A TX Logistik újító megoldása Magyarországot kétszeresen is érinti: földrajzilag és vasútüzemileg. Ahol nincs meg az intermodális visszfuvar, háromszög alakú román–olasz–német–román fordákat alakítottak ki. A GYSEV hazánkon kívül Romániában is vállalja a vontatást.
Éves átlagban minden érintett térség között összejönnek akkora volumenek, amelyek kétoldalú fordákhoz szükségesek, viszont az egyenletes eloszlás miatt a gyakorlatban ez nehézségekbe ütközött: túlságosan is jellemzővé vált a visszfuvar hiánya. Az egyirányú forgalmak kombinációja a gördülőanyag jobb kihasználását eredményezheti hosszabb távon, a szállítóipari ügyfelek így jobban kezelhetik a párhuzamosság hiányát az oda-vissza szállítandó terheknél.
A német fuvaroztató és vasúttársaság, a TX Logistik március közepe óta három ilyen egyirányú forgalomból háromszög alakú fordát alkot, jelenleg heti egy alkalommal. A vonat szombatonként a kürtösi Railport Aradról először az olaszországi Veronában levő Terminal Quadrante felé veszi az irányt, megállást beiktatva Hall in Tirol (Ausztria) TSSU-terminálján, ahol főleg a Nyugat-Ausztriába irányuló pótkocsikat szállító vagonokat sorozzák ki. Onnan továbbindul a németországi Duisburg Terminal Logport III felé. Németországból pedig visszatér Kürtösre, ahol péntekre érkezik, tehát az indulástól számított hetedik napon.
A Gruppo FS Italiane államvasúti csoporthoz tartozó Mercitalia Logistics német székhelyű nemzetközi leányvállalata elsősorban három ügyfelet szolgál ki a vonatrendszerrel, két nagy román fuvaroztatót és egy neves német–olasz szállítmányozót. A TX Logistik a duisburgi terminál és csatlakozó logisztikai központ három tulajdonosának egyike.
A mintegy négyezer kilométer hosszúságú viszonylaton a GYSEV Cargo hagyományos trakciós partnerként vállalja a magyarországi és romániai vontatást, ezenkívül pedig saját kapacitással dolgozik a német–olasz vasútlogisztikai társaság.
A német szaksajtó tervekre vonatkozó kérdéseire a TX Logistik kifejtette:
április 18-tól heti két indulásra térnek át, de várhatóan már június elejétől heti három indulással számítanak az új üzemi megoldás szerint. Továbbá a tapasztalatok felhasználásával megvizsgálják annak lehetőségét, hogy máshol Európában úgyszintén hasonló, összetett fordákat alakítsanak ki. A felek kommunikációja szerint a vonatrendszer egyúttal az első közvetlen román–olasz intermodális kapcsolat. Eddig csak átrakodással működött az üzlet.