fbpx
2024. március 1. péntek

Belépnének a kínai piacra az európai vasútgyártók

Az EU keményebb fellépéssel próbálkozik Kínával szemben, többek közt a vasúti járművek piacán.

Az EU kereskedelmi főnöke Kínában tárgyal ezekben a napokban. Valdis Dombrovskis célja, hogy határozottan felszólítsa Pekinget, adjon méltányos esélyt az európai vállalkozásoknak az ottani üzletkötésre, engedje kiegyenlítődni az Európa számára hátrányos, egyoldalú kereskedelmi hiányt – tette közzé a Politico.com.

Házigazdája, He Lifeng miniszterelnök-helyettes azonban megismételte Peking “erős aggodalmát és elégedetlenségét” az EU által a közelmúltban a kínai elektromos közúti és vasúti járművek támogatásával kapcsolatban indított vizsgálat miatt, és rosszallóan említette a brüsszeli intézkedéseket. 

- Hirdetés -

Egy közelmúltbeli jelentésében a Kínai-Európai Kereskedelmi Kamara meghúzta a vészharangot

a Peking által alkalmazott, a piacra jutás korlátozását és a kínai vasúti ágazat szabályozása miatt, és jelezte, hogy ezek „jelentős problémát jelentenek a kínai vasúti iparba fektetni kívánó, külföldi befektetésekkel rendelkező vállalkozások számára. ”

Az európai vasúti ágazat egyes cégei régóta panaszkodnak a kínai vasúti piachoz való gyenge hozzáférésre, de az ágazat még nem kényszerítette a Bizottságot, hogy lépjen tovább az ügyben. 

Az OECD egy év eleji jelentésében megállapította , hogy a CRRC kínai vasúttársaság kapta a legtöbb támogatást, adókedvezményeket és olcsó kölcsönöket, amelyeket világszerte a járműgyártóknak nyújtottak. Az Alstom és a Siemens 2019-ben bekövetkezett, végül meghiúsult egyesülésének egyik kritikus pontjaként említették, hogy a vállalat az exportra törekvő kínai vasúti cégek túlsúlyát kívánta ellensúlyozni. 

Nem csak a vasúti járműgyártók aggódnak az egyoldalú kínai előnyök miatt. Az utóbbi években egyre nagyobb lendülettel hódítják meg az európai autópiacot a kínai gyártású elektromos és hibrid autók. Az EU, francia nyomásra, védővámokkal kívánja távol tartani az olcsó és nem is rossz kínai konkurenciát. A német autógyártók azonban attól tartanak, hogy megtorlás érheti őket Kínában, ha az EU egy újabb szubvencióellenes vizsgálat eredményeként vámot vetne ki a kínai elektromos járművekre – figyelmeztetett Robert Habeck német gazdasági miniszter.

Ezek is érdekelhetik

Szijjártó: 2025-re kész a BuBe

A külügyminiszter azután nyilatkozott Pekingben, hogy tárgyalt kínai kollégájával, Vang Jivel. Magyarországnak és Európának is érdeke a magas szintű együttműködés fenntartása Kínával, enélkül nem lenne...

A Siemens bővíti müncheni mozdonygyárát

Az allachi gyártó- és szervízüzem területe 50 ezerről 80 ezer négyzetméterre nő.

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });