A spanyol pénzügyi felügyelet felfüggesztette a járműgyártó papírjainak kereskedését.
Ahogy novemberben, úgy csütörtökön is egy magyar cégcsoportra hivatkozva függesztették föl a Tren articulado ligero Goicoechea-Oriol („Goicoechea–Oriol-féle könnyű csuklós vonat”), azaz a Talgo járműgyártó részvényeinek tőzsdei kereskedését. A spanyol értékpapír-felügyelet (La Comisión Nacional del Mercado de Valores) nem nevezte meg a céget, de a spanyol sajtó a Magyar Vagon Zrt.-ről beszél. Pontosabban a mostani ajánlatot eszerint a cégcsoporthoz tartozó Dunakeszi Járműjavító Kft. tette a Talgo 100 százalékára.
Az El Confidencial, illetve az El Pais arról ír, hogy a novemberi ajánlat még csak az első fázis, az érdeklődést jelző megnyilvánulás volt, míg a mostani már a végleges és teljes átvétel szándékát jelenti. Novemberben 5 euró volt a részvényenként kínált ár, februárra ez 4,8 euróra ment le, de némileg ez is a pillanatnyi kereskedési árfolyam fölött van.
A Madrid melletti Las Rozas-i vasútijármű-gyártó sorsát azonban nem feltétlenül a magyar felvásárlási ajánlat döntheti el. Spanyolországban is hoztak ugyanis különleges törvényeket Oroszország Ukrajnai inváziója után, az egyik ilyen korlátozza a Talgo esetében most szóban forgó tőzsdei felvásárlásokat. Ennek értelmében bármi is zajlik a vevőként föllépő külföldi cég és a részvényesek között, a társaság átvételét a kormány megakadályozhatja. Az El Confidencial úgy tudja, hogy a magyarok az időközben eltelt csaknem három hónap alatt nem tétlenkedtek, hanem professzionális PR-cég bevonásával próbálták meggyőzni Pedro Sánchez miniszterelnök környezetét. A baloldali kormány eddig nem ellenezte nyilvánosan az ügyletet, de ettől még mondhat igent is és nemet is a felvásárlásra.
A magyarvasut.hu megkereste Ludvig Lászlót, a Magyar Vagon néhány napja megválasztott vezérigazgatóját, ő azonban nem kívánta kommentálni a hírt.
Nyitóképünk egy Talgo Avril (fotó: Talgo).