fbpx
2024. október 4. péntek
spot_img

Megújult Vaja-Rohod és Medgyesegyháza vasútállomás

A Magyar Falu Program keretében már nyolc helyszínen javultak a körülmények.

A MÁV 2021 augusztusában kötött támogatási szerződést a Miniszterelnökséggel arról, hogy a Magyar Falu Program keretében 2 milliárd forint vissza nem térítendő kormányzati támogatást használhat fel vasútállomások fejlesztésére.

A MÁV-ban felmérték, hogy a mellékvonali községi, kisvárosi vasúti megállókban, állomásokon milyen szolgáltatásokra van igény a 21. században ahhoz, hogy kulturált körülmények között lehessen várni a vonatot, otthagyni az autót, kerékpárt. Típustervek készültek, ugyanakkor a helyi sajátosságokat is messzemenően figyelembe veszik. Ez azt is jelenti, hogy az elképzelések szerint egyes helyszíneken nem kell megtartani vagy éppen fölépíteni felvételi épületet, a mai igényeknek megfelelő, időjárástól védett beállóra van igény. Ahol viszont felújítják az állomásépületet, például az építészetileg értékes, III. osztályú MÁV-HÉV szabványépületeket, ott igyekeznek funkciót is találni a vasútüzem számára már fölösleges területeknek.

- Hirdetés -

A MÁV az egész programban mindenhol együttműködik a helyi önkormányzattal – írja a MÁV közleménye.

Vaja-Rohod állomáson fedett kerékpártároló készült (fotó: Hódi Rozi).
Vaja-Rohod állomáson fedett kerékpártároló készült (fotó: Hódi Rozi).

Ezeken a helyszíneken újult meg eddig a vasútállomás:

  • Mád
  • Szany-Rábaszentandrás
  • Zichyújfalu
  • Okány
  • Biharnagybajom
  • Csömödér-Páka
  • Vaja-Rohod
  • Medgyesegyháza

Vaja-Rohod a 116-os, Nyíregyháza–Vásárosnamény vonal állomása, a felvételi épület már korábban elkészült, megújult a tetőhéjazata, új nyílászárókat építettek be, elvégezték a teljes homlokzat karbantartását, kamerarendszert telepítettek. A klimatizált váróteremben USB töltőasztal is van, korszerűsítették az utasmosdót és az utastájékoztatást, többek között egy Vaja-térképet is installáltak. Most, a beruházás második fázisában a peron újult meg, fedett kerékpártároló is készült.

Medgyesegyháza az augusztus 1-jétől félig már busszal kiszolgált, 121-es, (Békéscsaba)–Kétegyháza–Mezőhegyes–[Újszeged] vonal állomása. Itt klimatizált várótermet és akadálymentes utasvécét alakítottak ki, a pénztár biztonsági üveget kapott. Az épület bejáratát a város felőli oldalon átalakították széles, automata ajtóra. Az utasváróban megújult ülőfelület, statikus utastájékoztatás, USB-töltős asztal szolgálja a várakozókat. A vágányok felől a lépcső és a gyalogos átjáró közötti területet is rendezték, a felvételi épület utcai lépcsőjéhez feljárókorlát készült. Az épület környezete térburkolattal, kerékpártárolóval és zöld szigettel gazdagodott.

Nyitóképünkön Medgyesegyháza felvételi épülete (fotó: MÁV).

Ezek is érdekelhetik

Még szorosabb együttműködés a MÁV-VOLÁN-csoport és az ÖBB között

A megállapodás fókuszában a közlekedési kapcsolatos javítása áll, amely a személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának emelésére is kiterjed.

Nemzetközi elismerés a MÁV új vezérigazgatójának

Két fontos nemzetközi szervezet vezető bizottsága is tagjának választotta a MÁV új vezérigazgatóját, Hegyi Zsoltot.

Ingyenes kerékpárszállítás és Autómentes napijegy

Az Európai Mobilitási Hét keretében különböző kedvezményekkel és programokkal készül a MÁV-VOLÁN-csoport a hétvégén.

Már a győri és az esztergomi vonalon is kalauz nélkül közlekednek egyes vonatok

A sikeres tesztüzemet követően a személyszállító vasúttársaság folyamatosan bővíti ki a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

Legfrissebb híreink

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

Nagy sebességű vasút: Egyiptom és Európa a középpontban

Egyiptomban is megjelennek majd nagysebességű vonatok a Siemens által, míg a Hitachi Rail járművei Európa-szerte fognak közlekedni.

A rovat további cikkei

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.