fbpx
2024. november 14. csütörtök

A NAV partner a vasúti határforgalmi teljesítmény növelésében

NAV és a HUNGRAIL közös szervezésében az idei évben is sor került arra a vasúti vámszakmai eseményre, amelyen vasúttársaságok, szakmai szervezetek is részt vettek az aktuális vasúti határforgalmi kérdések áttekintése céljából.

A HUNGRAIL tájékoztatása szerint a felek a NAV határátkelőhelyeken végzett vámellenőrzési tevékenységeit, fejlesztéseit és azon informatikai fejlesztéseit tekintették át, melyek a jövőben megkönnyítik és gyorsítják a határforgalmi ügyintézést. Ez a vasúti árufuvarozás szempontjából azért is fontos, mert a szektor versenyképessége a határokon kulcsfontosságú: az itt elszenvedett indokolatlan várakozási idők, jelentősen csökkentik a fuvarozási mód versenyképességét a közúttal szemben.

- Hirdetés -

Dr. Bakai Kristóf Péter a NAV vámszakmai és nemzetközi elnökhelyettese kiemelte:

mivel a vasúti áruszállítás vámellenőrzési szempontból könnyebben kezelhető a közúti fuvarokéhoz képest, így a NAV partner abban, hogy a vasúti határforgalmi teljesítmény növekedjen. Bár több olyan külső körülmény is van, ami lassítja a folyamatokat, így közösen kell gondolkodni a megoldásokon. Amennyiben valós vasúti forgalomnövekedés jelenik meg, úgy a NAV minden támogatást megad abban, hogy a megnövekedett forgalom is gyorsan és hatékonyan léphesse át az Európai Unió vámhatárát.

Hódosi Lajos a HUNGRAIL ügyvezető igazgatója megjegyezte, hogy a vasúti infrastruktúra kapacitáshatárait nem szabad figyelmen kívül hagyni, hiszen ez nem csak most jelent problémát, de 10 év múlva is az lesz, igaz ez alól kivételt jelent a Budapest – Belgrád vasútvonal fejlesztése. Mivel rövid távon nem várható jelentős változás a kapacitásbővítés tekintetében, ezért a határforgalom esetében egyre nagyobb szerep jut a digitális fejlesztéseknek.

Az eseményen elhangzott, hogy Magyarország új iparpolitikájának köszönhetően a jármű- és akkumulátor gyártók jelentős számban való megjelenése, új kihívások elé állítják a Nemzeti Adó- és Vámhivatal kollégáit, ezért fontos, hogy felkészülésüket elősegítsék az iparági szereplők az aktuális piaci információkkal és feltegyék a megválaszolandó kérdéseket.

Nyitókép forrása: HUNGRAIL

Ezek is érdekelhetik

Kritikus vágányzárhelyzetre kell felkészülni augusztusban

Az érintett hazai vasúti árufuvarozó szerint a vágányzárak idején több napra lebénulhat a hazai intermodális forgalom legnagyobb része.

Figyelmeztetnek a vasúti szervezetek a DAC-kal kapcsolatban

A tervezés és koordináció fontosságát hangsúlyozták, legyen szó a DAC migrációs stratégiáról, karbantartási ütemezésről vagy infrastrukturális munkafolyamatokról.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.

Gőzerővel robog az I. Vasúti Járműipari Szimpózium

2030-ig 100.000 férőhelynyi új vasúti járműre van szüksége a magyar vasúti piacnak.

A pályahasználati díj emelése ellentétes a kormányzati célokkal 

A pályahasználati díj szeptemberi emelése alapvetően rontja a vasúti áruszállítás versenyképességét - mondta el Hódosi Lajos, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója a...

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Legfrissebb híreink

Országos Haváriaközpontot hoz létre a MÁV

Új gyakorlatot fog bevezetni a MÁV a rendkívüli forgalmi helyzetek kezelésére, legkésőbb 2025. január elsejétől éles lesz a rendszer.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A Német Közlekedési Minisztérium továbbra is támogatja az egyes kocsi fuvarozást

A Német Közlekedési Minisztérium 90 millió euró értékben adott támogatást a vasúti egyes kocsi fuvarozásra.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Országos Haváriaközpontot hoz létre a MÁV

Új gyakorlatot fog bevezetni a MÁV a rendkívüli forgalmi helyzetek kezelésére, legkésőbb 2025. január elsejétől éles lesz a rendszer.

A Német Közlekedési Minisztérium továbbra is támogatja az egyes kocsi fuvarozást

A Német Közlekedési Minisztérium 90 millió euró értékben adott támogatást a vasúti egyes kocsi fuvarozásra.

Új cégstruktúrához megújuló márkanevek és logók a MÁV-nál

Az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV-csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó márkanevek és logók.

A rovat további cikkei

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A Német Közlekedési Minisztérium továbbra is támogatja az egyes kocsi fuvarozást

A Német Közlekedési Minisztérium 90 millió euró értékben adott támogatást a vasúti egyes kocsi fuvarozásra.

Megkezdődött a Keleti pályaudvar rekonstrukciós programja

Az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV-csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó márkanevek és logók.