fbpx
2024. május 22. szerda

Magyar Vasút Meetup 2023. 11. 28.

Helyszín

LA VIDA DUNA Rendezvényház

Dátum

2023. november 28.

Részvételi díj

25.000 Ft+ÁFA

Novemberben a digitalizációé a főszerep!

A Magyar Vasút havilap novemberi lapszáma kiemelten foglalkozik a vasút digitalizációjával. 

Ennek kapcsán került megrendezésre az első Magyar Vasút Meetup: Railway Digitalization szakmai fórum, melynek keretén belül személyesen is meghallgathatták vendégeink a vasúti szektor trendjeit, legújabb fejlesztéseit, megoldásait. Fókuszba került a vasúti infrastruktúra és kapcsolódó technológiák digitalizációja. Összehoztuk a vasúti szektor digitalizációban érintett képviselőit – mind megrendelői, mind szolgáltatói oldalról – egy közös eszmecserére, a lehetőségek és az igények megismerésére és a kapcsolatépítésre.

Fotógaléria

Letölthető előadásanyagok a Meetup résztvevői részére (a letöltéshez emailben küldött kód szükséges)

Magyar Zoltán

távközlési, erősáramú és biztosítóberendezési igazgató, MÁV Zrt.

A MÁV Zrt. infrastruktúra stratégia a digitalizáció tükrében (központi forgalomellenőrzés és -irányítás és biztosító berendezések) a jelen aktualitásai és jövőbeni kihívásai.

Feldmann Márton

vezérigazgató-helyettes, Prolan Zrt.

A fejlődés ára – ciklikusság és tanulságok a vasúti digitalizációban

Szloboda István

rendszermérnök, Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.

A teherszállítás automatizációja: a jövő digitális tehervonata

Mikics György

ügyvezető, Ground Transportation Systems Hungary Kft.

Javaslat a vontatási energia-hatékonyság növelésére – előfeltételek, sikerkritériumok

Ikker Tibor

pályavasúti igazgató, GYSEV Zrt.

A GYSEV Zrt. Infrastruktúrája a digitalizáció tükrében a jelen aktualitásai és a jövő kihívásai.

Rácz László

vezető tanácsadó NTT Data Business Solutions Kft.

ARIS-szal támogatott digitális üzleti megoldások

Program

13:00 – 14:00 Regisztráció / Welcome & Networking
14:00 – 14:40 Köszöntők és előadások
Hódosi Lajos, ügyvezető igazgató, HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület
Mráz Dániel, vezérigazgató, Prolan Zrt., az esemény főtámogatója
Előadást tart
– Magyar Zoltán távközlési, erősáramú és biztosítóberendezési igazgató, MÁV Zrt. 
Vitaindító előadás: A fejlődés ára – ciklikusság és tanulságok a vasúti digitalizációban
– Feldmann Márton, vezérigazgató-helyettes, Prolan Zrt.
14:40 – 15:15 Kerekasztal-beszélgetés
Kritikus időszak előtt áll a vasúti ágazat a digitális vasúti jelzések és vonatirányítás szempontjából?
MODERÁTOR:  Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
A KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS RÉSZTVEVŐI:
– Feldmann Márton
, vezérigazgató-helyettes, Prolan Zrt.
Szlatényi Miklós IT menedzser, VPE Vasúti Pályakapacitás-elosztó Nonprofit Kft.
Ikker Tibor pályavasúti igazgató, GYSEV Zrt.
Magyar Zoltán távközlési, erősáramú és biztosítóberendezési igazgató, MÁV Zrt. 
15:15 – 15:45 SZÜNET / Networking kötetlen beszélgetés az előadókkal, résztvevőkkel
15:45 – 16:05 Előadások
A teherszállítás automatizációja: a jövő digitális tehervonata
– Szloboda István
rendszermérnök, Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.
Vitaindító előadás: Javaslat a vontatási energia-hatékonyság növelésére – előfeltételek, sikerkritériumok
– Mikics György
ügyvezető, Ground Transportation Systems Hungary Kft.
16:05 – 16:40 Kerekasztal-beszélgetés
Hogyan segíti elő a digitalizáció az energiahatékony vasúti közlekedést?
MODERÁTOR:  Feldmann Márton , vezérigazgató-helyettes, Prolan Zrt.
A KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS RÉSZTVEVŐI:
– Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
– Mikics György ügyvezető, Ground Transportation Systems Hungary Kft.
– Oláh János Digitális termékek és fékvezérlés osztályvezető, Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.
Mátyus Szabolcs üzletfejlesztés és projektmenedzsment vezető, Rail Cargo Hungaria  
16:40 – 17:00 Előadások
– Ikker Tibor pályavasúti igazgató, GYSEV Zrt.
ARIS-szal támogatott digitális üzleti megoldások
– Rácz László
vezető tanácsadó NTT Data Business Solutions Kft.

