fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

Már kapható a Deutschlandticket

Ma indul a német vasút új, átalánydíjas tömegközlekedési jegyének árusítása. A Deutschlandticket havi 49 euróba kerül, és használható regionális vonatokon, elővárosi vonatokon és egyéb helyi tömegközlekedési eszközökön.

A Deutschlandticket előfizetés formájában válik elérhetővé. Az előfizetésnek nincs határozott végpontja, de havonta lemondható. Megvásárolható online, a Deutsche Bahn utazási központjaiban vagy a DB Navigator alkalmazáson keresztül – ismertette a Railtech.com.

A 49 eurós jegy csak másodosztályon érvényes.

- Hirdetés -

A 6 évesnél idősebb gyermekeknek is jegyre van szükségük. A helyi közlekedési előfizetéssel rendelkezők is profitálhatnak a Deutschlandkarte bevezetéséből. A Deutsche Bahn vasúttársaság szerint a legtöbben már értesültek az új lehetőségről az alkalmazáson keresztül. A helyi és a térségi közösségi közlekedésben országszerte érvényes bérletet májustól vezetik be.

A Deutschlandticket bevezetését a tavaly júniusban, júliusban vagy augusztusban használható 9 eurós jegy sikerét követően határozták el. Az állami és szövetségi tisztviselők eredetileg 2022 vége előtti kezdési időpontot tűztek ki célul, és 3 milliárd eurót különítettek el rá. Ezt az összeget egyenlő arányban osztanák el a szövetségi és a tartományi kormányok között. Ha a terv magasabb költségeket eredményezne, a szövetségi államok biztosítékot akartak Berlintől, hogy azonnali tárgyalásokra kerül sor a finanszírozásról. A kormány az erre vonatkozó biztosítékokat megadta.

Borítókép: Erich Westendarp képe a Pixabay-en. 

Ezek is érdekelhetik

Jön a francia-német kedvezményes bérlet?

A kedvezményes közlekedési bérlet (Deutschlandticket) német és francia rendszerének összehangolását javasolja a német szövetségi közlekedési miniszter.

Hatalmas az érdeklődés a Deutschlandticket iránt

Az árusítás megkezdését követően egyetlen napon 250 000 darab kelt el a 49 eurós Deutschlandticket jegyből, közölte a német szövetségi közlekedési tárca.

Nem tréfa: április 1-jétől elérhető Németországban a 49 eurós Deutschlandticket

Megállapodtak a német közlekedési miniszterek a sikeresnek bizonyuló kilenceurós havijegy utódjáról. 

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.