fbpx
2024. március 2. szombat

A Magyar Vagon tárgyal a Talgo megvételéről

Részben tőzsdén jegyzik, részben befektetők kezében van a spanyol vállalat.

Csütörtökön különböző információk jelentek meg arról, hogy egy magyar ipari csoport tulajdoni hányadot szerezne a spanyol Talgo vasútijármű-gyártóban. Hajnalban a madridi La Información írt arról, hogy a Talgo részvényeinek akár 25,2 százalékát kívánják megszerezni. A részvények 51,5 százaléka a közkézhányad, ennyi forog a tőzsdén, az első hír szerint azonban nem ezek, hanem a részvények 40 százalékát birtokló Pegaso Transportation International SCA egy részének megvételéről lett volna szó. Mégpedig a Pegaso 63 százalékáról, amely egy brit gyökerű magántőke-társaság, a Trilantic Capital Partners kezében van. Ez a csomag gyakorlatilag alkalmas a Talgo irányítására, noha csak 25,2 százalékot jelent.

A Trilantic, mint pénzügyi befektető már többször jelezte, hogy megválna a Talgótól, a cég üzleti eredményei most jók, a rendelésállomány rekordon, 4,2 milliárd eurón van, így a részvények viszonylag magas áron forognak a tőzsdén. A La Información szerint több mint 124 millió euró lehet (csaknem 50 milliárd forint) a részvénycsomag ára.

- Hirdetés -

Délelőtt már arról írtak az újságok egy tőzsdei közlemény nyomán, hogy a magyar cég a tőzsdei papírokat is vinné, felvásárlási ajánlatot tett ezekre.

Délután a 444.hu megnevezte a magyar cégcsoportot is, szerintük a Magyar Vagon Zrt.-ről van szó, amely itthon már megszerezte a Dunakeszi Járműjavítót és a Szolnoki Járműjavító, azaz a MÁV Vagon Kft. körülbelül 75 százalékát.

A portál számításai szerint a teljes Talgo megvétele 238 milliárd forint körüli összegbe kerülne.

Az 1942-ben alapított Talgo különleges helyet foglal el az európai járműgyártók sorában. A vállalkozás története során végig a minél gyorsabb távolsági közlekedésre koncentrált, kimondva, kimondatlanul megosztva a piacot az inkább a regionális vonatokra, villamosokra koncentráló CAF-fal. Hazájában a vasúti pályák széles nyomtávval épültek ki, de a nagysebességű vasutak (NSV) már az európai, normál nyomközzel, Spanyolországban – Kína után – a világ második legnagyobb NSV-hálózata működik. A Talgo így nagyon erős NSV-motorvonatokban és a nyomtávot menet közben váltó járművekben, de olyan innovatív, a dombos-hegyes terepen jelentős sebességnövelést lehetővé tévő technológiákban is, mint az ívekben bedőlő kocsiszekrényű vonatok.

Nyitóképünk egy Talgo Avril (fotó: Talgo).

Ezek is érdekelhetik

16 éves Barcelonában a nagysebességű vasút

Több, mint 150 millió utasa volt a katalán főváros nagysebességű vasútjának eddigi története alatt.

A Dunakeszi Járműjavító felvásárlási ajánlatot tett a Talgóra

A spanyol pénzügyi felügyelet felfüggesztette a járműgyártó papírjainak kereskedését. Ahogy novemberben, úgy csütörtökön is egy magyar cégcsoportra hivatkozva függesztették föl a Tren articulado ligero Goicoechea-Oriol...

Ludvig László a Magyar Vagon vezérigazgatója

A szakember tavalyig a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett. Ludvig László maga jelentette be a váltást a közösségi média felületein: A Siemensnél eltöltött közel 20...

Dél-koreai–magyar szerződés egyiptomi kocsik szervizelésére

Szerződést írt alá a Ganz-MaVag International Kft. és a Rotem SRS 1350, Egyiptomnak gyártott vasúti kocsi szervizelésére. A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. tulajdonában álló...

Privatizálják a Szolnoki Járműjavítót

A MÁV Vagon Kft. mintegy háromnegyede a Magyar Vagon Zrt. kezébe kerül. Magántőke bevonásával válhat jobbá, egyszerűbbé a vasúti járművek karbantartásának és gyártásának folyamata a...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });