Ismét előkerült a balatoni körvasút kérdése, a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) következő időszakra szóló végrehajtási tervében számos fejlesztést jelöltek meg.
A Balaton vasúti körüljárhatóságának kiemelt célja, hogy a parton, vagy a parthoz minél közelebb legyen körülutazható a térség. Jelenleg egy 1,8 kilométeres pályaszakasz kiépítetlensége miatt nincs balatoni körvasút, ám a problémát fokozatosan igyekeznek orvosolni. A HelloVidék.hu a Balaton vasúti körüljárhatóságának kérdését vette górcső alá az eddig napvilágot látott fejlesztési dokumentumok tükrében.
A végrehajtási terv vasutat érintő főbb fejlesztési tervei:
- Megvalósul 106 kilométernyi vasútvonal villamosítása, benne a Balatonfüred – Tapolca – Ukk/Keszthely szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás kivitelezés 26-os és 29-es vasútvonalon, a Balaton északi partján.
- Elkezdődik a dél-balatoni vasútállomások rekonstrukciója: 13 helyszínen az épületek, előterek felújításának és akadálymentesítésének tervezése.
- Megvalósul a 30-as vasútvonal korszerűsítése (Zamárdi, Balatonföldvár, Balatonszemes, Balatonboglár, Balatonfenyves településeket érintve).
- Korszerűsítik a Balatonszentgyörgy – Keszthely vonalszakaszt is, átépítik Keszthely állomás vágányhálózatát mintegy 11 kilométeren.
- Átépítik Siófok állomás végponti váltókörzetének nyugati oldalát, körülbelül 900 méter második vágány építése, második Sió híd építése, Aranypart megállóhely kiépítése valósul meg.
- Előkészítik a 35-ös számú Siófok- Kaposvár vasútvonal fejlesztését (Siófok-Tab-Karád között pályarehabilitáció, 80 km/h sebességre fejlesztés, megállóhelyek korszerűsítése).
- Indul a 36. számú Fonyód – Kaposvár vasútvonal villamosításának tervezése.