fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

Környezettudatos hulladékfuvarozás vasúton

Az EU elvárása, hogy 2024-ig Magyarországon kétszeresére kell növelni a keletkező hulladék újrafeldolgozási arányát, illetve ötödére csökkenteni a lerakás mértékét. Ennek tükrében a hulladékgazdálkodási és -logisztikai szempontból a szemét és a feleslegessé vált ipari anyagok környezetkímélő fuvarozása egy kiemelt feladat hazánkban. Erre pedig a vasúti egyes kocsi fuvarozási technológia is kiválóan alkalmas.

Ausztriában a hulladékgazdálkodási törvénynek megfelelően a 200 kilométernél nagyobb távolságoknál a hulladékot vasúton kell fuvarozni. A Rail Cargo Group, Európa második legnagyobb vasútlogisztikai vállalata jelentős beruházásokat valósít meg annak érdekében, hogy megfeleljenek a környezeti szempontoknak – olvasható a G7.hu cikkében. Az RCG és a himbergi központú FCC Austria Abfall Service AG hulladékgazdálkodási vállalat évtizedek óta sikeresen együttműködik a környezettudatosság jegyében. Évente több tízezer tonna hulladékot fuvaroz az ipari, valamint nagy- és kiskereskedelmi vállalatoknak a megbízása alapján.

Annak érdekében, hogy az igényeknek megfeleljen, az RCG 2026-ig 75 millió eurót (több mint 28 milliárd forintot) fektet be új eszközökbe, többek között konténerszállító vagonokba és speciális Mobiler konténerekbe. Ennek köszönhetően minden típusú hulladék elszállítása az osztrák hulladékgazdálkodási előírásoknak megfelelően történik.

- Hirdetés -

Magyarországon a vasúti egyes kocsi fuvarozás az egyik legjobb megoldás

A G7 megjegyzi, hogy hazánkban az uniós előírásoknak megfelelően 2040-ig az újrafeldolgozási arányt a jelenlegi 32%-ról 65%-ra kell növelni, miközben a lerakási arányt a jelenlegi 50%-ról 10%-ra kell csökkenteni.

Hazánkban a hulladék fuvarozást hagyományosan teherautókkal végzik, de ennek a megoldásnak a kizárólagossága a körforgásos gazdaság követelményeinek már nem felel meg. A hulladék fuvarozására a közúti mellett a vasúti egyes kocsi fuvarozási technológia is kiválóan alkalmas, mivel már néhány vasúti kocsi vagy kocsicsoport nagy mennyiségű hulladékot képes az ország legtöbb pontjáról eljuttatni a feldolgozási központokba.

A vasúti egyes kocsi fuvarozás lényege, hogy az állomásokon feladott egyedi kocsirakományú küldeményeket továbbító teherkocsikat egy csomóponti kiszolgáló tehervonat gyűjti össze és juttatja el a legközelebbi csomópontra, ahonnan belföldi vagy nemzetközi gyorstehervonatba rendezve folytatják az útjukat a következő csomópontig, majd a célállomásra rendszerint egy másik csomóponti kiszolgáló tehervonattal jutnak el.

Magyarországon a Rail Cargo Hungaria teljes területi lefedettséggel nyújtja ezt a környezetkímélő logisztikai megoldást, amelyet nagyságrendileg 700 magyarországi vállalat vesz igénybe.

Fotó: RCG, Thomas Flatscher.

Ezek is érdekelhetik

Ünnepel a vasút: 74. alkalommal tartják a Vasutasnapot

A 74. vasutasnap alkalmából az egész országban ünnepel a vasúti szektor, cikkünkben a MÁV, a GYSEV és a Rail Cargo Hungaria ünnepségeiről adunk összefoglalót.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

COSCO SHIPPING és ÖBB Rail Cargo Group: magas szintű találkozó Budapesten

A Rail Cargo Terminal - BILK-en az ÖBB Rail Cargo Group és a COSCO SHIPPING magasrangú vezetői találkoztak, az esemény fókuszában a közös stratégiai...

Az LX Pantos bérbe vette a Rail Cargo Group Logisztár Terminálját

A vállalatok közösen kívánják feltérképezni a kelet-európai autóiparban és az akkumulátor-fuvarozásban rejlő üzleti lehetőségeket.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Nagy kérdőjel a hazai vasúti árufuvarozás idei helyzete

Fontos, hogy hazánkban folytatódjon a vasúti egyeskocsi-támogatás, a versenyképesség fennmaradása érdekében.

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

A rovat további cikkei

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.