fbpx
2025. május 22. csütörtök

Logisztikaicsarnok-fejlesztésbe kezd az Alstom 600 millió forint értékben

Az új, több mint 800 négyzetméteres logisztikai csarnok tervezése már folyamatban van, a kivitelezési munkák idén tavasszal kezdődnek, a teljes megvalósítás tervezetten egy évig tart. A beruházás az Alstom mátranováki forgóvázkeret gyárának hatmilliárd forint összértékű fejlesztési programjának utolsó eleme lesz.

A logisztikai csarnok építését a telephely kapacitásnövelése és a termelési volumen 40 százalékos emelkedése indokolja, ami nagyobb mennyiségű nyersanyag, alkatrész és végtermék tárolását és logisztikai mozgatását igényli – olvasható az Alstom közleményében. A teljes, hatmilliárd forint értékű fejlesztési program révén az Alstom mátranováki telephelye biztosítja majd a vállalatcsoport vasúti forgóvázkeret gyártási kapacitásának harmadát.

A magyar kormány támogatásával 2022-ben indított Mátranovák 2030 fejlesztési terv részeként a vállalat modernizálta a gépparkját: új élhajlító gépeket szerzett be, növelte a három dimenziós mérésekre használt cellájának kapacitásait, modernizálta plazmavágó gépét, közel 60 új emelő és forgató berendezést telepített, valamint egy új hegesztő robotot is üzembe állított. Az Alstom tájékoztatása szerint az elmúlt időszakban nem csak az infrastruktúra és a géppark modernizációja történt meg, de elindult egy új, cellaalapú gyártási rendszerre történő átállás is, amelynek köszönhetően hatékonyabban, kisebb helyigény mellett lesznek képesek a szakemberek előállítani a forgóvázkereteket.

- Hirdetés -

Balázs Gáspár az Alstom magyarországi működéséért felelős vezérigazgatója kiemelte, hogy  

a fejlesztési terv megvalósításával a telephely 2025-ig jelentősen növeli gyártókapacitásait, így ez lehet az Alstom legjelentősebb forgóvázkereteket gyártó telephelye Európán belül, világviszonylatban itt készül majd az Alstom forgóvázkereteinek egyharmada. A Mátranovákon készült forgóvázak Európa-szerte megtalálhatóak lesznek az Alstom vasúti járműveiben.”

A vezérigazgató azt is hangsúlyozta, hogy a cég Nógrád vármegye legnagyobb foglalkoztatója, ugyanis jelenleg 720 szakembernek biztosít megélhetést. Hozzátette, hogy a magyar kormány stratégiai partnereként az Alstom évi 42 millió euróval járul hozzá az export teljesítményhez.

Ma már a Mátranovákon előállított termékek számos szerelvénytípusban megtalálhatóak Európa-szerte: a hagyományos és a nagysebességű vonatokban, elővárosi vonatokban, mozdonyokban és emeletes vasúti kocsikban. Balázs Gáspár arra is kitért, hogy a MÁV, a MÁV-HÉV, és a BKV számára kínált valamennyi vasúti jármű forgóvázkeretei is ebben a gyárban készülhetnek majd.

Fotó: Alstom

Ezek is érdekelhetik

Balázs Gáspár: „Európa-szerte a vasúté a jövő, és itthon is izgalmas feladatok várnak ránk!”

Mátranovákon hatmilliárd forintból fejlesztik a forgóvázkereteket gyártó telephelyet, Budapesten a vasúti és HÉV járművek beszerzésére készülnek.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Tehetséggondozásról és innovációs projektek indításáról kötött stratégiai együttműködési megállapodást az Alstom és a Miskolci Egyetem

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális piacvezető vállalata, és a Miskolci Egyetem.

Izraelben fejleszt kisvasutat az Alstom

Az Alstom bejelentette, hogy 54 Citadis LRV-ből álló flottát szállít és üzemeltet az izraeli Haifa és Názáret közötti 41 km-es kisvasúthoz. Az Electrával és a...

A műszaki átjárhatóság kiterjesztése hozhatja meg az európai járműbeszerzésben a magántőke étvágyát

Cikksorozatuk új részében beszámolunk az európai járműpiacon elindult új finanszírozási trendekről – a hazai vonatkozósokról pedig a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán hallhat! Az európai járműipar...

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!

Legfrissebb híreink

Az osztrákok közel 20 milliárd eurót költhetnek vasútépítésre

Az új ÖBB-Rahmenplan – több éves keretterv – a 2025-2030 időszakban 19,7 milliárd eurót szán vasúti pályahálózat-építésre Ausztriában.

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

Zéró-emissziós vasúti flotta felé halad Európa: ambiciózus partnerség az AERRL és az Infrabel között

Az AERRL és az Infrabell stratégiai együttműködése a nettó-zéró emissziós vasúti flotta elérése irányul.

A rovat további cikkei

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.