Felerészben három-, illetve négyrészes, elektromos szerelvényekről szól az ötmilliárd eurós üzlet.
Igaz, csak keretszerződésként, de hatalmas volumenről állapodott meg az osztrák államvasút és a Siemens Mobility – adta hírül utóbbi rövid közleményben. A Magyar Vasút júliusi számában már írtunk az akkor még le nem zárult közbeszerzésről, így tudható, hogy kétféle járműről van szó, a kisebb, 75 méter hosszú motorvonatok szólóban vagy csatoltan, elsősorban a Bécs környéki elővárosi forgalomban vehetnek majd részt 2028-tól, míg a nagyobb, százméteres szerelvények a vidéki nagyvárosok környékén járnak majd, jellemzően szólóban.
Összehasonlításképp: ha valóban kihasználják majd a keretet, akkor a négyrészesekből érkező 270 példány befogadóképessége a MÁV-START teljes Flirt- plusz Kiss-flottájával mérhető össze, és akkor ott van még az állomány másik fele a háromrészesekből!
A Siemens már teljesen nyugdíjazta a Desiro ML sorozatot, a kis fogyasztású, Jacobs-forgóvázas, 2016-ban bemutatott, 2018-tól szállított Mireo az utód. Az osztrákok főképp a 4020-as sorozatot váltják majd az új járművekkel.
Nyitóképünk a Siemenstől származik.