fbpx
2025. július 19. szombat

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

Az Alstom és a román vasúti hatóság (ARF) bemutatta az első utasforgalmi szolgálatba állított Coradia Stream regionális villamos motorvonatot. A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Az ARF és az Alstom közötti szerződés a következő 15 évre szóló karbantartási szolgáltatásokat is magában foglalja a 37 vonatra vonatkozóan, amely további 15 évvel meghosszabbítható – olvasható az Alstom közleményében.

Minden Romániába tervezett villamos motorvonat hat kocsiból áll, összesen 351 ülőhellyel és 100%-ban alacsony padlózattal, így minden utas számára kényelmes fel- és leszállási lehetőséget biztosítanak. A gyorsabb utasáramlás érdekében a középső kocsik mindkét oldalán két bejárati ajtó, a vezérlőkocsik mindkét oldalán egy-egy ajtó található. A vonatban négy környezetbarát WC modul is helyet kapott, egyenletesen elosztva a szerelvények teljes hosszában, amelyek közül az egyik kifejezetten a mozgáskorlátozott utasok számára készült. A vonatokon nagyméretű csomagtartókat alakítottak ki, az utastájékoztató rendszer egy hangosbemondó és egy dinamikusan változó képjelű kijelzőrendszerből áll. Az új Coradia Stream vonatok digitális utasszámláló rendszerrel vannak felszerelve, amely nagy pontosságú érzékelőket használ, hogy az üzemeltetők pontos adatokat kapjanak az utasforgalomról a hatékony járattervezés és járatoptimalizáció segítésére. A vonatok maximális sebessége 160 km/óra.

- Hirdetés -
Magyar Vasut

Az Alstom kifejezetten az európai piacra fejlesztette ki a Coradia Stream motorvonatcsaládot. Ezek az egységek az ERTMS 2. szintű forgalomirányító rendszerrel vannak felszerelve, megfelelnek az európai szabványoknak és a műszaki átjárhatósági előírásoknak. Úgy tervezték, hogy zökkenőmentesen működjenek az összes jelentős európai áramellátó rendszerben. Jelenleg több mint 700 egyszintes Coradia Stream vonatot (elektromos és hidrogén hajtáslánccal) már értékesítettek Európa több országába, jelenleg többek között Dániában, Hollandiában, Németországban és Olaszországban futnak ilyen szerelvények.

A magyar hozzáadott érték

A mátranováki gyárban négy évtizede kezdték meg a forgóvázkeretek gyártását metró- és vasúti szerelvényekhez. Ezekre szerelik fel a tengelyeket, rugókat és fékeket, ezért minőségük meghatározó a vasúti biztonság szempontjából. A mátranováki forgóvázkeretek gyártásakor az általánosan elvártnál bonyolultabb, magasabb szintű, kombinált hegesztési technikákat alkalmaznak. Ma már a Mátranovákon előállított termékek számos szerelvénytípusban megtalálhatóak Európa-szerte: a hagyományos és a nagysebességű vonatokban, elővárosi vonatokban, mozdonyokban és emeletes vasúti kocsikban.

A Coradia Stream regionális villamos motorvonatot is a Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Fotó forrása: Alstom

Ezek is érdekelhetik

Logisztikaicsarnok-fejlesztésbe kezd az Alstom 600 millió forint értékben

A logisztikai csarnok építését a telephely kapacitásnövelése és a termelési volumen 40 százalékos emelkedése indokolja.

Balázs Gáspár: „Európa-szerte a vasúté a jövő, és itthon is izgalmas feladatok várnak ránk!”

Mátranovákon hatmilliárd forintból fejlesztik a forgóvázkereteket gyártó telephelyet, Budapesten a vasúti és HÉV járművek beszerzésére készülnek.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Tehetséggondozásról és innovációs projektek indításáról kötött stratégiai együttműködési megállapodást az Alstom és a Miskolci Egyetem

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális piacvezető vállalata, és a Miskolci Egyetem.

Izraelben fejleszt kisvasutat az Alstom

Az Alstom bejelentette, hogy 54 Citadis LRV-ből álló flottát szállít és üzemeltet az izraeli Haifa és Názáret közötti 41 km-es kisvasúthoz. Az Electrával és a...

A műszaki átjárhatóság kiterjesztése hozhatja meg az európai járműbeszerzésben a magántőke étvágyát

Cikksorozatuk új részében beszámolunk az európai járműpiacon elindult új finanszírozási trendekről – a hazai vonatkozósokról pedig a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán hallhat! Az európai járműipar...

Legfrissebb híreink

405 km/óra sebességgel száguldott az ICE-S tesztvonat

A DB és a Siemens Mobility új sebességi rekordot állított fel, egy ICE-S tesztvonattal 405 km/h sebességet értek el.

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

405 km/óra sebességgel száguldott az ICE-S tesztvonat

A DB és a Siemens Mobility új sebességi rekordot állított fel, egy ICE-S tesztvonattal 405 km/h sebességet értek el.

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

A rovat további cikkei

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

A vasúti árufuvarozás tovább gurul a lejtőn lefele

Felemás a hazai logisztika első negyedéves eredményessége: a légi áruszállítás dinamikusan bővül, ám a vasúti és közúti áruforgalom tovább csökkent.