fbpx
2024. március 5. kedd

Lázár János: a MÁV–Volán-csoport működése stratégiai ügy

A miniszter a MÁV vezető testületeinek alakulóülésén a költségcsökkentésről is beszélt.

Magam nem vagyok gazdasági szakember, és a MÁV Zrt. igazgatóságának és felügyelőbizottságának (fb) nem is fogok politikai előírásokat tenni, de ha én kapnám feladatul a MÁV–Volán-csoport gazdálkodásának rendbetételét, a költségek oldalán kezdeném

– mondta az igazgatóság és az fb együttes hétfői alakuló ülésén az építési és közlekedési miniszter. – Egy ekkora szervezetnél mindig van lehetőség a racionalizálásra, de mi most egy félig kész fúzióval állunk szemben, még nem alakult ki, hogy a MÁV és a Volánbusz hogy fog véglegesen egy cégként működni, itt vannak még tartalékok a szinergiákban – folytatta.

A feladat az, hogy állami nagyvállalatból profi, piaci módon működő vállalkozáshoz közelítsen a cégcsoport. Lázár is úgy véli, ez óriási feladat, hiszen 56 ezer dolgozó működteti a magyar közösségi közlekedést, amely az egyik legnagyobb közszolgáltatási rendszer. Összesen 43 szakszervezet létezik ezeknél a cégeknél, közülük kilenc reprezentatív. A miniszter szerint a dolgozóknak is be kell látniuk, hogy a cégcsoport zsákutcában van, nehezen működik, nem tud megfelelő minőségű szolgáltatást nyújtani. Azt tapasztalja, vannak is olyan szakszervezetek, amelyekkel együtt lehet működni, ezeket partnernek fogják tekinteni.

- Hirdetés -

A MÁV–Volán-csoport működése stratégiai ügy, hiszen négy és fél millió dolgozó napi ingázását látja el. A közösségi közlekedés gazdasági, környezeti kérdés, de társadalompolitikai is, hiszen aki túl kényelmetlenül, hosszú idő alatt tudja csak megközelíteni a munkahelyét, naponta több mint egy órát kényszerül utazni, az előbb-utóbb beköltözik a járásszékhelyre, a városba, és ez a tendencia ellentétes a kormány szándékaival.

Az ország elhelyezkedése miatt, a háború nyomán is átrendeződő kereskedelmi útvonalak mentén lehet pénzt keresni a logisztikából. A közúton és a vasúton is – mondta Lázár János.

A jó közlekedés kialakítása tehát egyaránt életminőségi és gazdasági kérdés. A miniszter szándéka, hogy egy tízéves fejlesztési program kezdődjön.

Ma sok problémát látunk a MÁV–Volán-csoportban, de ez egyben lehetőség is a javításra. Ehhez kell a külső tudás, amelyet a MÁV Zrt. új igazgatóságának és fb-jének tagjai testesítenek meg

– mondta Lázár János, aki ügydöntő igazgatóságot képzel el. – Ki kell dolgozni a továbbra is Pafféri Zoltán vezérigazgató vezetésével működő operatív menedzsment, a MÁV és leányvállalatainál felálló új testületek közötti együttműködés és felelősségviselés kereteit. Az együttműködésben a harmadik szereplő pedig a tulajdonos képviselője, azaz a miniszter – tette hozzá.

Nyitóképünket a szerző készítette az együttes ülésről.

Ezek is érdekelhetik

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

Miért drága az olcsó bérlet?

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus ügyvezetője és a FAIRTIQ kelet-közép-európai képviselőjének írása a részletszabályozást még nem ismerve járja körül az olcsó árazásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, nem csak a közlekedés területéről.

Megkezdődtek az új állomási liftek építési munkálatai Tatabányán

A MÁV akadálymentesítést célzó projektjének keretében a tatabányai állomáson három új lift épül, mintegy 1 milliárd forintból.

Csökkenő pontosság: közös pont a svéd és a magyar vasútban

A skandináv országban tavaly késtek a vonatok a legtöbbet 2010 óta. Az adatokat torzítja egy egyszeri, kirívó eset. 

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });