fbpx
2024. október 4. péntek
spot_img

Brüsszel szigorítja a kibocsátási szabályokat

Tovább szigorítják a széndioxid-kibocsátás csökkentését célzó szabályokat az EU-ban. Kivételes elbánásban részesülnek egyes vasúti beruházások, míg a nehéztehergépjárművek és autóbuszok kvótáit csökkentik.

Az EU környezetvédelmi miniszterei Luxemburgban gyűltek össze a Környezetvédelmi Tanács tervezett ülésére a minap – olvasható a CER hírlevelében. A megbeszélések napirendjén szerepelt a természet helyreállításáról szóló rendeletjavaslat, a villamosenergia-piac kialakítása és a CO2-kibocsátásról szóló politikai vita.

A szövegtervezet szerint a vasúti infrastruktúra fejlesztések esetében lehetőség lesz érvelni a kiemelkedően közérdekű terv vagy projekt mellett, annak érdekében, hogy azt nemzeti szinten eseti alapon határozzák meg.

A kibocsátási normákról szóló rendeletjavaslat a nehézgépjárművek CO2-kibocsátásának további csökkentését célozza. Ezen túlmenően több jármű kategória, például az autóbuszok is bekerülnek a kibocsátás csökkentési szabályozás körébe.

- Hirdetés -

Az EU Tanácsa megállapodott az Európai Parlamenttel a természet helyreállításáról szóló törvényről, és jóváhagyta a szárazföldi és tengeri területek 20%-ának 2030-ig történő helyreállítására vonatkozó tervekről szóló szöveget. A Tanács általános megközelítése a minősített többségen alapul, néhány tagállam ellenállása ellenére. Az ügy előrehaladása az európai Parlamentben meglehetősen nehézkes, miután az Európai Néppárt úgy döntött, hogy leállítja a tárgyalásokat.

Ezek is érdekelhetik

Eurómilliárdokkal támogatják az egyeskocsi-fuvarozást

Az Európai Bizottság 1,7 milliárd eurós támogatási programot hagyott jóvá Németország számára 2029-ig az egyeskocsi-fuvarozás és a kocsicsoportos szállítás támogatására. A Bizottság közölte: a támogatás...

Hároméves a MÁV-START CO2-számlálója

A MÁV-START 2021. február 17. óta működteti a CO2-számlálót. A vasúttársaság azzal a céllal indította el a kezdeményezést, hogy tudatosítsa, a közlekedési mód választásával is jelentősen csökkenthető a légkörbe kerülő károsanyag mennyisége.

Lesújt az Európai Bizottság az államvasutak áruszállító cégeire?

Tiltott állami támogatások miatt át kell alakítani az SNCF áruszállító részlegének működését. A döntés után egyre többen várják, hogy az állami eurómilliárdokkal támogatott DB...

A cél az egységes európai hálózat

A vonatok még nem, a tárgyalások már nagy sebességre kapcsoltak az EU-ban. Az Európai Bizottság, Parlament és Tanács is elszánt, hogy még a nyári európai...

Katasztrófa lenne a vasútnak a megakamionok megjelenése a hazai közutakon

Tanulmány bizonyítja, hogy a nagyobb közúti szerelvények európai engedélyezése nem zöldítés, sőt! A részletszabályok még nem dőltek el, az EU-s irányelv alakításában most kell hallatniuk...

Tizedével olcsóbb lesz a kombinált áruszállítás az EU-ban

Átírják a szabályokat, hogy a vasúti és közúti kombinált szállítási mód nagyobb szerepet kapjon. Az Európai Bizottság (EB) az intermodális áruszállítás fenntarthatóságának és versenyképességének fokozását...

Legfrissebb híreink

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

RCH: 450 ezer tonna cukorrépa szállítása várható

A Rail Cargo Hungaria a szükséges vasúti kocsi és vontatási kapacitás biztosításával felkészült a fuvarozási feladatokra.

A rovat további cikkei

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.