fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Autóbuszokkal helyettesíthetik egyes mellékvonalakon a BzMot járműveket

A BzMot-flotta egy részének a kivonását fontolgatja a nemzeti vasúttársaság, miután az egyik jármű utasokkal a fedélzetén meghibásodott, és hat embernek égési sérüléseket okozott.

– Bizonyos mellékvonalak esetében zajlik a gondolkodás szolgáltatás átalakításáról, de még nem született döntés, ugyanakkor olyan eset nem elképzelhető, hogy ma vonatközlekedéssel kiszolgált települések a jövőben közszolgáltatás nélkül maradnak.

Módváltás lehet a gondolkodás tárgya, a megszüntetés nem

– áll a MÁV sajtónak a MátészalkaLeaks kérdésére küldött válaszában. Az ügy közvetlen előzménye, hogy Lázár János közlekedési miniszer közösségi oldalán közölte: 

- Hirdetés -

– Hat utas megsérült, amikor Hodásznál az egyik motorvonat meghibásodott. Azonnali vizsgálatot rendeltem el! Ilyen nem fordulhat elő! A miniszter hozzátette: 

– Forrásszűke miatt nem valósíthatunk meg annyi fejlesztést, amennyit szeretnénk, a vonatok nem olyan pontosak, gyorsak és kényelmesek, mint amennyire szeretnénk… az utasbiztonságból viszont nem engedünk!

A BzMot dízel motorvonatok cseréjéről évtizedek óta zajlik a gondolkodás, azonban olyan járművek beszerzése, amelyek alkalmasak lennének a mellékvonalakon való személyszálításra, mindeddig nem történt meg.

A kiöregedett motorvonatok helyettesítésének egyetlen módja jelenleg az autóbuszos pótlás. Ezt jelenti a MÁV válaszlevelében szereplő módváltás.

Borítókép: Pixabay.com

Ezek is érdekelhetik

Harmadik fázisához ért a szárligeti felújítás

Ismét járnak a nemzetközi vonatok és néhány elővárosi is csúcsidőben. A győri fővonal felújításának legösszetettebb fázisa november 17-ig tartott, ebben az időszakban egyik vágányon sem...

Busszal pótolják Budapest és Győr között a RegioJet vonatait

Kelenföldről egy órával korábban indulnak a buszok, mint indulnának a vonatok. A Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal rendkívüli felújítási munkálatainak második ütemében egyáltalán nem közlekedhetnek vonatok Biatorbágy és...

A MÁV fizeti a dízelelőfogatot

A győri vonal vágányzára alatt a tehervonatokat villanygépükkel együtt húzzák át az 5-ös vonalon. Speciális rendet dolgoztak ki a MÁV szakemberei a Székesfehér–Komárom közötti vonalra, amely...

Teljesen a tehervonatoké lesz az 5-ös vonal

Október 27-től mindkét vágányt lezárják Szárliget és Biatorbágy között. A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal felújítása új szakaszához érkezik. Szeptembertől az egyik vágány van zárva, október 27-től viszont...

Ma és holnap még végigmennek a Railjetek

Csak szerdától van átszállás Bécsben München felé, de a pótlóbuszok rendje módosult a győri vonalon. Az ÖBB vasárnap este arról adott tájékoztatást, hogy október 2-án...

Nem alakultak meg a minta magánvasutak

Már 2010 előtt komolyan szóba került vasúti vonalcsoportok átadása üzemeltetésre magáncégeknek.

Legfrissebb híreink

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.