fbpx
2024. október 4. péntek
spot_img

Hatalmas az érdeklődés a Deutschlandticket iránt

Az árusítás megkezdését követően egyetlen napon 250 000 darab kelt el a 49 eurós Deutschlandticket jegyből, közölte a német szövetségi közlekedési tárca.

A havibérletet – miként arról lapunk is beszámolt – április 3-án kezdték árulni a Deutsche Bahn (DB) utazási központjaiban vagy a DB Navigator alkalmazáson keresztül. Csak a DB-n keresztül negyedmillió jegy kelt el, a minisztérium sikeresnek nyilvánította az új kampányt – közölte az Railtech.com. A kezdeményezés a tavaly júniusban, júliusban és augusztusban elérhető sikeres 9 eurós jegy nyomán született. A kampány végén 52 millió jegy kelt el.

A kilenceurós jegyhez hasonlóan a Deutschlandticket is anyagi könnyítést kíván nyújtani az állampolgároknak az energiaárak meredek emelkedése miatt. Ugyanakkor az a cél, hogy a tömegközlekedés vonzerejét is növeljék az autóval való utazáshoz képest. A Deutschlandticket havi 49 euróba kerül előfizetés formájában. Az előfizetésnek nincs határozott vége, de havonta lemondható. A 49 eurós jegy csak másodosztályon érvényes. A 6 éves és annál idősebb gyermekeknek is szükségük van jegyre, amelyet regionális vonatokon, elővárosi vonatokon és egyéb helyi tömegközlekedési eszközökön használhatnak fel. A németországi távolsági ICE vonatok nem tartoznak a bérlet hatálya alá. A bérlet május 1-től használható fel.

Ezek is érdekelhetik

Rekordmélységben a Deutsche Bahn pontossága

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

A hatezer milliárd forintos vasútfejlesztés, ami sosem akar elkészülni

A Deutsche Bahnnak nem csak a vonatai, a projektjei is elképesztő sokat késnek. Hiába a jelentős vasúti beruházások Baden-Württembergben, az elszálló költségek miatt a vasútbarátok is fanyalognak.

Tengeri szél hajtja majd a mozdonyokat Németországban

Az Északi-tengeri szél termelte energia hajtja 2025-től a Deutsche Bahn villanymozdonyait és motorvonatait - egyelőre a 365-ből csak három napig.

A német vasút válófélben van Kínától?

A nagypolitika nyomására el kellene távolítani a német vasút Huawei technológiáját, amely jelenleg a DB informatikai infrastruktúrájának létfontosságú része. A csere akár 400 millió eurójába kerülhet a cégnek.

Kevesebb pénz, kevesebb vasút, mondta Berthold Huber (DB)

Abban hibáztak, hogy nem jelezték a kormányzatnak egyértelműen, a számukra biztosított pénz nem elég a német vasút színvonalának a fenntartásához - nyilatkozta Berthold Huber, a Deutsche Bahn infrastruktúráért felelős igazgatósági tagja a The Pioneer Briefing kérdésére.

Németország megduplázza a tehergépjárművek útdíját és eurómilliárdokat fektet a vasútba

A szennyező teherautók fogják a zöld vasúti fejlesztéseket finanszírozni a következő években.

Legfrissebb híreink

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.