A német vasutak számára a keleti irányú vonatok nem igazán fontosak: április 21-ig átépítés miatt lezárják a legfontosabb német-lengyel vasútvonalat.
A Deutsche Bahn április 21-ig teljesen lezárja az Erkner és Fürstenwalde közötti szakaszt egy hétre – számolt be a Tagesspiegel. A Frankfurt am Oder felé közlekedő vonatokat buszok helyettesítik, megduplázva a menetidőt. Ezen időszak alatt újul meg az A10-es autópálya feletti híd. A regionális vonatoknál is nehézséget okoz a buszos pótlás, de a távolsági forgalomban a német vasúthálózaton megoldható lenne elkerülő útirány kijelölése. Ehelyett a DB egyszerűen lemondta a Poznanba, Varsóba vagy Wroclawba tartó Eurocity vonatokat – csakis a német határvárosig közlekednek.
A pótlóbuszok a Berlini Főpályaudvarról 2 órát vesznek igénybe, 15 perc van az átszállásra, így 80 perccel nő a menetidő. Februárban még úgy tervezték, hogy a távolsági vonatokat Cottbus felé terelik. Csakhogy a lengyel irányba induló vonalak nincsenek villamosítva, így mozdonycserére lenne szükség. A Berlinből keletre induló vasútvonalakat a rendszerváltás óta nem sikerült érdemben fejleszteni. A Szczecinbe induló vonal egyványú, villamosítás nélküli. A Kostrzyn nad Odrą lengyel határvásoba sem sikerült az elmúlt három évtizedben a felsővezetéket kihúzni.
Borítókép: Vasútvonal Németországban. Forrás: Deutsche Bahn