Az év derekán megkaphatja a lengyelországi és a romániai működési engedélyét a magyar magánvasút, mondta egy lapinterjúban Horváth Ottó, a CER Cargo Holding vezérigazgatója.
Lengyelországi és romániai leányvállalatuk várhatóan ez év júniusában szerzi meg a szükséges hatósági engedélyeket, mondta Horváth Ottó, a CER Cargo Holding, egyben a holdinghoz tartozó CER Hungary Zrt. vezérigazgatója a Világgazdaságnak. A vezető emlékeztetett, hogy a cég hat új Vectron mozdonyt rendelt, ezek július végéig megérkeznek. A vontatókat – melyeknek első példányainak átvételéről portálunk is beszámolt – , többországos forgalomban használják. Emellett teljes körű használatba vették Magyarországon a saját fejlesztésű integrált vasúti informatikai rendszert, és megkezdték a használat kiterjesztését a működési terület többi országára, társaságára.
A vezető elmondta, hogy jelenleg a Belgrád–Budapest vonal magyarországi szakaszának átépítése jelenti a legnagyobb zavartatású pályahálózat-korlátozást a vasúti árufuvarozásban, elsősorban azért, mert Kelebia határátmenet lezárásának megkezdése előtt nem fejeződött be a Szeged–Röszke–Szabadka vonal felújítása. Röszke átmenetileg csak éjszaka és csak dízellel járható, ezért minden érintett fuvarozó várja, hogy a tervezett időponttól, vagyis október végétől jól működő biztosítóberendezésű pályaszakaszon folyamatosan, villamos vontatással közlekedhessenek a tehervonatok.