Az olasz Ferrovie dello Stato Italiane (FS) kiterjesztheti nagysebességű vasúti szolgáltatásait Brüsszelre, Amszterdamra, Párizsra, Berlinre és Barcelonára. A cég ambícióját az Európai Unióban 2019 júniusa óta zajló vasúti hálózati liberalizáció teszi lehetővé.
A Brüsszel és Amszterdam közötti vasútvonal nagyon népszerű, ám jelenleg csak a Thalys nagysebességű vonatok és az NS/SNCB helyközi járatok közlekednek rajta. Az olasz FS-csoport további csatlakozásokat fontolgat Párizsba, Brüsszelbe, Amszterdamba és Berlinbe. – Jelenleg mérlegeljük, hogyan lehetnénk lehetséges partnerek vagy szereplők Európának ezen a részén – mondta Carlo Palasciano Villamagna, az FS nemzetközi vezérigazgatója a Financial Timesnak. Elmondása szerint már
vannak részletes terveik Párizs és Barcelona összekapcsolására. Palasciano azt is elmondta, hogy a társaság a versenytársak által kínált szolgáltatást kívánja kiegészíteni, ám magasabb szolgáltatási színvonalon.
Az FS Italiane célja, hogy Európát belföldi piaccá tegye, és nemzetközi bevételeit a 2019-es 1,8 milliárd euróról 2031-re körülbelül 5 milliárd euróra növelje. 2024 végére új nagysebességű vasúti összeköttetés elindítását tervezi Barcelona és Párizs között.
Carlo Palasciano Villamagna elmondta, hogy a társaság érdeklődik a határokon átnyúló szolgáltatások iránt, miután 2019 júniusában új liberalizációs intézkedések léptek életbe az EU-ban. A szabályok megnyitották a versenyt a szomszédos országok magáncégei és állami szolgáltatói között, mivel a vasúti csoportok az egész régió infrastruktúráján közlekedtethetnek vonatokat. A lépés célja a piac kibővítése,
a vonatok versenyképesebbé tétele a rövid távú repüléssel szemben,
ami az elmúlt évtizedek egyik legjelentősebb változása az európai vasúti ágazatban.
Borítókép: FS