fbpx
2024. május 22. szerda

Közút helyett vasúton fuvarozzák a szén-dioxidot

Tízezer tonna gázt közút helyett vasúton, az RCH-val szállíttat a Linde.

A Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. 2023-ban a tavalyinál 10 ezer tonnával több élelmiszeripari és egészségügyi szén-dioxid-gázt juttat el egyeskocsi-fuvarozás vasúttechnológiai szolgáltatással belföldi rendeltetési állomásokra és exportra a Linde Gáz Magyarország Zrt. megbízásából. Az ország egyik vezető gázipari vállalata az éves fuvarozási volumen 30 százalékának közútról vasútra terelésével jelentősen csökkenti a logisztikai tevékenységéből származó üvegházhatású emissziót, és nagyobb kontrolt kap a szállítási költségek felett. Ennek érdekében a Linde további 30 vasúti tartálykocsit szerzett be – áll az RCH közleményében .

A szén-dioxid a gyógyszeripar, a kórházi sürgősségi ellátás, valamint az üdítőital-gyártás és a kertészetek fontos alapanyaga, szállítása pedig csak szigorú biztonsági előírások teljesítése mellett lehetséges. A gáz természetes forrása a Linde répcelaki telephelye, ahonnan a Rail Cargo Hungaria (RCH) szerelvényei juttatják el azt a budapesti, az északkelet-magyarországi és a külföldi üzemekhez, felhasználókhoz.

A vasúti szállítás költséghatékonysága, a kibocsátás csökkentése és a vevői ellátás fejlesztése volt a három legfontosabb tényező a döntés mellett

- Hirdetés -

– nyilatkozta Hegedüs Ákos vezérigazgató.

A piacvezető RCH a feladatot a vasúti egyeskocsi-fuvarozás technológiájával teljesíti. Ez nagyfokú szervezettséget, kiterjedt eszközrendszert és tapasztalt szakemberek közreműködését igényli. Az RCH a tartálykocsik például Répcelakról Sajószentpéterre történő eljuttatásához három különböző rendezőpályaudvaron többszöri tolatási és különböző gyorstehervonatokba rendezési műveleteket hajt végre. Ez munka-, idő-, energia- és tolató-, valamint mozdonyigényes tevékenység. A három napig tartó több mint 350 kilométeres utat késedelem nélkül, ütemesen kell teljesíteni a termék technológiai követelményei miatt. Az összetett szállítási megoldás alkalmazása azért is szükséges, mert a fogadóállomásokon a nagyobb mennyiségű gáz lefejtésének technológiai feltételei nem állnak rendelkezésre. A szén-dioxid vasúti fuvarozása biztonsági szempontból is előnyös, hiszen a kötött pálya eleve kizár számos közlekedési kockázatot. Az egyeskocsi-fuvarozás fenntartását állami szubvenció teszi lehetővé, a feladathoz a magyar kormány öt éven át évi 6,4 milliárd forint támogatást biztosít.

Nyitóképünk archív illusztráció gáztartálykocsikat ábrázol Répcelakon (a 112press szívességéből).

Ezek is érdekelhetik

Lesújt az Európai Bizottság az államvasutak áruszállító cégeire?

Tiltott állami támogatások miatt át kell alakítani az SNCF áruszállító részlegének működését. A döntés után egyre többen várják, hogy az állami eurómilliárdokkal támogatott DB...

Kukoricavonat balesete Rijeka közelében

A Rail Cargo Carrier tehervonata pft-s géppel ütközött, személyi sérülés nincs. Horvátországban, az Ogulin–Fiume vasútvonal Meja állomásán hétfőn nem állt meg a Rail Cargo horvátországi...

Kétéves az egyeskocsi-támogatás

A szórt fuvarok fenntartását 2021 őszétől segíti a HUNGRAIL által kezdeményezett rendszer. Idén 6,4 milliárd forint állami támogatásban részesülnek vasúti áruszállító vállalatok az egyeskocsi-teherfuvarozási szolgáltatás...

Afrikába viszi az RCH a magyar gabonát

Fiumén keresztül Egyiptomba és Tunéziába jut el a kalászos termés. Új piacokra juttatja el a kiváló minőségű magyar gabonát a Rail Cargo Hungaria (RCH). A...

Húszéves a Rail Cargo Terminal – BILK

A cégnél 24 órás munkarendben dolgoznak a vasúti és a közúti oldalon is. Fennállásának 20. évfordulóját ünnepli idén a Rail Cargo Terminal - BILK, a...

Közösen a vasúti egyeskocsi-fuvarozás támogatásáért

A Magyar Vasút 2023 konferencián írták alá az érdekeltek a rendszer fenntartásáért kiálló nyilatkozatot. A kisebb, egy vagy néhány vagonnyi, logisztikai és humánerőforrás-okokból másképp gazdaságosan...

Legfrissebb híreink

Megújult a vasútállomás és annak környéke Szentgotthárdon

Átadták a teljesen megújult vasútállomás épületét Szentgotthárdon. A GYSEV Zrt. egy év alatt végezte el a nagyszabású munkálatokat: megújult és átalakult a váróterem, megtörtént...

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Rónai: elképesztő, ami at RNE elért 20 év alatt

A RailNetEurope nemzetközi ernyőszervezet 20. születésnapja alkalmából készített a szervezet interjút Rónai Péter alelnökkel.

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

A rovat további cikkei

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!