fbpx
2025. február 12. szerda

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt az Ózdi Acélművek részére.

Az Ózdi Acélművek Ukrajnából vásárolt acélhuzalt is felhasznál a kötegelt dróttekercs gyártásához, melynek szállítását vasúti fuvarral biztosította a Rail Cargo Hungaria megbízásával. Az RCH arról tájékoztatott, hogy ennek megvalósíthatósága érdekében egyedi technológiát dolgozott ki a széles nyomtávon érkező szerelvényen fuvarozott tekercsek átrakására és biztonságos rögzítésére a hazai nyomtávú vasúti kocsikra.

A vasúti árufuvarozó társaság arról számolt be, hogy a Záhonyon át Fényeslitkére beérkező import alapanyagot korábban kamionokra rakták, és így fuvarozták tovább Ózdra. A távolság mintegy 180 km, ezalatt a teherautók három vármegye számos településének belterületén haladtak keresztül, jelentős környezetszennyezést okozva, nem beszélve arról, hogy ez jelentős zajjal is járt, nagy tengelyterhelés mellett.

- Hirdetés -

Közút helyett most vasúton történik a szállítás

Az RCH egyeskocsi-fuvarozási megoldással vasúton bonyolítja a fuvart. A mozdony a megrakott vasúti kocsikat a legközelebbi vasúti csomópontra továbbítja, ahonnan gyorstehervonatba rendezve folytatják az útjukat a miskolci rendező pályaudvarig, ahonnan Ózd Center állomásra kiszolgáló tehervonat viszi a vagonokat. Az egy ukrán szerelvénnyel érkező 250-300 tonna acélhuzal vasúti továbbításával az RCH mintegy 20 kamion környezetszennyezését szünteti meg.

Kulcsszerepe van az egyeskocsi-fuvarozásnak

A környezettudatos egyeskocsi-fuvarozás fenntartását állami támogatás teszi lehetővé. A nemzetgazdasági szempontból is kulcsfontosságú szolgáltatást nagy mértékben igénylik a magyar iparvállalatok. Az RCH tájékoztatása szerint 2024-ben csaknem 16%-kal növekedett az ezzel a technológiával elszállított áruk volumene a megelőző évhez képest. Az öt évre szóló állami támogatási program 2025 végén lejár, meghosszabbítására a következő ötéves ciklusban is alapvető szükség van.

Kovács Imre, az RCH igazgatóságának elnöke és vezérigazgatója egy Világgazdaságnak adott interjújában kiemelte, hogy a támogatás meghosszabbítását sürgetni kell – melynek érdekében közösen dolgoznak a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülettel. A vállalatnak ugyanis előre kell tudnia, mekkora támogatásra számíthatnak, hogy be tudják tervezni az ajánlataikba, illetve hogy fenn tudják tartani a kapacitásaikat, a meglehetősen nehéz 2023-as és 2024-es évek után.

Fotó: RCH

Ezek is érdekelhetik

A Német Közlekedési Minisztérium továbbra is támogatja az egyes kocsi fuvarozást

A Német Közlekedési Minisztérium 90 millió euró értékben adott támogatást a vasúti egyes kocsi fuvarozásra.

Megkapták az üzembehelyezési és típusengedélyüket az RCH új villany-hibrid tolatómozdonyai

A járművekkel az üzemeltetési költségek csökkenthetők, és az RCH ott is tud szolgáltatást biztosítani, ahol nincs, vagy átmenetileg nem áll rendelkezésre felsővezeték.

RCH: 450 ezer tonna cukorrépa szállítása várható

A Rail Cargo Hungaria a szükséges vasúti kocsi és vontatási kapacitás biztosításával felkészült a fuvarozási feladatokra.

Speciális kalodarendszerrel szállít vasúti kerékpárokat a TS Hungária

A kétsoros kalodarendszerrel teherkocsinként 30 db vasúti kerékpár szállítható, ez versenyképes alternatíva a közúti fuvarozással szemben.

Környezettudatos hulladékfuvarozás vasúton

A hulladék fuvarozására a közúti mellett a vasúti egyes kocsi fuvarozási technológia is kiválóan alkalmas.

TransFLEX: új megoldás a rugalmas vasúti teherszállításban

A Rail Cargo Group 2023-ban mintegy 2,45 millió tonna fuvart bonyolított TransFLEX összeköttetés keretében.

Legfrissebb híreink

Kitüntetésben részesültek a januári tűzesetben helyt álló vasutasok

Kitüntetésben részesült azt a 11 vasutas munkavállaló, akik a Keleti pályaudvaron történt tűzeset során megakadályozták a még komolyabb károk kialakulását.

Egy globális sikertörténet: 120 éves évfordulóját ünnepli a Knorr-Bremse AG

A vállalat küldetése nem változott: biztonságos, hatékony, fenntartható és környezetbarát közúti és vasúti közlekedés megvalósítása a világon.

Európai összefogás a fenntartható és hatékony vasúti áruszállításért

A nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a döntéshozóknak konkrét intézkedések végrehajtásával javítaniuk kell az általános versenyképességi lehetőségeken.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Egy globális sikertörténet: 120 éves évfordulóját ünnepli a Knorr-Bremse AG

A vállalat küldetése nem változott: biztonságos, hatékony, fenntartható és környezetbarát közúti és vasúti közlekedés megvalósítása a világon.

MV Körkérdés: hazai vasúti járműhelyzet

Körkérdés a hazai vasúti járműhelyzetről. Véleményt mond Balázs Gáspár, Homolya Róbert, Ludvig László és Vécsey Balázs.

Magánberuházásokkal újulhatnak meg a vasútállomások

Az ingatlanfejlesztők és a helyi vállalkozások fantáziáját is megmozgatta a nemrég meghirdetett országos állomásmegújítási program.

A rovat további cikkei

Egy globális sikertörténet: 120 éves évfordulóját ünnepli a Knorr-Bremse AG

A vállalat küldetése nem változott: biztonságos, hatékony, fenntartható és környezetbarát közúti és vasúti közlekedés megvalósítása a világon.

Európai összefogás a fenntartható és hatékony vasúti áruszállításért

A nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a döntéshozóknak konkrét intézkedések végrehajtásával javítaniuk kell az általános versenyképességi lehetőségeken.

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.