fbpx
2025. március 20. csütörtök

Közút helyett vasúton fuvarozzák a szén-dioxidot

Tízezer tonna gázt közút helyett vasúton, az RCH-val szállíttat a Linde.

A Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. 2023-ban a tavalyinál 10 ezer tonnával több élelmiszeripari és egészségügyi szén-dioxid-gázt juttat el egyeskocsi-fuvarozás vasúttechnológiai szolgáltatással belföldi rendeltetési állomásokra és exportra a Linde Gáz Magyarország Zrt. megbízásából. Az ország egyik vezető gázipari vállalata az éves fuvarozási volumen 30 százalékának közútról vasútra terelésével jelentősen csökkenti a logisztikai tevékenységéből származó üvegházhatású emissziót, és nagyobb kontrolt kap a szállítási költségek felett. Ennek érdekében a Linde további 30 vasúti tartálykocsit szerzett be – áll az RCH közleményében .

A szén-dioxid a gyógyszeripar, a kórházi sürgősségi ellátás, valamint az üdítőital-gyártás és a kertészetek fontos alapanyaga, szállítása pedig csak szigorú biztonsági előírások teljesítése mellett lehetséges. A gáz természetes forrása a Linde répcelaki telephelye, ahonnan a Rail Cargo Hungaria (RCH) szerelvényei juttatják el azt a budapesti, az északkelet-magyarországi és a külföldi üzemekhez, felhasználókhoz.

A vasúti szállítás költséghatékonysága, a kibocsátás csökkentése és a vevői ellátás fejlesztése volt a három legfontosabb tényező a döntés mellett

– nyilatkozta Hegedüs Ákos vezérigazgató.

A piacvezető RCH a feladatot a vasúti egyeskocsi-fuvarozás technológiájával teljesíti. Ez nagyfokú szervezettséget, kiterjedt eszközrendszert és tapasztalt szakemberek közreműködését igényli. Az RCH a tartálykocsik például Répcelakról Sajószentpéterre történő eljuttatásához három különböző rendezőpályaudvaron többszöri tolatási és különböző gyorstehervonatokba rendezési műveleteket hajt végre. Ez munka-, idő-, energia- és tolató-, valamint mozdonyigényes tevékenység. A három napig tartó több mint 350 kilométeres utat késedelem nélkül, ütemesen kell teljesíteni a termék technológiai követelményei miatt. Az összetett szállítási megoldás alkalmazása azért is szükséges, mert a fogadóállomásokon a nagyobb mennyiségű gáz lefejtésének technológiai feltételei nem állnak rendelkezésre. A szén-dioxid vasúti fuvarozása biztonsági szempontból is előnyös, hiszen a kötött pálya eleve kizár számos közlekedési kockázatot. Az egyeskocsi-fuvarozás fenntartását állami szubvenció teszi lehetővé, a feladathoz a magyar kormány öt éven át évi 6,4 milliárd forint támogatást biztosít.

Nyitóképünk archív illusztráció gáztartálykocsikat ábrázol Répcelakon (a 112press szívességéből).

Ezek is érdekelhetik

Eurómilliárdokkal támogatják az egyeskocsi-fuvarozást

Az Európai Bizottság 1,7 milliárd eurós támogatási programot hagyott jóvá Németország számára 2029-ig az egyeskocsi-fuvarozás és a kocsicsoportos szállítás támogatására. A Bizottság közölte: a támogatás...

Új elnökkel folytatja a HUNGRAIL árufuvarozási bizottsága

Sok a feladat a vasút körül, hiszen egyre messzebb látszanak a 2030-as EU-s célok. A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület továbbra is elkötelezetten képviseli a hazai...

Lesújt az Európai Bizottság az államvasutak áruszállító cégeire?

Tiltott állami támogatások miatt át kell alakítani az SNCF áruszállító részlegének működését. A döntés után egyre többen várják, hogy az állami eurómilliárdokkal támogatott DB...

Kukoricavonat balesete Rijeka közelében

A Rail Cargo Carrier tehervonata pft-s géppel ütközött, személyi sérülés nincs. Horvátországban, az Ogulin–Fiume vasútvonal Meja állomásán hétfőn nem állt meg a Rail Cargo horvátországi...

Kétéves az egyeskocsi-támogatás

A szórt fuvarok fenntartását 2021 őszétől segíti a HUNGRAIL által kezdeményezett rendszer. Idén 6,4 milliárd forint állami támogatásban részesülnek vasúti áruszállító vállalatok az egyeskocsi-teherfuvarozási szolgáltatás...

Afrikába viszi az RCH a magyar gabonát

Fiumén keresztül Egyiptomba és Tunéziába jut el a kalászos termés. Új piacokra juttatja el a kiváló minőségű magyar gabonát a Rail Cargo Hungaria (RCH). A...

Legfrissebb híreink

Áprilisban érkezik a MÁV+ applikáció – a felhasználói tesztüzem már elkezdődött

Jövő hónapban debütál a MÁV-csoport megújuló alkalmazása, a MÁV+ applikáció, ami első körben 1500 tesztelő számára már elérhetővé vált.

Szorosabb együttműködés a Rail Cargo Logistics–Hungaria és a Szlovén Vasutak között

Az együttműködés az egyeskocsi-fuvarozás területén valósul meg, a két társaság célja, hogy felgyorsítsa az ajánlatok kiadását a kétoldalú kapcsolatokban.

Barna Zsolt: a jövő logisztikájának kulcsa a vasút és közút együttműködése

A Waberer’s vasúti árufuvarozási piacon való megjelenése nem csak a vállalat életében, de a hazai szektor számára is jelentős mérföldkő.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Áprilisban érkezik a MÁV+ applikáció – a felhasználói tesztüzem már elkezdődött

Jövő hónapban debütál a MÁV-csoport megújuló alkalmazása, a MÁV+ applikáció, ami első körben 1500 tesztelő számára már elérhetővé vált.

Szorosabb együttműködés a Rail Cargo Logistics–Hungaria és a Szlovén Vasutak között

Az együttműködés az egyeskocsi-fuvarozás területén valósul meg, a két társaság célja, hogy felgyorsítsa az ajánlatok kiadását a kétoldalú kapcsolatokban.

Barna Zsolt: a jövő logisztikájának kulcsa a vasút és közút együttműködése

A Waberer’s vasúti árufuvarozási piacon való megjelenése nem csak a vállalat életében, de a hazai szektor számára is jelentős mérföldkő.

A rovat további cikkei

Szorosabb együttműködés a Rail Cargo Logistics–Hungaria és a Szlovén Vasutak között

Az együttműködés az egyeskocsi-fuvarozás területén valósul meg, a két társaság célja, hogy felgyorsítsa az ajánlatok kiadását a kétoldalú kapcsolatokban.

Barna Zsolt: a jövő logisztikájának kulcsa a vasút és közút együttműködése

A Waberer’s vasúti árufuvarozási piacon való megjelenése nem csak a vállalat életében, de a hazai szektor számára is jelentős mérföldkő.

Az állomásfelújítási program országos szintjén lesz csak új pályázati kiírás

Csak legfelső, országos szintjén lesz új kiírás, a térségi és helyi szintű fejlesztések esetében a pályázati lehetőség továbbra is él.