fbpx
2024. április 16. kedd

A Magyar Vagon tárgyal a Talgo megvételéről

Részben tőzsdén jegyzik, részben befektetők kezében van a spanyol vállalat.

Csütörtökön különböző információk jelentek meg arról, hogy egy magyar ipari csoport tulajdoni hányadot szerezne a spanyol Talgo vasútijármű-gyártóban. Hajnalban a madridi La Información írt arról, hogy a Talgo részvényeinek akár 25,2 százalékát kívánják megszerezni. A részvények 51,5 százaléka a közkézhányad, ennyi forog a tőzsdén, az első hír szerint azonban nem ezek, hanem a részvények 40 százalékát birtokló Pegaso Transportation International SCA egy részének megvételéről lett volna szó. Mégpedig a Pegaso 63 százalékáról, amely egy brit gyökerű magántőke-társaság, a Trilantic Capital Partners kezében van. Ez a csomag gyakorlatilag alkalmas a Talgo irányítására, noha csak 25,2 százalékot jelent.

A Trilantic, mint pénzügyi befektető már többször jelezte, hogy megválna a Talgótól, a cég üzleti eredményei most jók, a rendelésállomány rekordon, 4,2 milliárd eurón van, így a részvények viszonylag magas áron forognak a tőzsdén. A La Información szerint több mint 124 millió euró lehet (csaknem 50 milliárd forint) a részvénycsomag ára.

- Hirdetés -

Délelőtt már arról írtak az újságok egy tőzsdei közlemény nyomán, hogy a magyar cég a tőzsdei papírokat is vinné, felvásárlási ajánlatot tett ezekre.

Délután a 444.hu megnevezte a magyar cégcsoportot is, szerintük a Magyar Vagon Zrt.-ről van szó, amely itthon már megszerezte a Dunakeszi Járműjavítót és a Szolnoki Járműjavító, azaz a MÁV Vagon Kft. körülbelül 75 százalékát.

A portál számításai szerint a teljes Talgo megvétele 238 milliárd forint körüli összegbe kerülne.

Az 1942-ben alapított Talgo különleges helyet foglal el az európai járműgyártók sorában. A vállalkozás története során végig a minél gyorsabb távolsági közlekedésre koncentrált, kimondva, kimondatlanul megosztva a piacot az inkább a regionális vonatokra, villamosokra koncentráló CAF-fal. Hazájában a vasúti pályák széles nyomtávval épültek ki, de a nagysebességű vasutak (NSV) már az európai, normál nyomközzel, Spanyolországban – Kína után – a világ második legnagyobb NSV-hálózata működik. A Talgo így nagyon erős NSV-motorvonatokban és a nyomtávot menet közben váltó járművekben, de olyan innovatív, a dombos-hegyes terepen jelentős sebességnövelést lehetővé tévő technológiákban is, mint az ívekben bedőlő kocsiszekrényű vonatok.

Nyitóképünk egy Talgo Avril (fotó: Talgo).

Ezek is érdekelhetik

16 éves Barcelonában a nagysebességű vasút

Több, mint 150 millió utasa volt a katalán főváros nagysebességű vasútjának eddigi története alatt.

A Dunakeszi Járműjavító felvásárlási ajánlatot tett a Talgóra

A spanyol pénzügyi felügyelet felfüggesztette a járműgyártó papírjainak kereskedését. Ahogy novemberben, úgy csütörtökön is egy magyar cégcsoportra hivatkozva függesztették föl a Tren articulado ligero Goicoechea-Oriol...

Ludvig László a Magyar Vagon vezérigazgatója

A szakember tavalyig a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett. Ludvig László maga jelentette be a váltást a közösségi média felületein: A Siemensnél eltöltött közel 20...

Dél-koreai–magyar szerződés egyiptomi kocsik szervizelésére

Szerződést írt alá a Ganz-MaVag International Kft. és a Rotem SRS 1350, Egyiptomnak gyártott vasúti kocsi szervizelésére. A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. tulajdonában álló...

Privatizálják a Szolnoki Járműjavítót

A MÁV Vagon Kft. mintegy háromnegyede a Magyar Vagon Zrt. kezébe kerül. Magántőke bevonásával válhat jobbá, egyszerűbbé a vasúti járművek karbantartásának és gyártásának folyamata a...

Legfrissebb híreink

Új európai vasúti közlekedési folyosók jönnek létre

A kilenc kijelölt folyosóból öt Magyarország területét is érinti.

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.