A magyar költségvetés nem terhelhető, ezért ötmilliárd dollárnyi külső tőkét kellene bevonni a piacról a kötöttpályás és közúti közösségi közlekedés fejlesztésére – mondta Lázár János szakszervezeti vezetők előtt.
A járműpark felújításánál a kormány már nem számít a Siemens közreműködésére – idézte Lázár Jánost az Atv.hu. Az építési és közlekedési miniszter úgy fogalmazott az egyik legnagyobb német vállalatról: már nem barátkozunk velük. Nem tervezzük, hogy Siemens járműveket vásárolunk. A miniszter a minap vasutas munkavállalók képviselői előtt beszélt a vasútfejlesztésről. Mintegy ötmilliárd dollárnyi külső tőkét vonna be a közösségi közlekedés átalakításába – derült ki a tárcavezető által a Vasutasok Szakszervezete tisztújító kongresszusának megnyitóján tartott beszédéből. A Vg.hu tudósítása szerint azt mondta,
tízéves átalakítási tervre tesz javaslatot a kormánynak a kötöttpályás és a közúti közlekedés tekintetében, ami várakozásai szerint új, modern, versenyképes, szolgáltatás-központú és legalább a piachoz valamennyire hasonlító vállalattá teszi a MÁV-ot és a Volánt. Ezen változások véghezviteléhez bízott meg új igazgatótanácsokat és felügyelőbizottságokat a cégcsoportnál. A miniszter szerint ezért a pálya korszerűsítésére tíz év alatt évi százmilliárd, a járművekére pedig évi ötvenmilliárd forintra lenne szükség, miközben a munkahelyeket is vonzóvá kellene tenni a fiatalok számára.