fbpx
2024. július 20. szombat
spot_img

Borz, a négylábú pályarongáló

Nálunk is gondot okoznak a borzok, de Hollandiában már vasútvonalakat állítottak le kotoréklakó állatok aknamunkája miatt.

A vasúti sínek alatt kotorékot ásó borzok jókora fennakadásokat okoztak a hollandiai vonatközlekedésben, egyes járatok legalább egy hétig nem közlekednek. Többek között az Eindhoven és Den Bosch (teljes nevén s-Hertogenbosch) közötti, rendkívül forgalmas útvonal is érintett, ahol óránként 16 személy-, illetve tehervonat halad át.

A magyar utazók számára kifejezetten fontos ez a hír, hiszen a Hollandiában dolgozó vagy tanuló hazánk fiai leginkább az eindhoveni repülőtéren érnek földet, ahonnan a holland nagyvárosok, Amsterdam, Rotterdam, Hága felé Den Bosch pályaudvarán át vezetnek a vasútvonalak.

- Hirdetés -

Persze borzért nem kell Hollandiáig utazni, ugyanis az emlős magyarországi állományát körülbelül 37 ezresre becsülik – tette közzé a Vg.hu. A hazai vasúthálózaton is okoztak már kárt a vasúti pályában a különféle üreglakó állatok, leggyakrabban borz és róka választja lakóhelyéül a vasúti töltést – válaszolta a lap megkeresésére a MÁV. A vasúttársaság tájékoztatása szerint a közelmúltban a Dombóvár–Gyékényes, a Pusztaszabolcs–Dunaújváros, a Debrecen–Füzesabony és az Orosháza–Mezőhegyes–Mezőtúr vonalon túrtak vagy ástak lyukakat a pályatest altalajába, a vasúti rézsűbe. A felsorolt vasútvonalak nem tartoznak a legforgalmasabbak közé.

A MÁV válaszában kifejtette, hogy felkészültek az ilyen és ehhez hasonló esetekre. A vállalat a pályafelügyelet során rendszeresen ellenőrzi a vasúti töltés rézsűjét, ásásra, üregre utaló nyomok esetén pedig a helyszínt tüzetesebb vizsgálatnak vetik alá, ehhez felkérik a helyi vadásztársaságot, akik megfelelően intézkednek az állatok elszállításáról.

Ez utóbbi intézkedés nálunk jóval egyszerűbb, mint a Hollandiában, a tulipánok hazájával ellentétben Magyarországon az európai borz nem minősül védett állatfajnak.

A MÁV az üregek nagyságától függően, ha ezt szükségesnek ítélik meg a szakemberek, a javítás időtartamára sebességkorlátozást rendel el a vonatok részére a közlekedésbiztonság és az omlásveszély csökkentése érdekében. A helyreállítás ilyenkor úgy zajlik, hogy a borz vagy róka által ásott üregeket cementpéppel töltik ki, az anyag megszilárdulását követően pedig a pályán ismét teljes sebességgel közlekedhetnek a vonatok.

Az eddigi esetek miatt nem kellett leállítani a vonatközlekedést, nagyobb késéseket, forgalmi fennakadásokat sem okozott egy-egy ilyen eset – zárta válaszát a MÁV.

Borítókép: Andy Ballard képe a Pixabay-en

Ezek is érdekelhetik

Harmadik fázisához ért a szárligeti felújítás

Ismét járnak a nemzetközi vonatok és néhány elővárosi is csúcsidőben. A győri fővonal felújításának legösszetettebb fázisa november 17-ig tartott, ebben az időszakban egyik vágányon sem...

A V-Híd Cargo alkalmazkodik a kihívásokkal teli környezethez

Vanya László, a V-Híd Cargo Zrt. vezérigazgatója arról is beszélt a vele készült interjúban, hogy a pályaüzemeltetés rendelkezzen olyan kiszámítható stratégiával, amely alapján a piaci szereplők tervezhetnek.

A MÁV fizeti a dízelelőfogatot

A győri vonal vágányzára alatt a tehervonatokat villanygépükkel együtt húzzák át az 5-ös vonalon. Speciális rendet dolgoztak ki a MÁV szakemberei a Székesfehér–Komárom közötti vonalra, amely...

Teljesen a tehervonatoké lesz az 5-ös vonal

Október 27-től mindkét vágányt lezárják Szárliget és Biatorbágy között. A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal felújítása új szakaszához érkezik. Szeptembertől az egyik vágány van zárva, október 27-től viszont...

Ma és holnap még végigmennek a Railjetek

Csak szerdától van átszállás Bécsben München felé, de a pótlóbuszok rendje módosult a győri vonalon. Az ÖBB vasárnap este arról adott tájékoztatást, hogy október 2-án...

Pest felé nem kell átszállni Bécsben

A MÁV pontosította az ÖBB közlését a Railjetek elvágásáról. A magyar államvasút is megszólalt az osztrákok döntésével kapcsolatban, aminek értelmében hétfőtől október 26-ig Budapestről Bécsen...

Legfrissebb híreink

Meghatározták a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre

A CLECAT, az Európai Szállítmányozók Szövetsége meghatározta a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre.

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Akadályfelismerő rendszert tesztel a Siemens Mobility

A projekt célja egy balesetmegelőzést és vezető nélküli vasúti működést segítő rendszer kifejlesztése.