fbpx
2024. április 14. vasárnap

Bécs–Prága alternatív vasútvonalat fejlesztenek

Veselí nad Lužnicí és České Velenice között 2028-ig villamosítják a hiányzó szakaszt Csehországban.

Leonore Gewessler osztrák szövetségi klímavédelmi és közlekedési miniszter, valamint Martin Kupka cseh közlekedési miniszter közös nyilatkozatot írt alá a határon átnyúló közös vasúti fejlesztésekről – számolt be az előbbi a Twitteren. Jelenleg Bécs és Prága között a fő vasúti korridor Brnón át vezet, ennek lehetne a mostaninál életképesebb alternatívája a határt Gmündnél átlépő útirány mind a személy- mind a teherszállításban – írja a RailTech.

A Ferenc József Császár Vasútról van szó, amely magánvállalkozásként épült az 1860-as, ‘70-es évek fordulóján, majd 1884-ben államosították az Osztrák–Magyar Monarchiában. Az ennek felbomlása után két államba került vasút osztrák felét 1995-ig villamosították, ám a cseh oldalon a határtól, a Gmünd egyik külvárosából alakult České Velenice és a közeli Veselí nad Lužnicí között még hiányzik a felsővezeték.

- Hirdetés -

A villamosítás előkészítése már folyik, a csehek a megállapodásban 2028-ig vállalták a kivitelezés befejezését. Ezen kívül pályakorszerűsítés is szerepel a tervekben, ennek nyomán 310 percről 270 percre csökkenne a menetidő a két főváros között, ami annyi, mint amit most a brnói irány tud. Jelenleg napi egy pár közvetlen vonat, a Silva Nortica jár erre, hétvégén két pár közlekedik – írja az iho. A fejlesztések utánra napi két pár vonatot ígérnek. A cél persze nem az, hogy Bécs és Prága között erre utazzon mindenki, de olyan jelentős idegenforgalmi célok, mint Třeboň vagy Tábor ezzel javul a bécsi kapcsolata.

Nem marad fejlesztés nélkül a másik irány sem, a végső cél a Bécs–Prága–Berlin nagysebességű vonal. Itt a következő lépés Bécstől északra, a cseh határig a sebesség emelése 200 kilométer/órára, hogy az osztrák és a cseh főváros között négy órára csökkenjen a menetidő.

Ezek is érdekelhetik

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

16 éves Barcelonában a nagysebességű vasút

Több, mint 150 millió utasa volt a katalán főváros nagysebességű vasútjának eddigi története alatt.

Csehország, Szlovákia vagy Magyarország: melyik országban fordul elő több vonatsiklás?

A Railtarget.eu portál megvizsgálta, hogy hazánkban, Csehországban vagy Szlovákiában történik több vasúti siklási baleset.

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Visszaállt az eredeti pályasebesség Szárligetnél

Tavasszal még lesznek utómunkák a hegyeshalmi fővonalon. Újra 140 km/órás maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonal ősszel felújított pályaszakaszának jobb vágányán. Biatorbágy és...

Nem segített a kiéleződő verseny sem az európai sínekre több forgalmat vonzani

Az európai vasúti statisztikákban a magasabb vasúti munkamegosztás arányában és a nagyon alacsony infrastruktúra-fenntartási forrásokkal tűnik ki Magyarország.

Legfrissebb híreink

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.

A rovat további cikkei

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.