fbpx
2024. április 21. vasárnap

Gulyás Gergely: vizsgálja a kormány a déli körvasút megvalósíthatóságát

A kormány vizsgálja a déli körvasút megvalósításának lehetőségeit, ha nincs rá esély, más fejlesztésre fordítják a pénzt – mondta a miniszter.

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető minisztert arról kérdezték, mekkora esélyét látja a déli körvasút megvalósulásának, miután a bíróság ismét megsemmisítette a beruházás környezetvédelmi engedélyét. A miniszter értékelése szerint

az önmagát zöldnek tekintő városvezetés a budapesti lakosok érdekeivel szemben azoknak a pártjára állt, akik mindent megtesznek annak érdekében, hogy ne fejlődhessen a tömegközlekedés a fővárosban. Szerinte a főváros a legdurvább környezetszennyezők pártján van. Az elmúlt 32 évben fővárosi vezetés és főpolgármester Budapest érdekei ellen hasonló nagyot még nem vétett.

Az MTI tudósítása szerint hozzátette, a déli körvasútról teljes politikai konszenzus volt nem csupán Tarlós István volt főpolgármesterrel, hanem a jelenlegi baloldali városvezetéssel is. Karácsony Gergely főpolgármesterrel aláírtak egy megállapodást, amelyben támogatták a jelenlegi vonalon és feltételekkel a körvasút megépítését, ezért érthetetlen és elfogadhatatlan, hogy a főváros vezetése a bíróságon beavatkozott a körvasút megépítése ellen – mondta.
Közölte, négyszázmilliárd forinthoz közelítő beruházásról van szó, amely nélkül a budapesti vasútforgalom nem fejleszthető tovább. A beruházás részben uniós pénzből valósulna meg, ezért meg kell vizsgálni, a jelenlegi határidők mellett van-e lehetőség a környezetvédelmi engedély beszerzésére. Ha nem, akkor valamilyen más vidéki projektet valósítanak meg.

Ezek is érdekelhetik

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Elmaradt a vasúti fordulat az európai kohéziós politikában

Továbbra is több forrást biztosít az EU a közúti fejlesztésekre, mint a vasútiakra a 2021-2027 közötti tagállami fejlesztési tervek elemzése alapján. A 2021-2027 között elkölteni...

Tizenötmilliárd eurós vasúti fejlesztés indul

Csepreghy Nándor arról beszélt Nagykanizsán, hogy a magyar gazdasági növekedés alapja a mobilitás. A magyar gazdasági növekedés alapja a mobilitás, ami szükséges a munkaerőigény biztosításához...

A vasút tíz éve jön

Megnyílt a V-Híd első, kétnapos, nemzetközi mérnökkonferenciája Balatonalmádiban. Miért hívtuk össze ezt a kétnapos mérnökkonferenciát? – tette föl a kérdést megnyitója elején Sárváry István, a...

Összesen 13 évet késtek a START vonatai tavaly

A 2022/2023-as menetrendi év folyamatait foglalta össze a VPE. A nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózat 7 799,8 km, ennek 93,7%-a a MÁV Zrt., 6,3%-a a GYSEV...

Legfrissebb híreink

Most kell lépni, hogy 2028 után legyen végre több uniós forrás a vasútra!

Hiába a zöld átállás tervezete, az előző hétéves ciklusban csökkent a közlekedés uniós finanszírozása.

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Új európai vasúti közlekedési folyosók jönnek létre

A kilenc kijelölt folyosóból öt Magyarország területét is érinti.

A rovat további cikkei

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Új európai vasúti közlekedési folyosók jönnek létre

A kilenc kijelölt folyosóból öt Magyarország területét is érinti.