fbpx
2024. szeptember 11. szerda
spot_img

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói. A felek közös erdőtisztítási akciót szerveztek, melynek keretében elemezték a vasút lehetőségeit az erdei fa logisztikájában.

Az erdőtisztítási akció során a szereplők kiemelték, hogy a kitermelt fa vasúti továbbítása elengedhetetlen az egészséges erdei környezet fenntartása szempontjából, mivel ez a modalitás a teherautók károsanyag-kibocsátásánál tízszer kevesebb környezeti kárt okoz.

Az egyes kocsi fuvarozás állami támogatási rendszerének bevezetése 2021-ben megnyitotta az utat a magyar fa piaci versenyképességének hosszú távú megőrzéséhez, fokozottan bekapcsolta az erdőgazdaságokat a nemzetközi kereskedelembe, és munkahelyek ezreit védte meg a vasúti ágazatban. Az állami szerepvállalás lehetővé tette az értékesített faküldemények átterelését közútról a környezetbarát vasútra. Tavaly folytatódott a magyar fa külpiaci értékesítése is, és jelentős mértékben növekedett a belföldi felhasználás is.

- Hirdetés -

Az RCH szerelvényei 2020–2023 között évente több mint félmillió tonna hengeres faanyagot továbbítottak egyes kocsi forgalomban hazai és külföldi célállomásokra. A magyar erdőgazdaságok és a Rail Cargo Group évente mintegy 20 ezer kamionnyi forgalomtól mentesítették a közúthálózatot és 13,5 ezer tonna CO2-től az erdők levegőjét.

Vasúti egyes kocsi teherfuvarozás – fa szegmens, RCH 2022

A fakitermelés során a vasúti rakodóhelyeken, illetve állomásokon csak egy-egy vagonnyi mennyiség gyűlik össze, amelyet a legösszetettebb vasúti technológiával, az egyes kocsi fuvarozással lehet a rendeltetési helyére eljuttatni. A magas üzemi költségek miatt a vasútvállalatok állami támogatással tudják fenntartani a nemzetgazdasági szempontból nélkülözhetetlen szolgáltatást.

A VERGA Zrt. szervezésében immár tizedik alkalommal megrendezett eseményen az Agrárminisztérium, a Bakonyerdő Zrt., a Budapesti Erdőgazdaság Zrt., a Kaszó Zrt., a KEFAG Zrt., a Kisalföldi Erdőgazdaság Zrt., a Mecsekerdő Zrt., a SEFAG Zrt., a Vérteserdő Zrt., a Zalaerdő Zrt., valamint a Rail Cargo Hungaria és a Rail Cargo Logistics – Hungaria vezetői, munkatársai vettek részt.

Fotó: RCH / Kalmár Dávid Gergő

Ezek is érdekelhetik

Környezettudatos hulladékfuvarozás vasúton

A hulladék fuvarozására a közúti mellett a vasúti egyes kocsi fuvarozási technológia is kiválóan alkalmas.

TransFLEX: új megoldás a rugalmas vasúti teherszállításban

A Rail Cargo Group 2023-ban mintegy 2,45 millió tonna fuvart bonyolított TransFLEX összeköttetés keretében.

Kovács Imre: „Szeptember elsejétől árat kell emelnünk” – Rádió Café interjú

Optimista a vasúti árufuvarozás jövőjéről, ugyanakkor komoly kihívásokkal kell szembenézni az ágazat szereplőinek az infrastruktúra fejlesztése és a szabályozások terén. – A Rádió Café vendége volt Kovács Imre a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke.

COSCO SHIPPING és ÖBB Rail Cargo Group: magas szintű találkozó Budapesten

A Rail Cargo Terminal - BILK-en az ÖBB Rail Cargo Group és a COSCO SHIPPING magasrangú vezetői találkoztak, az esemény fókuszában a közös stratégiai...

Az LX Pantos bérbe vette a Rail Cargo Group Logisztár Terminálját

A vállalatok közösen kívánják feltérképezni a kelet-európai autóiparban és az akkumulátor-fuvarozásban rejlő üzleti lehetőségeket.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Legfrissebb híreink

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

A rovat további cikkei

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Speciális kalodarendszerrel szállít vasúti kerékpárokat a TS Hungária

A kétsoros kalodarendszerrel teherkocsinként 30 db vasúti kerékpár szállítható, ez versenyképes alternatíva a közúti fuvarozással szemben.