fbpx
2024. április 14. vasárnap

Rönkfát visz az RCG Bolzanóból Ausztriába

A Rail Cargo Group nemrégiben útnak indította az első rönkfa szállító szerelvényeket Bolzanóból a Brenner-hágón keresztül Észak-Tirolba. Az osztrák vasút hazai leányvállalata, az RCH ugyancsak jelentős aktivitást fejtett ki az elmúlt hónapokban a tüzifa szállítás területén.

Az elmúlt években Dél-Tirol erdőit a kéregbogarak kártétele miatt hatalmas pusztítás sújtotta.

Hogy ne terjedjen tovább a betegség, jelenleg rekordsebességgel folyik az erdőirtás.

A dél-tiroli fűrésztelepek azonban nem győzik a munkát – csak tavaly ötmillió köbmétert dolgoztak fel. A rönkfát ezért Dél-Tirolból más, a régión kívüli fűrészüzemekbe kell szállítani a további feldolgozás érdekében. Ennek pedig a legjobb módja a vasút, de a bolzanói pályaudvar évek óta le van zárva, ezért de facto nem tudott vasúti szállítást végezni ezen a területen – ismertette a Verkehr-co-at.

- Hirdetés -

A Rail Traction Company (RTC), a Rete Ferroviaria Italiana (RFI) és a Rail Cargo Group (RCG), valamint Dél-Tirol Autonóm Tartomány és Bolzano város együttműködése révén az állomást újjáélesztették, és a pályák életre kelnek. Az első szerelvény most kelt útra, és útja Dél-Tirolból a Brenner-hágón keresztül Észak-Tirolba vezetett. A járat ezentúl  hetente többször, vonatonként 17 vagonnal közlekedik majd. A jövőben a tervek szerint más határátkelőhelyeken, például Tarvisio-n keresztül is bonyolíthatják a szállítást Ausztriába.

Ez a logisztikai megoldás hetente több mint 100 kamionos utazást takarít meg – olyan szállításokat, amelyeket korábban a Brenner-hágón keresztül bonyolítottak le. 

A Rail Cargo Group hazai leányvállalata, az RCH ugyancsak nagy aktivitást mutatott a fűtési szezonban, sőt azután is Magyarországon. A cég a hatósági áras tűzifa program lezárását követően is folytatta a már leadott fűtőanyag-megrendelések kiszállítását. Nemcsak folytatta, de megduplázta fuvarozáshoz szükséges kapacitást, és

a korábbi heti 50-60 vasúti teherkocsi helyett 100-110 vagont biztosított a feladathoz. A kormányprogram kezdete, 2022 októbere és 2023 április 15. között a társaság 1347 tűzifával rakott teherkocsit juttatott el rendeltetési helyére – tette közzé a társaság.

A tűzifával rendelkező dunántúli erdőgazdaságok területén kitermelt volument a faállományban szegényebb alföldi régió és Budapest vonzáskörzetébe kellett eljuttatni. Az elszórtan elhelyezkedő 29 berakási helyről 16 kelet-magyarországi rendeltetési állomásra a kormányprogram vasútlogisztikai feladatait kizárólagosan végző Rail Cargo Hungaria országos lefedettségű vasúti egyes kocsi fuvarozási technológiájával továbbította a fűtőanyagot. Az értékesítési pontok az erdőktől akár 300-400 kilométerre helyezkednek el, így az eddigi több mint 80 ezer köbméter fa fuvarozása során a RCH vonatainak futásteljesítménye több százezer kilométert tett ki.

A tűzifa fuvarozása sok erőforrást igénylő vasútüzemi teljesítmény:

az erdőgazdaságok a kitermeléstől függően alkalmanként két-három vagon mennyiségű fához rendelnek vasúti teherkocsit a berakóhelyekre, ahonnan az RCH mozdonyai rendezőpályaudvarra vontatják a küldeményt. Itt a vagonokat vonatba sorozzák és irányvonatként fuvarozzák el a célállomásra.

Egy-egy ilyen fuvarfeladat teljesítéséhez 4-5 tolatási műveletet kell elvégezni minden egyes rendezési ponton külön tolatómozdonnyal.

A költséges vasúti műveletekből álló tevékenység fenntartását a vasúti egyes kocsi teherforgalom állami támogatási rendszere teszi lehetővé. A szubvenció részben kompenzálja a mellékvonali tolatómozdonyok, a tolatószemélyzet, a műszaki, kereskedelmi és üzemeltetési szakemberek költségeit, valamint a rendező pályaudvarok működtetésével összefüggő kiadásokat.

Borítókép: A szerelvény a bolzanói állomáson (Fotó: ÖBB-RCG)

Ezek is érdekelhetik

Húszéves a Rail Cargo Terminal – BILK

A cégnél 24 órás munkarendben dolgoznak a vasúti és a közúti oldalon is. Fennállásának 20. évfordulóját ünnepli idén a Rail Cargo Terminal - BILK, a...

Az RCH-nak jó éve lesz minden nehézség ellenére

Kovács Imre elnök szerint 2024 második negyedévében jöhet a gazdasági fellendülés. Az elmúlt években jelentős hatékonysági átalakításon ment keresztül a Rail Cargo Hungaria (RCH), másrészt...

Indul a cukorrépakampány a vasúton

A Rail Cargo Hungaria (RCH) megkezdte a cukorrépa beszállítását a Magyar Cukor Zrt. kaposvári gyárába és ezzel megkezdődött a 2023. évi cukorrépa kampány. 

Budapesten át vezet Bécs és Kijev intermodális kapcsolata

Az Ukrajna és Ausztria közötti intermodális vasúti kapcsolatok hamarosan valósággá válhatnak. Az Ukrán Vasutak (UZ) és az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) árufuvarozási leányvállalata, a Rail Cargo Group (RCG) ígéretet tett a Kijev és Bécs közötti útvonal fejlesztésére. Az útvonal Lvivon és Budapesten keresztül vezetne.

Továbbra is nagy szükség van a gabonavonatokra

Az ukrán gabona továbbításában jelentős szerepet játszó Rail Cargo Group az első félévben 840 ezer tonna gabonát továbbított. A tengeri szállítás ellehetetlenülése után a kötöttpályára még nagyobb feladat hárul. 

Az RCG optimalizálja a logisztikai szolgáltatásait Olaszországban

A Desióban és San Stinóban található logisztikai központokat egyetlen leányvállalatban vonják össze.

Legfrissebb híreink

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.