton. Ebben a munkában a Vásárhely Light nevű fedett biciklitároló-összeállításuk lett a befutó, amely az 5 U-támaszt (mindegyikhez két biciklit lehet kötni) egy 5,5 x 3 méteres polikarbonát tetővel fedi le. A támaszok és a fedés a helyszínen öntött betonalapra kerül rá.

A helyszínek között van nem egy olyan állomás, ahol már jócskán kritikus volt a helyzet a minden létező tereptárgyhoz hozzákötött kerékpárok miatt: Pocsaj-Esztáron vagy Magyarbánhegyesen 8, illetve 4 modul készült, és a tapasztalatok szerint még ez sem biztos, hogy elég lesz. De sok helyre kifejezetten a forgalom ösztönzése végett kerültek ki kerékpártárolók, és van is, ahol az utasok már vették az adást. Egészen meglepő példa Donát megállóhely a Kiskunfélegyháza-Orosháza vonalról, ahol eddig felszálló is alig volt, az utóbbi időben viszont már ketten is rendszeresen kikötik a bringájukat az új tárolóban.

Nyitóképünkön Medgyesegyháza kerékpártárolója (fotó: Feld Márton).

Itt olvashat még a magyar falu programról:

Megújult Vaja-Rohod és Medgyesegyháza vasútállomás

Ezek is érdekelhetik

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

Olcsóbbá kell tenni a kombinált fuvarozást

A szlovák és a magyar vasúti közszolgáltatás és a pályahálózat finanszírozásának összehasonlítása azt mutatja, hogy a karbantartásra és üzemeltetésre többet fordítva olcsóbban és jobb minőségben üzemeltetik északi szomszédunk vasúti hálózatát.

Megújult a Nyugati pályaudvar főhomlokzata

A keresztaluljáró rendbehozása és a lift pótlása 2024-ben történik meg. A Nyugati pályaudvaron az idei évben elvégzett munkálatoknak köszönhetően teljesen megújult a Teréz körút felőli...

Kortárs módon vissza a gyökerekhez

A magyar falu programban néhány HÉV-épület is újjászületett a MÁV hálózatán. A HÉV-épületeket majdnem mindenki ismeri Magyarországon, legfeljebb nem tudja, hogy így hívják őket. Hiszen...

Medgyesegyháza vasútállomása újragondolva

Egy ACSEV-épület végre teljes felújítást kapott. A délkelet-magyarországi Aradi és Csanádi Egyesült Vasutak (ACSEV) azon kevés társaság közé tartozott, amely nem csak megépítette, hanem üzemeltette...

Megújult az irányítótorony Sopronban

A GYSEV folytatta a vasútállomás korszerűsítését. Elkészült a soproni vasútállomás irányítótornyának külső felújítása. Az épület új homlokzatburkolatot kapott, kicserélték a külső nyílászárókat és üvegezett felületeket...

Legfrissebb híreink

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

A rovat további cikkei

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Deutsche Bahn eladta a DB Schenkert

A Deutsche Bahn értékesítette a logisztikai leányvállalatát, a DB Schenkert a DSV dán közlekedési és logisztikai társaságnak.