Az új ÖBB-Rahmenplan – több éves keretterv – a 2025-2030 időszakban 19,7 milliárd eurót (~7880 milliárd Ft) szán vasúti pályahálózat-építésre Ausztriában. Vállalják, hogy minden megkezdett ÖBB építési projektet be is fejeznek, egy projektet sem fognak törölni, maximum csak átütemezni – adta hírül az ÖBB.
Az osztrák vasúttársaság ismertette, hogy 2024–2029 időszakban több mint 21 milliárd euró volt az elkülönített összeg az osztrák vasúti pályahálózat-építésre. A gazdasági megszorításokra tekintettel azonban friss döntés értelmében a 2025-2030 időszakban 19,7 milliárd euró jut vasúti infrastruktúrára – ami így sem kevés. Évekre bontva tehát egy évben több, mint 3,2 milliárd euróval (1280 milliárd Ft) gazdálkodhat az ÖBB pályavasút pályafenntartására.
Peter Hanke mobilitási miniszter így nyilatkozott:
A következő években is nagyon magas szinten marad a vasútra fordított beruházási összegek. Ennek a beruházásnak minden egyes eurójával a mobilitást hajtjuk előre és erősítjük a hazai konjunktúrát/hazánk fellendülését. És még egy jó hír: minden újonnan megrendelt, sínre kerülő vonat növeli az utaskényelmet.
Andreas Matthä, az ÖBB vezérigazgatója elmondta:
A vasútépítésbe és fenntartásba fektetett beruházás fontos hozzájárulás a nemzetgazdaság teljesítőképességéhez és hozzátesz a krízis- és klíma ellenállóképességhez. Látva a költségvetési helyzet fejleményeit egyértelmű, hogy az ÖBB-nek is hozzájárulást kell nyújtania. Fontos számomra, hogy hangsúlyozzam, hogy minden megkezdett vasúti projekt be lesz fejezve és megtartjuk a vasútépítési képzésünket.
Nyitókép: ©ÖBB/3D-Schmiede
————————————————————
Csatlakozzon Ön is a vasúti járműipar döntéshozóihoz – május 29-én Budapesten!
Érje el a legfontosabb döntéshozókat, értesüljön első kézből az iparági trendekről, teremtsen új üzleti lehetőségeket – mindezt a vasúti szektor legrangosabb tavaszi eseményén.
A rendezvényen a hazai járműpiac kiemelt szereplői és a szektor külföldi szakemberi egyaránt első kézből adnak bepillantást a jenlegi járműhelyzetről. Mik a hazai kilátások? Mi, hogyan működik a környező országokban? Milyen gyors és középtávú megoldások jelenthetik a rég várt változást a járműgyártás és -fejlesztés, finanszírozás, szabályozás, beszerzés, vagy akár karbantartás terén? A nemzetközi járműgyártó és lízingcégek miként tekintenek a magyar piacra, milyen lehetőségekkel szolgálhatnak? Többek között ezen kérdésekre keressük a válaszokat a Magyar Vasút – II. Vasúti Járműipari Szimpózium 2025-ös rendezvényén.