Jelentkezés

    Személyes adatok
    Számlázási adatok

    ÖSSZEFOGLALÓ A RENDEZVÉNYRŐL

    Sikeres és tartalmas meetup a digitalizációról

    A HUNGRAIL és a Magyar Vasút első ízben tartotta meg új rendezvényformátumát. A Magyar Vasút Meetup egy-egy szakmai részterületen kíván fórumot biztosítani a vasúti cégeknek és munkatársaiknak egymás törekvéseinek, tapasztalatainak megismerésére. Az első rendezvény témája a digitalizáció volt. Kezdjük a beszámolót három olyan témával a számos előadásból, kerekasztal-beszélgetésből, ami többször is előkerült! Sokan említették meg, hogy a digitalizáció a fenntarthatóságnak, a klímavédelemnek is egyik eszköze. A másik tanulság, hogy a vasúton nagyon sokféle rendszer működik, ez az inhomogenitás kor, gyártó, tudás szerint is érvényes, és azt eredményezi, hogy a kompatibilitások megteremtése munka- és költségigényes. A fejlesztési munka fele interfészfejlesztés – mondta az egyik résztvevő. A harmadik gondolat, hogy a vasúton már ma is irdatlan mennyiségű adat képződik digitálisan, ez a jövőben még inkább így lesz,...

    A RENDEZVÉNY TÁMOGATÓI

    Főtámogató

    Ezüst fokozatú támogató

    Bronz fokozatú támogató

    Szakmai támogatók

    TOVÁBBI CIKKEK DIGITALIZÁCIÓ ROVATUNKBÓL

    A távoli kapcsoláson kívül milyen szerepe lehet a DAC-nak a digitalizációban?

    Bizonyos digitális funkciók már megjelentek a teherszállításban, a rakománymonitoringban és -követésben, de nem dőlt még el, hogy pontosan mire fogjuk használni a digitális automatikus kapcsolót.

    Az Alstom 59 Flirtöt szerelt föl ETCS-sel

    Európában az Alstom szállította az összes ETCS-szel felszerelt vonatok 70 százalékát. Az Alstom sikeresen zárta a MÁV-START azon Flirt motorvonatainak felszerelését ETCS L2 fedélzeti berendezéssel,...

    Előzetes a Magyar Vasút Clubból: kártyaelfogadás a Volánbuszon

    Ha a közszolgáltatásban résztvevő autóbuszok utasai kártyával is fizethetnek, az gyorsítja a fölszállást. A Magyar Vasút Klub csütörtöki, január 25-i rendezvényén a MÁV–Volán-csoport négy vezetője...

    A köfi-központba könnyebb munkaerőt találni, mint a kisebb állomásokra

    A MÁV négyezer kilométernyi országos törzshálózatából jelenleg 1117 kilométeren működik központi forgalomirányítás, azaz köfi. A nagyobbik magyar pályaműködtető a jövőben a szobi, miskolci, ceglédi vonalon is tervezi az állomások távoli irányítását. Kérdéseinkkel megpróbáltuk körüljárni a témát, a MÁV válaszait alább közöljük.

    Nem hívogató a vasút jövője az egységes kommunikációs rendszer nélkül

    A jövő még csak részben jött el – foglalhatjuk össze a Pwc tanulmányának lényegét.

    HELYSZÍN

    LA VIDA DUNA RENDEZVÉNYHÁZ

    1138 Budapest, Dunavirág utca 2.