fbpx
2025. január 20. hétfő

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

Az Alstom és a román vasúti hatóság (ARF) bemutatta az első utasforgalmi szolgálatba állított Coradia Stream regionális villamos motorvonatot. A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Az ARF és az Alstom közötti szerződés a következő 15 évre szóló karbantartási szolgáltatásokat is magában foglalja a 37 vonatra vonatkozóan, amely további 15 évvel meghosszabbítható – olvasható az Alstom közleményében.

Minden Romániába tervezett villamos motorvonat hat kocsiból áll, összesen 351 ülőhellyel és 100%-ban alacsony padlózattal, így minden utas számára kényelmes fel- és leszállási lehetőséget biztosítanak. A gyorsabb utasáramlás érdekében a középső kocsik mindkét oldalán két bejárati ajtó, a vezérlőkocsik mindkét oldalán egy-egy ajtó található. A vonatban négy környezetbarát WC modul is helyet kapott, egyenletesen elosztva a szerelvények teljes hosszában, amelyek közül az egyik kifejezetten a mozgáskorlátozott utasok számára készült. A vonatokon nagyméretű csomagtartókat alakítottak ki, az utastájékoztató rendszer egy hangosbemondó és egy dinamikusan változó képjelű kijelzőrendszerből áll. Az új Coradia Stream vonatok digitális utasszámláló rendszerrel vannak felszerelve, amely nagy pontosságú érzékelőket használ, hogy az üzemeltetők pontos adatokat kapjanak az utasforgalomról a hatékony járattervezés és járatoptimalizáció segítésére. A vonatok maximális sebessége 160 km/óra.

- Hirdetés -

Az Alstom kifejezetten az európai piacra fejlesztette ki a Coradia Stream motorvonatcsaládot. Ezek az egységek az ERTMS 2. szintű forgalomirányító rendszerrel vannak felszerelve, megfelelnek az európai szabványoknak és a műszaki átjárhatósági előírásoknak. Úgy tervezték, hogy zökkenőmentesen működjenek az összes jelentős európai áramellátó rendszerben. Jelenleg több mint 700 egyszintes Coradia Stream vonatot (elektromos és hidrogén hajtáslánccal) már értékesítettek Európa több országába, jelenleg többek között Dániában, Hollandiában, Németországban és Olaszországban futnak ilyen szerelvények.

A magyar hozzáadott érték

A mátranováki gyárban négy évtizede kezdték meg a forgóvázkeretek gyártását metró- és vasúti szerelvényekhez. Ezekre szerelik fel a tengelyeket, rugókat és fékeket, ezért minőségük meghatározó a vasúti biztonság szempontjából. A mátranováki forgóvázkeretek gyártásakor az általánosan elvártnál bonyolultabb, magasabb szintű, kombinált hegesztési technikákat alkalmaznak. Ma már a Mátranovákon előállított termékek számos szerelvénytípusban megtalálhatóak Európa-szerte: a hagyományos és a nagysebességű vonatokban, elővárosi vonatokban, mozdonyokban és emeletes vasúti kocsikban.

A Coradia Stream regionális villamos motorvonatot is a Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Fotó forrása: Alstom

Ezek is érdekelhetik

Balázs Gáspár: „Európa-szerte a vasúté a jövő, és itthon is izgalmas feladatok várnak ránk!”

Mátranovákon hatmilliárd forintból fejlesztik a forgóvázkereteket gyártó telephelyet, Budapesten a vasúti és HÉV járművek beszerzésére készülnek.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Tehetséggondozásról és innovációs projektek indításáról kötött stratégiai együttműködési megállapodást az Alstom és a Miskolci Egyetem

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális piacvezető vállalata, és a Miskolci Egyetem.

Izraelben fejleszt kisvasutat az Alstom

Az Alstom bejelentette, hogy 54 Citadis LRV-ből álló flottát szállít és üzemeltet az izraeli Haifa és Názáret közötti 41 km-es kisvasúthoz. Az Electrával és a...

A műszaki átjárhatóság kiterjesztése hozhatja meg az európai járműbeszerzésben a magántőke étvágyát

Cikksorozatuk új részében beszámolunk az európai járműpiacon elindult új finanszírozási trendekről – a hazai vonatkozósokról pedig a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán hallhat! Az európai járműipar...

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!

Legfrissebb híreink

Mosóczi Lászlót a GYSEV igazgatóságának elnökévé nevezték ki

2025. január elsejétől Dr. Mosóczi László tölti be a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöki pozícióját, Hegyi Zsolt is pozíciót kapott.

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Közel egymillió utast láttak vendégül a MÁV fedélzetén 2024-ben

A MÁV Utasellátó szolgáltatása tavaly több rekordot is döntött, az elmúlt évtizedben közlekedett a legtöbb vonat vendéglátó szolgáltatással.

Szorosabb együttműködés a V-Híd és a BME között

Együttműködési megállapodást kötött a V-Híd Csoport és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME).

A rovat további cikkei

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Logisztikaicsarnok-fejlesztésbe kezd az Alstom 600 millió forint értékben

A logisztikai csarnok építését a telephely kapacitásnövelése és a termelési volumen 40 százalékos emelkedése indokolja.