fbpx
2024. március 1. péntek

Azonnali beavatkozásra utasította a MÁV-ot Lázár Járos

Haváriahelyzet állt elő a Budapest-Bécs vasútvonalon, Lázár János közösségi oldalán hozta nyilvánosságra, hogy a pálya kijavítására utasította a MÁV vezetését. 

Súlyos műszaki probléma állt elő a Budapest-Bécs vasútvonalon, az 1-es vasúti pályán, Biatorbágy és Tata között. Az utasok biztonsága érdekében azt kértem a MÁV vezetőitől, hogy kezdjék meg a vasúti pálya újjáépítését – hallható abban a videóban, amit a miniszter tett közzé. A felvétel Nyírmeggyesen készült, ahol Lázár János az M49-es autóút nemrég indult építkezésén beszélt. Az új gyorsforgalmi út a tervek szerint 2026 végétől köti össze az M3-as sztrádát és a romániai Szatmárnémetit.

Nem okoskodásra, hanem azonnali beavatkozásra van szükség! Természetesen nekem az a feladatom, hogy a pénzügyi feltételeket biztosítsam.

Ha most beavatkozunk, és 32 milliárd forintért újjáépítjük a vasúti pályát, akkor a hibát 3-4 hónap alatt el tudjuk hárítani, és nem kell tovább csökkenteni a megengedett sebességet – érvelt a miniszter. Ha viszont nem avatkozunk be, akkor a sebességet akár 40 km/órára is le kell vinni. Ez azt jelenti, hogy 30 perccel is megnőhet a a Budapest és Hegyeshalom közötti utazás hossza.

- Hirdetés -

– Ezért azt rendeltem el a Magyar Államvasutak vezetésétől, hogy az összes erőforrást csoportosítsák most erre a beruházásra – mondta a miniszter.

Haváriahelyzet van, ahol az emberek biztonsága a legfontosabb, az anyagi szempontok és a pénzügyi elszámolás egy másodlagos kérdés.

Mint lapunk is beszámolt róla, a nemzeti vasúttársaság a Bécsbe vezető 1-es fővonal egy szakaszán jelentős sebességkorlátozást vezetett be a vonatok számára a pálya rossz állapota miatt. Lázár János elrendelte ugyan a vonal felújítását, a MÁV azonban jelezte, hogy nincs rá elég pénze. A felújítás teljes összege 32,5 milliárd forint lenne, a MÁV-nak azonban összesen van 42 milliárd forintja a felújításokra és karbantartásokra.

Nyitóképünkön Lázár János beszél az M49-es építkezésén Nyírmeggyesen (fotó:MTI/Czeglédi Zsolt).

Ezek is érdekelhetik

A BKK bérlet olcsóbb lesz márciustól

Jól járnak a közösségi közlekedés használói a központi régióban. A tavasz kezdetétől a tömegközlekedést használó budapestieknek minden hónapban el kell dönteniük, hogy BKK-bérletet vásárolnak 8950...

Megállapodtak a Budapest-bérletről

Márciustól a havi Pest vármegyei, illetve országbérlet érvényes a BKK járataira, a bevételeket teljesítményarányosan osztják el a cégek. Lázár János és Karácsony Gergely közös közleményt...

Mosóczi László továbbra is járműgyártás-fejlesztési biztos

Lázár János miniszter 2024. június 30-ig hosszabbította meg a megbízást. Az építési és közlekedési miniszter január 18-i utasítása dr. Mosóczi Lászlót 2024. január 1. napjától...

Három év alatt legalább a negyedével nőhet a MÁV–Volán dolgozók bére

A csoportszintű érdekegyeztető tanácson Lázár János bérajánlatot tett. Három év alatt legalább 25%-os, ezen belül 2024-ben legalább havi 70 ezer forintos egységes béremelés – ez...

Megyés és országos napijegy márciustól

Megszűnnek a hagyományos bérletek a vasúton és a Volánbusznál. Március elsején változik a tarifarendszer az állami közlekedésben, a vármegyebérleten és az országbérleten kívül minden más...

Nyolcéves szünet után lehet vonattal utazni Szeged és Szabadka között

Folytatódik a röszkei vasútvonal rekonstrukciója. Az összetartozás vasútvonalának nevezte Lázár János építési és közlekedési miniszter a személyforgalomnak nyolc év szünet után kedd hajnalban visszaadott Szeged-Szabadka...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Csökkenő pontosság: közös pont a svéd és a magyar vasútban

A skandináv országban tavaly késtek a vonatok a legtöbbet 2010 óta. Az adatokat torzítja egy egyszeri, kirívó eset. 
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });