fbpx
2024. június 12. szerda

Lázár János: a MÁV–Volán-csoport működése stratégiai ügy

A miniszter a MÁV vezető testületeinek alakulóülésén a költségcsökkentésről is beszélt.

Magam nem vagyok gazdasági szakember, és a MÁV Zrt. igazgatóságának és felügyelőbizottságának (fb) nem is fogok politikai előírásokat tenni, de ha én kapnám feladatul a MÁV–Volán-csoport gazdálkodásának rendbetételét, a költségek oldalán kezdeném

– mondta az igazgatóság és az fb együttes hétfői alakuló ülésén az építési és közlekedési miniszter. – Egy ekkora szervezetnél mindig van lehetőség a racionalizálásra, de mi most egy félig kész fúzióval állunk szemben, még nem alakult ki, hogy a MÁV és a Volánbusz hogy fog véglegesen egy cégként működni, itt vannak még tartalékok a szinergiákban – folytatta.

A feladat az, hogy állami nagyvállalatból profi, piaci módon működő vállalkozáshoz közelítsen a cégcsoport. Lázár is úgy véli, ez óriási feladat, hiszen 56 ezer dolgozó működteti a magyar közösségi közlekedést, amely az egyik legnagyobb közszolgáltatási rendszer. Összesen 43 szakszervezet létezik ezeknél a cégeknél, közülük kilenc reprezentatív. A miniszter szerint a dolgozóknak is be kell látniuk, hogy a cégcsoport zsákutcában van, nehezen működik, nem tud megfelelő minőségű szolgáltatást nyújtani. Azt tapasztalja, vannak is olyan szakszervezetek, amelyekkel együtt lehet működni, ezeket partnernek fogják tekinteni.

- Hirdetés -

A MÁV–Volán-csoport működése stratégiai ügy, hiszen négy és fél millió dolgozó napi ingázását látja el. A közösségi közlekedés gazdasági, környezeti kérdés, de társadalompolitikai is, hiszen aki túl kényelmetlenül, hosszú idő alatt tudja csak megközelíteni a munkahelyét, naponta több mint egy órát kényszerül utazni, az előbb-utóbb beköltözik a járásszékhelyre, a városba, és ez a tendencia ellentétes a kormány szándékaival.

Az ország elhelyezkedése miatt, a háború nyomán is átrendeződő kereskedelmi útvonalak mentén lehet pénzt keresni a logisztikából. A közúton és a vasúton is – mondta Lázár János.

A jó közlekedés kialakítása tehát egyaránt életminőségi és gazdasági kérdés. A miniszter szándéka, hogy egy tízéves fejlesztési program kezdődjön.

Ma sok problémát látunk a MÁV–Volán-csoportban, de ez egyben lehetőség is a javításra. Ehhez kell a külső tudás, amelyet a MÁV Zrt. új igazgatóságának és fb-jének tagjai testesítenek meg

– mondta Lázár János, aki ügydöntő igazgatóságot képzel el. – Ki kell dolgozni a továbbra is Pafféri Zoltán vezérigazgató vezetésével működő operatív menedzsment, a MÁV és leányvállalatainál felálló új testületek közötti együttműködés és felelősségviselés kereteit. Az együttműködésben a harmadik szereplő pedig a tulajdonos képviselője, azaz a miniszter – tette hozzá.

Nyitóképünket a szerző készítette az együttes ülésről.

Ezek is érdekelhetik

Gyermekvasutasokat avattak hétvégén

Szombaton tartották a Gyermekvasúton a 2023/2024. tanévben tanfolyamot elvégző, több mint 150 gyerek avatási ünnepségét.

Lázár: megállapodtunk a kínaiakkal a V0 megépítéséről

Meg fogjuk építeni az M8-as autópályát és a V0-ás vasúti körgyűrűt, amely generációkra meg fogja oldani a dunaújvárosiak életét! – jelentette be Lázár János...

“All-In” az új hajtástechnológiákra – vagy az adottságokhoz igazodó, fokozatos fejlődés

A dekarbonizációs célok melletti feltétlen elköteleződés nem, az ahhoz vezető út azonban már megosztotta a HUNGRAIL I. Vasúti Járműipari Szimpóziumának felszólalóit a vasúti járműipar...

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Kamionnal ütközött a tehervonat

Baleset miatt késtek a vonatok a Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely, illetve a Hidasnémeti és a Budapest-Eger vonalon - közölte a Mávinform kedd délelőtt. A balesetben tehervonat kamionnal ütközött...

A MÁV-nál már szezon van

Az utasigényekhez igazodva a MÁV-VOLÁN-csoport idén is „megnyújtja” a balatoni szezont.

Legfrissebb híreink

Új társ a közlekedés tervezéséhez: EMMA

Bemutatta legújabb digitális fejlesztését a MÁV-VOLÁN-csoport, a tesztüzemben elstartolt egységes utazástervezőt.

Megújul a vasúti képzés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a vasúti társaságok, képzőszervek igényeihez is jobban igazodó új képzési rendszert alakított ki.

Magyar költők versei hallhatók nyáron a MÁV-VOLÁN-csoport állomásain

Az idei évben újra visszatér a „Vers a peronon” program, a helyszínek köre pedig tovább bővült.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Megújul a vasúti képzés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a vasúti társaságok, képzőszervek igényeihez is jobban igazodó új képzési rendszert alakított ki.

Magyar költők versei hallhatók nyáron a MÁV-VOLÁN-csoport állomásain

Az idei évben újra visszatér a „Vers a peronon” program, a helyszínek köre pedig tovább bővült.

Gyermekvasutasokat avattak hétvégén

Szombaton tartották a Gyermekvasúton a 2023/2024. tanévben tanfolyamot elvégző, több mint 150 gyerek avatási ünnepségét.