fbpx
2024. június 12. szerda

Olasz vasút kötheti össze Párizst Barcelonával, nem fapados színvonalon

Az olasz Ferrovie dello Stato Italiane (FS) kiterjesztheti nagysebességű vasúti szolgáltatásait Brüsszelre, Amszterdamra, Párizsra, Berlinre és Barcelonára. A cég ambícióját az Európai Unióban 2019 júniusa óta zajló vasúti hálózati liberalizáció teszi lehetővé.

A Brüsszel és Amszterdam közötti vasútvonal nagyon népszerű, ám jelenleg csak a Thalys nagysebességű vonatok és az NS/SNCB helyközi járatok közlekednek rajta. Az olasz FS-csoport további csatlakozásokat fontolgat Párizsba, Brüsszelbe, Amszterdamba és Berlinbe. – Jelenleg mérlegeljük, hogyan lehetnénk lehetséges partnerek vagy szereplők Európának ezen a részén – mondta Carlo Palasciano Villamagna, az FS nemzetközi vezérigazgatója a Financial Timesnak. Elmondása szerint már

vannak részletes terveik Párizs és Barcelona összekapcsolására. Palasciano azt is elmondta, hogy a társaság a versenytársak által kínált szolgáltatást kívánja kiegészíteni, ám magasabb szolgáltatási színvonalon.

Az FS Italiane célja, hogy Európát belföldi piaccá tegye, és nemzetközi bevételeit a 2019-es 1,8 milliárd euróról 2031-re körülbelül 5 milliárd euróra növelje. 2024 végére új nagysebességű vasúti összeköttetés elindítását tervezi Barcelona és Párizs között. 

- Hirdetés -

Carlo Palasciano Villamagna elmondta, hogy a társaság érdeklődik a határokon átnyúló szolgáltatások iránt, miután 2019 júniusában új liberalizációs intézkedések léptek életbe az EU-ban. A szabályok megnyitották a versenyt a szomszédos országok magáncégei és állami szolgáltatói között, mivel a vasúti csoportok az egész régió infrastruktúráján közlekedtethetnek vonatokat. A lépés célja a piac kibővítése,

a vonatok versenyképesebbé tétele a rövid távú repüléssel szemben,

ami az elmúlt évtizedek egyik legjelentősebb változása az európai vasúti ágazatban.

Borítókép: FS

Ezek is érdekelhetik

Új modellel vizsgálták a nagy sebességű vasút gazdaságosságát

Magyar kutató nagydíja a Közlekedéstudományi Világkonferencián. A World Conference on Transport Research eseményét háromévente rendezik meg más-más kontinensen. Az idei, montreali konferencia hetvenfős tudományos bizottsága...

Az EU-s költség-haszon elemzés módszertana évtizedes lemaradásban van

A World Conference on Transport Research montreáli konferencián a magyar Hörcher Dánielnek és szerzőtársainak ítélték a nagydíjat.

A KLM vonatjegyet kínál a rövid repülőút helyett

A rövid távú repülőutakat vonattal kell helyettesíteni, feltéve ha a vasúti menetrend ezt megengedi.

Két évet csúszik a HS2 crewe-i és eustoni ága

A brit kormány a költségek csökkentése érdekében úgy döntött, inkább a HS2 londoni Old Oak Common és a birminghami Curzon Street közötti szakasza élvez elsőbbséget.

Felpörög az európai NSV hálózat fejlesztése, ám ebből mi még kimaradunk 

Az európai hálózat nemcsak a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében hatékony, hanem a hálózat kiépítésében részt vevők fejlődését is gyorsítani fogja.

Legfrissebb híreink

Új társ a közlekedés tervezéséhez: EMMA

Bemutatta legújabb digitális fejlesztését a MÁV-VOLÁN-csoport, a tesztüzemben elstartolt egységes utazástervezőt.

Megújul a vasúti képzés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a vasúti társaságok, képzőszervek igényeihez is jobban igazodó új képzési rendszert alakított ki.

Magyar költők versei hallhatók nyáron a MÁV-VOLÁN-csoport állomásain

Az idei évben újra visszatér a „Vers a peronon” program, a helyszínek köre pedig tovább bővült.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Megújul a vasúti képzés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a vasúti társaságok, képzőszervek igényeihez is jobban igazodó új képzési rendszert alakított ki.

Magyar költők versei hallhatók nyáron a MÁV-VOLÁN-csoport állomásain

Az idei évben újra visszatér a „Vers a peronon” program, a helyszínek köre pedig tovább bővült.

Gyermekvasutasokat avattak hétvégén

Szombaton tartották a Gyermekvasúton a 2023/2024. tanévben tanfolyamot elvégző, több mint 150 gyerek avatási ünnepségét.