fbpx
2025. július 19. szombat

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt az Ózdi Acélművek részére.

Az Ózdi Acélművek Ukrajnából vásárolt acélhuzalt is felhasznál a kötegelt dróttekercs gyártásához, melynek szállítását vasúti fuvarral biztosította a Rail Cargo Hungaria megbízásával. Az RCH arról tájékoztatott, hogy ennek megvalósíthatósága érdekében egyedi technológiát dolgozott ki a széles nyomtávon érkező szerelvényen fuvarozott tekercsek átrakására és biztonságos rögzítésére a hazai nyomtávú vasúti kocsikra.

A vasúti árufuvarozó társaság arról számolt be, hogy a Záhonyon át Fényeslitkére beérkező import alapanyagot korábban kamionokra rakták, és így fuvarozták tovább Ózdra. A távolság mintegy 180 km, ezalatt a teherautók három vármegye számos településének belterületén haladtak keresztül, jelentős környezetszennyezést okozva, nem beszélve arról, hogy ez jelentős zajjal is járt, nagy tengelyterhelés mellett.

- Hirdetés -
Magyar Vasut

Közút helyett most vasúton történik a szállítás

Az RCH egyeskocsi-fuvarozási megoldással vasúton bonyolítja a fuvart. A mozdony a megrakott vasúti kocsikat a legközelebbi vasúti csomópontra továbbítja, ahonnan gyorstehervonatba rendezve folytatják az útjukat a miskolci rendező pályaudvarig, ahonnan Ózd Center állomásra kiszolgáló tehervonat viszi a vagonokat. Az egy ukrán szerelvénnyel érkező 250-300 tonna acélhuzal vasúti továbbításával az RCH mintegy 20 kamion környezetszennyezését szünteti meg.

Kulcsszerepe van az egyeskocsi-fuvarozásnak

A környezettudatos egyeskocsi-fuvarozás fenntartását állami támogatás teszi lehetővé. A nemzetgazdasági szempontból is kulcsfontosságú szolgáltatást nagy mértékben igénylik a magyar iparvállalatok. Az RCH tájékoztatása szerint 2024-ben csaknem 16%-kal növekedett az ezzel a technológiával elszállított áruk volumene a megelőző évhez képest. Az öt évre szóló állami támogatási program 2025 végén lejár, meghosszabbítására a következő ötéves ciklusban is alapvető szükség van.

Kovács Imre, az RCH igazgatóságának elnöke és vezérigazgatója egy Világgazdaságnak adott interjújában kiemelte, hogy a támogatás meghosszabbítását sürgetni kell – melynek érdekében közösen dolgoznak a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülettel. A vállalatnak ugyanis előre kell tudnia, mekkora támogatásra számíthatnak, hogy be tudják tervezni az ajánlataikba, illetve hogy fenn tudják tartani a kapacitásaikat, a meglehetősen nehéz 2023-as és 2024-es évek után.

Fotó: RCH

Ezek is érdekelhetik

Tovább nőtt a hazai vasúti egyes kocsi teherfuvarozás teljesítménye

A HUNGRAIL adatai alátámasztják a Vasúti Egyes Kocsi Teherfuvarozás támogatási program eredményességét és fontosságát: nőtt a teljesítmény.

Szergej dízelmozdonyokkal erősít az RCH

A vontatási képessége fejlesztése érdekében két korszerűsített M62-es dízelmozdonnyal bővítette flottáját a Rail Cargo Hungaria.

A fafuvarozás vasúti megoldásának fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fuvarozás lehetővé teszi a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentését és hozzájárul a logisztikai folyamatok biztonságához és hatékonyságához.

Ez történt a II. Vasúti Járműipari Szimpóziumon – összefoglaló

A II. Vasúti Járműipari Szimpóziumon elhangzott előadások, panelbeszélgetések legfontosabb momentumait foglaltuk össze egy helyen.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

Szorosabb együttműködés a Rail Cargo Logistics–Hungaria és a Szlovén Vasutak között

Az együttműködés az egyeskocsi-fuvarozás területén valósul meg, a két társaság célja, hogy felgyorsítsa az ajánlatok kiadását a kétoldalú kapcsolatokban.

Legfrissebb híreink

405 km/óra sebességgel száguldott az ICE-S tesztvonat

A DB és a Siemens Mobility új sebességi rekordot állított fel, egy ICE-S tesztvonattal 405 km/h sebességet értek el.

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A vasúti árufuvarozás tovább gurul a lejtőn lefele

Felemás a hazai logisztika első negyedéves eredményessége: a légi áruszállítás dinamikusan bővül, ám a vasúti és közúti áruforgalom tovább csökkent.

Nem kímélte a vihar az országos közösségi közlekedést sem, fokozatosan áll helyre a forgalom

Fokozatosan áll helyre a forgalom a viharos napok után, az aktuális menetrendek kapcsán érdemes a MÁV felületein tájékozódni indulás előtt.

A MÁV és a GYSEV aláírták a vonalátadásról szóló szerződést

Július elsejével a GYSEV 752 km nyugat-magyarországi vasúti pálya üzemeltetését vette át a MÁV-csoporttól.

A rovat további cikkei

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

A vasúti árufuvarozás tovább gurul a lejtőn lefele

Felemás a hazai logisztika első negyedéves eredményessége: a légi áruszállítás dinamikusan bővül, ám a vasúti és közúti áruforgalom tovább csökkent.