fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

Csendben felbuzgó intermodalitás

 

 

A MÁV tömeges kerékpártároló-telepítésbe kezdett a mellékvonalakon.

- Hirdetés -

Az utóbbi évtizedben folyamatos téma volt az intermodalitás a személyszállításban (is), a közlekedési ágak összehangolása, közös állomások kialakítása. A szavakat sajnos nem igazán követték tettek: bár számtalan tervezési projekt indult Győrtől Pécsig, a nagy EU-s projektek közül csak a kaposvári munkát sikerült végigvinni, és azt is folyamatos kritikák érik a mai napig.

Idén azonban jóval kisebb felhajtás közepette, sőt szinte teljesen csendben egy igen fontos projekt indult el, amelynek nem kevés jelentősége van a valódi intermodalitás szempontjából. A MÁV a magyar falu program keretében elnyert projektpénzből tömeges kerékpártároló-létesítésbe kezdett az országban. Méghozzá a leginkább elhanyagolt, sokak által már leírt mellékvonali hálózaton. A munkában mintegy 120 állomás/megállóhely érintett, ahol összesen több mint 170, egyenként tíz férőhelyes modult raknak ki.

A közbeszerzést a MÁV-nak sok munkában dolgozó NEO Property Services, valamint az Alma-Rend Kft. nyerték meg. Utóbbi cég Hódmezővásárhelyen található, nagy tapasztalattal bíró bútorgyártó, amelynek a termékeivel már eddig is nagy számban lehetett találkozni a vasúthálózaton. Ebben a munkában a Vásárhely Light nevű fedett biciklitároló-összeállításuk lett a befutó, amely az 5 U-támaszt (mindegyikhez két biciklit lehet kötni) egy 5,5 x 3 méteres polikarbonát tetővel fedi le. A támaszok és a fedés a helyszínen öntött betonalapra kerül rá.

A helyszínek között van nem egy olyan állomás, ahol már jócskán kritikus volt a helyzet a minden létező tereptárgyhoz hozzákötött kerékpárok miatt: Pocsaj-Esztáron vagy Magyarbánhegyesen 8, illetve 4 modul készült, és a tapasztalatok szerint még ez sem biztos, hogy elég lesz. De sok helyre kifejezetten a forgalom ösztönzése végett kerültek ki kerékpártárolók, és van is, ahol az utasok már vették az adást. Egészen meglepő példa Donát megállóhely a Kiskunfélegyháza-Orosháza vonalról, ahol eddig felszálló is alig volt, az utóbbi időben viszont már ketten is rendszeresen kikötik a bringájukat az új tárolóban.

Nyitóképünkön Medgyesegyháza kerékpártárolója (fotó: Feld Márton).

Itt olvashat még a magyar falu programról:

Megújult Vaja-Rohod és Medgyesegyháza vasútállomás

Ezek is érdekelhetik

Olcsóbbá kell tenni a kombinált fuvarozást

A szlovák és a magyar vasúti közszolgáltatás és a pályahálózat finanszírozásának összehasonlítása azt mutatja, hogy a karbantartásra és üzemeltetésre többet fordítva olcsóbban és jobb minőségben üzemeltetik északi szomszédunk vasúti hálózatát.

Megújult a Nyugati pályaudvar főhomlokzata

A keresztaluljáró rendbehozása és a lift pótlása 2024-ben történik meg. A Nyugati pályaudvaron az idei évben elvégzett munkálatoknak köszönhetően teljesen megújult a Teréz körút felőli...

Kortárs módon vissza a gyökerekhez

A magyar falu programban néhány HÉV-épület is újjászületett a MÁV hálózatán. A HÉV-épületeket majdnem mindenki ismeri Magyarországon, legfeljebb nem tudja, hogy így hívják őket. Hiszen...

Medgyesegyháza vasútállomása újragondolva

Egy ACSEV-épület végre teljes felújítást kapott. A délkelet-magyarországi Aradi és Csanádi Egyesült Vasutak (ACSEV) azon kevés társaság közé tartozott, amely nem csak megépítette, hanem üzemeltette...

Megújult az irányítótorony Sopronban

A GYSEV folytatta a vasútállomás korszerűsítését. Elkészült a soproni vasútállomás irányítótornyának külső felújítása. Az épület új homlokzatburkolatot kapott, kicserélték a külső nyílászárókat és üvegezett felületeket...

Felújították a veszprémi felvételi épületet

Kutyabarát állomás készült itatóval, csipolvasóval, futtatóval. Idén Veszprém és a régió ad otthont az Európa Kulturális Fővárosa programnak, számos rendezvény várja az idelátogatókat. Ehhez kapcsolódva...

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

A rovat további cikkei

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.