Haváriahelyzet állt elő a Budapest-Bécs vasútvonalon, Lázár János közösségi oldalán hozta nyilvánosságra, hogy a pálya kijavítására utasította a MÁV vezetését.
Súlyos műszaki probléma állt elő a Budapest-Bécs vasútvonalon, az 1-es vasúti pályán, Biatorbágy és Tata között. Az utasok biztonsága érdekében azt kértem a MÁV vezetőitől, hogy kezdjék meg a vasúti pálya újjáépítését – hallható abban a videóban, amit a miniszter tett közzé. A felvétel Nyírmeggyesen készült, ahol Lázár János az M49-es autóút nemrég indult építkezésén beszélt. Az új gyorsforgalmi út a tervek szerint 2026 végétől köti össze az M3-as sztrádát és a romániai Szatmárnémetit.
Nem okoskodásra, hanem azonnali beavatkozásra van szükség! Természetesen nekem az a feladatom, hogy a pénzügyi feltételeket biztosítsam.
Ha most beavatkozunk, és 32 milliárd forintért újjáépítjük a vasúti pályát, akkor a hibát 3-4 hónap alatt el tudjuk hárítani, és nem kell tovább csökkenteni a megengedett sebességet – érvelt a miniszter. Ha viszont nem avatkozunk be, akkor a sebességet akár 40 km/órára is le kell vinni. Ez azt jelenti, hogy 30 perccel is megnőhet a a Budapest és Hegyeshalom közötti utazás hossza.
– Ezért azt rendeltem el a Magyar Államvasutak vezetésétől, hogy az összes erőforrást csoportosítsák most erre a beruházásra – mondta a miniszter.
Haváriahelyzet van, ahol az emberek biztonsága a legfontosabb, az anyagi szempontok és a pénzügyi elszámolás egy másodlagos kérdés.
Mint lapunk is beszámolt róla, a nemzeti vasúttársaság a Bécsbe vezető 1-es fővonal egy szakaszán jelentős sebességkorlátozást vezetett be a vonatok számára a pálya rossz állapota miatt. Lázár János elrendelte ugyan a vonal felújítását, a MÁV azonban jelezte, hogy nincs rá elég pénze. A felújítás teljes összege 32,5 milliárd forint lenne, a MÁV-nak azonban összesen van 42 milliárd forintja a felújításokra és karbantartásokra.
Nyitóképünkön Lázár János beszél az M49-es építkezésén Nyírmeggyesen (fotó:MTI/Czeglédi Zsolt).