Tovább szigorítják a széndioxid-kibocsátás csökkentését célzó szabályokat az EU-ban. Kivételes elbánásban részesülnek egyes vasúti beruházások, míg a nehéztehergépjárművek és autóbuszok kvótáit csökkentik.
Az EU környezetvédelmi miniszterei Luxemburgban gyűltek össze a Környezetvédelmi Tanács tervezett ülésére a minap – olvasható a CER hírlevelében. A megbeszélések napirendjén szerepelt a természet helyreállításáról szóló rendeletjavaslat, a villamosenergia-piac kialakítása és a CO2-kibocsátásról szóló politikai vita.
A szövegtervezet szerint a vasúti infrastruktúra fejlesztések esetében lehetőség lesz érvelni a kiemelkedően közérdekű terv vagy projekt mellett, annak érdekében, hogy azt nemzeti szinten eseti alapon határozzák meg.
A kibocsátási normákról szóló rendeletjavaslat a nehézgépjárművek CO2-kibocsátásának további csökkentését célozza. Ezen túlmenően több jármű kategória, például az autóbuszok is bekerülnek a kibocsátás csökkentési szabályozás körébe.
Az EU Tanácsa megállapodott az Európai Parlamenttel a természet helyreállításáról szóló törvényről, és jóváhagyta a szárazföldi és tengeri területek 20%-ának 2030-ig történő helyreállítására vonatkozó tervekről szóló szöveget. A Tanács általános megközelítése a minősített többségen alapul, néhány tagállam ellenállása ellenére. Az ügy előrehaladása az európai Parlamentben meglehetősen nehézkes, miután az Európai Néppárt úgy döntött, hogy leállítja a tárgyalásokat.