fbpx
2025. április 27. vasárnap

Egy hónapra megszűnik a német-lengyel vasúti személyszállítás

A német vasutak számára a keleti irányú vonatok nem igazán fontosak: április 21-ig átépítés miatt lezárják a legfontosabb német-lengyel vasútvonalat.

A Deutsche Bahn április 21-ig teljesen lezárja az Erkner és Fürstenwalde közötti szakaszt egy hétre – számolt be a Tagesspiegel. A Frankfurt am Oder felé közlekedő vonatokat buszok helyettesítik, megduplázva a menetidőt. Ezen időszak alatt újul meg az A10-es autópálya feletti híd. A regionális vonatoknál is nehézséget okoz a buszos pótlás, de a távolsági forgalomban a német vasúthálózaton megoldható lenne elkerülő útirány kijelölése. Ehelyett a DB egyszerűen lemondta a Poznanba, Varsóba vagy Wroclawba tartó Eurocity vonatokat – csakis a német határvárosig közlekednek.

- Hirdetés -

A pótlóbuszok a Berlini Főpályaudvarról 2 órát vesznek igénybe, 15 perc van az átszállásra, így 80 perccel nő a menetidő. Februárban még úgy tervezték, hogy a távolsági vonatokat Cottbus felé terelik. Csakhogy a lengyel irányba induló vonalak nincsenek villamosítva, így mozdonycserére lenne szükség. A Berlinből keletre induló vasútvonalakat a rendszerváltás óta nem sikerült érdemben fejleszteni. A Szczecinbe induló vonal egyványú, villamosítás nélküli. A Kostrzyn nad Odrą  lengyel határvásoba sem sikerült az elmúlt három évtizedben a felsővezetéket kihúzni.

Borítókép: Vasútvonal Németországban. Forrás: Deutsche Bahn

Ezek is érdekelhetik

A teherszállítás automatizációja: ilyen a jövő digitális tehervonata

Az Európai Unió az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését szolgáló Green Deal programjában nagy hangsúlyt helyez a vasúti közlekedés térnyerésére. Az árufuvarozás tekintetében a vasúti teherszállítás jelenti messze a leginkább környezetbarát módot, ezért célul tűzték ki, hogy 2030-ra a jelenlegi 18-ról 30 százalékosra növeljék a részarányát.

Kevesebb forrásból jobb minőség Szlovákiában

A szlovák és a magyar vasúti közszolgáltatás és a pályahálózat finanszírozásának összehasonlítása azt mutatja, hogy a karbantartásra és üzemeltetésre többet fordítva olcsóbban és jobb minőségben üzemeltetik északi szomszédunk vasúti hálózatát.

Nem segített a kiéleződő verseny sem az európai sínekre több forgalmat vonzani

Az európai vasúti statisztikákban a magasabb vasúti munkamegosztás arányában és a nagyon alacsony infrastruktúra-fenntartási forrásokkal tűnik ki Magyarország.

Nem látni a vasúti fordulatot: egyre kevesebb állami forrás jut vasútfejlesztésre a fejlett világban

A közúthoz mérve sokat, a gazdasági teljesítményéhez mérve kifejezetten keveset költ a magyar állam a vasúti infrastruktúra fejlesztésére. Ausztria, Svájc és Csehország lehet a követendő példa.

Legfrissebb híreink

Helyére került a Déli Körvasút Szerémi út felett átmenő hídeleme

Helyére került a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezete.

Figyelmeztető piktogramok a vasúti átjárókban

Növekszik a súlyos vagy akár halálos kimenetelű balesetek száma a vasúti átjárókban, amelyek oka az okoseszközök miatti figyelmetlenség.

Megjelent a legfrissebb Magyar Vasút magazin!

Megjelent az idei év első negyedéves Magyar Vasút magazinja, már le lehet adni a rendelést a 2025/01-es számra.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Átveszi a lízing a vásárlás szerepét?

Személy- és teherkocsi mellett akár a legmodernebb motorvonat is bérlehető, akár már rövidtávon is az európai piacon.

Hol drága és olcsó a vasúti áruszállítás?

Magyarországon az európai átlaghoz képest költségesebb a vasúti áruszállítás költsége.

A rovat további cikkei

Figyelmeztető piktogramok a vasúti átjárókban

Növekszik a súlyos vagy akár halálos kimenetelű balesetek száma a vasúti átjárókban, amelyek oka az okoseszközök miatti figyelmetlenség.

Megjelent a legfrissebb Magyar Vasút magazin!

Megjelent az idei év első negyedéves Magyar Vasút magazinja, már le lehet adni a rendelést a 2025/01-es számra.

Születésnapját ünnepli a budapesti Gyermekvasút – programkavalkád szombaton

Április 12-én ünnepli születésnapját a budapesti Gyermekvasút, melynek keretében színes programokkal várják a családokat és vasútbarátokat.