fbpx
2024. április 21. vasárnap

Debrecen első elővárosi vasútja épül meg

Folytatódik a Debrecen és Balmazújváros közötti elővárosi vasútvonal építése: a beruházás második ütemének megvalósítására több mint 65 és fél milliárd forintot biztosított a kormány – közölte a cívisváros polgármestere.

Papp László (Fidesz-KDNP) azt mondta, a vasútvonal teljes átépítésével és villamosításával szintet lép a két város közötti közlekedései kapcsolat,

ez lesz az első kifejezetten elővárosi vasút Debrecen agglomerációjában

– közölte sz MTI. A polgármester utalt rá, hogy a 108-as vonal felújításának első, a Nagyállomás és a Macs ipari park állomás közötti üteme, amit júniusban adnak át, csaknem hetven milliárd forintba került, amit a kormány biztosított.
A teljes pályafelújítással és 35 kilométer vasúti pálya villamosításával járó beruházás, amely bekapcsolja a vasúthálózatba az ország egyik legnagyobb, a BMW autógyárnak és beszállítóinak helyet adó ipari parkját, 2026-ra készül el – jelezte Debrecen polgármestere.
Tiba István, a térség fideszes országgyűlési képviselője azt mondta, régi vágya teljesül a balmazújvárosiaknak a beruházással, amelynek megvalósulásával száz kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek a vonatok a két város között. Pajna Zoltán (Fidesz-KDNP), a hajdú-bihari közgyűlés elnöke kiemelte: jelentős vasútfejlesztési munkák zajlanak a megyében.
A balmazújvárosi vonal korszerűsítése mellett elkészült a Püspökladány-Debrecen közötti szakasz felújítása, hamarosan átadják a felújított pályát Püspökladány és Biharkeresztes között, és már tervezik a Debrecen-Nyíregyháza közötti szakasz korszerűsítését.

- Hirdetés -

Borítókép: a GYSEV lesz a debreceni Macs ipari park üzemeltetője

Ezek is érdekelhetik

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Elmaradt a vasúti fordulat az európai kohéziós politikában

Továbbra is több forrást biztosít az EU a közúti fejlesztésekre, mint a vasútiakra a 2021-2027 közötti tagállami fejlesztési tervek elemzése alapján. A 2021-2027 között elkölteni...

Tizenötmilliárd eurós vasúti fejlesztés indul

Csepreghy Nándor arról beszélt Nagykanizsán, hogy a magyar gazdasági növekedés alapja a mobilitás. A magyar gazdasági növekedés alapja a mobilitás, ami szükséges a munkaerőigény biztosításához...

Összesen 13 évet késtek a START vonatai tavaly

A 2022/2023-as menetrendi év folyamatait foglalta össze a VPE. A nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózat 7 799,8 km, ennek 93,7%-a a MÁV Zrt., 6,3%-a a GYSEV...

Épül a déli körvasút

A projekt harmadszor is megszerezte a környezetvédelmi engedélyt. Hétfőn elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely a vasúti pálya átépítését – kettőről három, néhol...

Legfrissebb híreink

Most kell lépni, hogy 2028 után legyen végre több uniós forrás a vasútra!

Hiába a zöld átállás tervezete, az előző hétéves ciklusban csökkent a közlekedés uniós finanszírozása.

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Új európai vasúti közlekedési folyosók jönnek létre

A kilenc kijelölt folyosóból öt Magyarország területét is érinti.