fbpx
2024. május 19. vasárnap

Már kapható a Deutschlandticket

Ma indul a német vasút új, átalánydíjas tömegközlekedési jegyének árusítása. A Deutschlandticket havi 49 euróba kerül, és használható regionális vonatokon, elővárosi vonatokon és egyéb helyi tömegközlekedési eszközökön.

A Deutschlandticket előfizetés formájában válik elérhetővé. Az előfizetésnek nincs határozott végpontja, de havonta lemondható. Megvásárolható online, a Deutsche Bahn utazási központjaiban vagy a DB Navigator alkalmazáson keresztül – ismertette a Railtech.com.

A 49 eurós jegy csak másodosztályon érvényes.

- Hirdetés -

A 6 évesnél idősebb gyermekeknek is jegyre van szükségük. A helyi közlekedési előfizetéssel rendelkezők is profitálhatnak a Deutschlandkarte bevezetéséből. A Deutsche Bahn vasúttársaság szerint a legtöbben már értesültek az új lehetőségről az alkalmazáson keresztül. A helyi és a térségi közösségi közlekedésben országszerte érvényes bérletet májustól vezetik be.

A Deutschlandticket bevezetését a tavaly júniusban, júliusban vagy augusztusban használható 9 eurós jegy sikerét követően határozták el. Az állami és szövetségi tisztviselők eredetileg 2022 vége előtti kezdési időpontot tűztek ki célul, és 3 milliárd eurót különítettek el rá. Ezt az összeget egyenlő arányban osztanák el a szövetségi és a tartományi kormányok között. Ha a terv magasabb költségeket eredményezne, a szövetségi államok biztosítékot akartak Berlintől, hogy azonnali tárgyalásokra kerül sor a finanszírozásról. A kormány az erre vonatkozó biztosítékokat megadta.

Borítókép: Erich Westendarp képe a Pixabay-en. 

Ezek is érdekelhetik

Jön a francia-német kedvezményes bérlet?

A kedvezményes közlekedési bérlet (Deutschlandticket) német és francia rendszerének összehangolását javasolja a német szövetségi közlekedési miniszter.

Hatalmas az érdeklődés a Deutschlandticket iránt

Az árusítás megkezdését követően egyetlen napon 250 000 darab kelt el a 49 eurós Deutschlandticket jegyből, közölte a német szövetségi közlekedési tárca.

Nem tréfa: április 1-jétől elérhető Németországban a 49 eurós Deutschlandticket

Megállapodtak a német közlekedési miniszterek a sikeresnek bizonyuló kilenceurós havijegy utódjáról. 

Legfrissebb híreink

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...