A Waberer’s vasúti árufuvarozási piacon való megjelenése nem csak a vállalat életében, de a hazai szektor számára is egy jelentős mérföldkőnek tekinthető. Tavaly a cégcsoport első körben felvásárolta a Petrolsped Csoport magyarországi vasúti logisztikai szolgáltató társaságának 51 százalékát, majd tavaly év végén bejelentették a GYSEV CARGO Zrt. többségi tulajdonrészének megvásárlását, amely jelenleg is folyamatban van. Barna Zsolt, a Waberer’s elnök-vezérigazgatója a Magyar Vasút – II. Vasúti Árufuvarozási Konferencián beavatta a hallgatóságot a vállalat céljairól, a vasúti szektorban tervezett törekvésekről.
Az árufuvarozási piac mozgásainak tükrében Barna Zsolt azt emelte ki a Waberer’s elmúlt évben megkezdett intézkedései kapcsán, hogy a vállalat versenyképességének fenntartásához az intermodális szállításban rejlő lehetőségeket kell kiaknázni, azaz a vasúti képesség elengedhetetlen eleme lesz a vállalat logisztikai láncolatában. Kiemelte azt is, hogy ezzel hozzájárulnak az EU-s klímacélokhoz is, ami szintén fontos szempont a versenyképesség mellett. A megvalósításhoz egy négypontos tervet hajtanak végre: intermodális megoldások azonosítása és kiépítése; vasúti szállítmányozási képesség megszerzése majd fejlesztése, terminál logisztikai képesség megszerzése és fejlesztése, illetve régiós vasúti operációs képesség megszerzése, fejlesztése.

A Waberer’s Rail céljai
A Waberer’s jelenleg Európa nyolcadik legnagyobb szállítással foglalkozó vállalkozása, és amint befejeződik a GYSEV-ben való többségi tulajdonszerzés, egy olyan 160 millió eurós forgalmú vasútvállalatot hoz létre, ami a Rail Cargo Hungaria mögött a 2. legnagyobb lesz a hazai piacon. A vállalatcsoport amúgy ebben az évben 1 milliárd eurós bevétellel számol.
A számok tükrében: a Waberer’s Rail 33 mozdonnyal, közel 1450 vasúti kocsival, 3 intermodális terminállal és 500 munkavállalóval fog rendelkezni a GYSEV CARGO tranzakció zárását követően, azaz tervezetten még az idei év első felében.
Mindamellett, hogy a legmeghatározóbb hazai vasúti árufuvarozók közé fog tartozni a Waberer’s Rail, dominálni fog az európai piacon is. Barna Zsolt kiemelte, hogy az élő vasúti fuvarozói kapcsolatoknak köszönhetően bármely európai ország területére, vagy területéről indíthatnak szállítmányokat.
Teljes ellátási lánc lefedettség
A GYSEV CARGO és a PSP Csoport többségi tulajdonrészének felvásárlásával az ellátási lánc majd minden elemére lesz megoldása a Waberer’s-nek: vasúti beföldi és nemzetközi szállítmányozás, last mile megoldások, terminál logisztika, raktározás és nem utolsó sorban intermodális megoldások.
Ezek sikerességéhez a folyamatban lévő terminálfejlesztéseket (Debrecen, Sopron, Szeged), és a tervezett járműbeszerzések mind hozzájárulnak. Barna Zsolt elmondta, hogy a következő években számos dízel és villamos mozdonyt helyeznek üzembe, illetve 100-100 új autószállító és intermodál képes vasúti kocsik szereznek be. A teljes szolgáltatás költséghatékony üzemeltetéséhez pedig korszerű digitális fejlesztésekre is sor fog kerülni, ugyanis ez az egyik olyan terület, amelyben a vasút elmaradásban van közúti ágazathoz képest.
Barna Zsolt hangsúlyozta, hogy a Waberer’s célja nem más, mint hogy a közúti és vasúti szállítást egy helyszínre terelje, egy láncolatba fűzze, mert a két ágazat szoros együttműködése lesz kulcs a jövő logisztikájának sikerességéhez.
Fotók: HUNGRAIL