Egy baszk konzorcium megegyezett a Pesago Transportation Internationallel, a Talgo legnagyobb részvényesével – aki 40%-ban tulajdonosa a társaságnak –, hogy 29,7 százalékos tulajdonjogot kivásárol tőle.
A konzorcium tagja a Clerbil (a Sidenor acélmű tulajdnosa), továbbá a Finkatze Kapitala Finkatuz, a BBK Banking Foundation és a Vital Banking Foundation pénzintézetek. A Clerbil féle konzorcium korábban úgy nyilatkozott, hogy nem kíván 30%-nál nagyobb részesedést szerezni a Talgoban.
Előfordulhat, hogy az akvizíció hatására a Talgo székhelye a spanyol fővárosból a baszk fővárosba, Votoria-Gasteizbe költözik, közel a 700 főt foglalkoztató ribabellosai gyárhoz.
A Talgo tulajdonviszonyaival kapcsolatban több hír szárnyra kelt az elmúlt években. Tavaly a magyar érdekeltségű Ganz-Mavag Europe konzorcium adott be ajánlatot 100%-os felvásárlásra, ez az üzlet a spanyol kormány döntése nyomán azonban akkor meghiúsult. A cseh Škoda és az indiai Jupiter Wagons ajánlatai szintén nem értek révbe. Februárban a lengyel állami alap, a PFR (a Pasea Bydgoszcz tulajdonosa) bejelentette, hogy a Talgo 100%-os felvásárlásán gondolkodik, majd másfél hét múlva mélyebb elemzést követően módosított ezen és csak kisebbségi részvényesként kívánt részesedést szerezni. A Pesa és a Talgo 2024 szeptemberében az InnoTrans szakkiállításon együttműködési megállapodást kötött, az együttműködési lehetőségek elmélyítése ennek keretében a jövőben várható.
A Talgo elnökhelyettese José María Oriol Fabra lemondott tisztségéről, ahogy az eladó érdekeltségeit képviselő további három igazgató (Javier Bañón Treviño, Javier Olascoaga és Pedro Manuel del Corro García-Lomas) is.