fbpx
2024. március 5. kedd

Vonatpárok helyett háromszögek

A TX Logistik újító megoldása Magyarországot kétszeresen is érinti: földrajzilag és vasútüzemileg. Ahol nincs meg az intermodális visszfuvar, háromszög alakú román–olasz–német–román fordákat alakítottak ki. A GYSEV hazánkon kívül Romániában is vállalja a vontatást.

Éves átlagban minden érintett térség között összejönnek akkora volumenek, amelyek kétoldalú fordákhoz szükségesek, viszont az egyenletes eloszlás miatt a gyakorlatban ez nehézségekbe ütközött: túlságosan is jellemzővé vált a visszfuvar hiánya. Az egyirányú forgalmak kombinációja a gördülőanyag jobb kihasználását eredményezheti hosszabb távon, a szállítóipari ügyfelek így jobban kezelhetik a párhuzamosság hiányát az oda-vissza szállítandó terheknél.

A német fuvaroztató és vasúttársaság, a TX Logistik március közepe óta három ilyen egyirányú forgalomból háromszög alakú fordát alkot, jelenleg heti egy alkalommal. A vonat szombatonként a kürtösi Railport Aradról először az olaszországi Veronában levő Terminal Quadrante felé veszi az irányt, megállást beiktatva Hall in Tirol (Ausztria) TSSU-terminálján, ahol főleg a Nyugat-Ausztriába irányuló pótkocsikat szállító vagonokat sorozzák ki. Onnan továbbindul a németországi Duisburg Terminal Logport III felé. Németországból pedig visszatér Kürtösre, ahol péntekre érkezik, tehát az indulástól számított hetedik napon.
A Gruppo FS Italiane államvasúti csoporthoz tartozó Mercitalia Logistics német székhelyű nemzetközi leányvállalata elsősorban három ügyfelet szolgál ki a vonatrendszerrel, két nagy román fuvaroztatót és egy neves német–olasz szállítmányozót. A TX Logistik a duisburgi terminál és csatlakozó logisztikai központ három tulajdonosának egyike.
A mintegy négyezer kilométer hosszúságú viszonylaton a GYSEV Cargo hagyományos trakciós partnerként vállalja a magyarországi és romániai vontatást, ezenkívül pedig saját kapacitással dolgozik a német–olasz vasútlogisztikai társaság.

- Hirdetés -

A német szaksajtó tervekre vonatkozó kérdéseire a TX Logistik kifejtette:

április 18-tól heti két indulásra térnek át, de várhatóan már június elejétől heti három indulással számítanak az új üzemi megoldás szerint. Továbbá a tapasztalatok felhasználásával megvizsgálják annak lehetőségét, hogy máshol Európában úgyszintén hasonló, összetett fordákat alakítsanak ki. A felek kommunikációja szerint a vonatrendszer egyúttal az első közvetlen román–olasz intermodális kapcsolat. Eddig csak átrakodással működött az üzlet.

Ezek is érdekelhetik

Csendben felbuzgó intermodalitás

    A MÁV tömeges kerékpártároló-telepítésbe kezdett a mellékvonalakon. Az utóbbi évtizedben folyamatos téma volt az intermodalitás a személyszállításban (is), a közlekedési ágak összehangolása, közös állomások kialakítása....

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Konzerválás: cseh szárnyvonalból húspástétom?

Hasonló gondokkal küszködnek a Monarchia utódállamai. A prágai közlekedéspolitika különleges kifejezésnek ad értelmet a gyér kihasználtságú vonalak fenntartásból való kivonásakor.

Külföldi munkavállalók lehetséges integrációja az egyes vasútvállalatoknál

A vasúti HR-terület drasztikus kihívás előtt áll. Évről évre szeretnénk hinni, legfeljebb megközelítjük a hullámvölgyet, többek közt a mozdonyvezetők létszáma tekintetében. Ám egyre inkább azzal szembesülünk, hogy három, legfeljebb négy éven belül eljön a neheze: a tömeges nyugdíjba vonulás. Máshol hasonló folyamatok zajlanak, árnyalatnyi különbségekkel. Betekintés a német helyzetbe.

Németország: a D-Ticket első száz napja

A német országos bérletről összegyűjtötték az első benyomásokat. Közbenső mérleg, következtetések. És a leendő tervek?

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });