fbpx
2024. március 2. szombat

Vonattal a Balaton körül

Ismét előkerült a balatoni körvasút kérdése, a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) következő időszakra szóló végrehajtási tervében számos fejlesztést jelöltek meg.

A Balaton vasúti körüljárhatóságának kiemelt célja, hogy a parton, vagy a parthoz minél közelebb legyen körülutazható a térség. Jelenleg egy 1,8 kilométeres pályaszakasz kiépítetlensége miatt nincs balatoni körvasút, ám a problémát fokozatosan igyekeznek orvosolni. A HelloVidék.hu a Balaton vasúti körüljárhatóságának kérdését vette górcső alá az eddig napvilágot látott fejlesztési dokumentumok tükrében.

A végrehajtási terv vasutat érintő főbb fejlesztési tervei:

  • Megvalósul 106 kilométernyi vasútvonal villamosítása, benne a Balatonfüred – Tapolca – Ukk/Keszthely szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás kivitelezés 26-os és 29-es vasútvonalon, a Balaton északi partján.
  • Elkezdődik a dél-balatoni vasútállomások rekonstrukciója: 13 helyszínen az épületek, előterek felújításának és akadálymentesítésének tervezése.
  • Megvalósul a 30-as vasútvonal korszerűsítése (Zamárdi, Balatonföldvár, Balatonszemes, Balatonboglár, Balatonfenyves településeket érintve).
  • Korszerűsítik a Balatonszentgyörgy – Keszthely vonalszakaszt is, átépítik Keszthely állomás vágányhálózatát mintegy 11 kilométeren.
  • Átépítik Siófok állomás végponti váltókörzetének nyugati oldalát, körülbelül 900 méter második vágány építése, második Sió híd építése, Aranypart megállóhely kiépítése valósul meg.
  • Előkészítik a 35-ös számú Siófok- Kaposvár vasútvonal fejlesztését (Siófok-Tab-Karád között pályarehabilitáció, 80 km/h sebességre fejlesztés, megállóhelyek korszerűsítése).
  • Indul a 36. számú Fonyód – Kaposvár vasútvonal villamosításának tervezése.

Ezek is érdekelhetik

Öt vasúti fejlesztés van Lázár János 270 felfüggesztett projektje közt

Összesen 270 beruházást függesztett fel az Építési és Közlekedési Minisztérium - közölte a tárcavezető egy képviselői kérdésre az Országgyűlésben.

Újabb lépés a Balaton körbevonatozása felé

Augusztus végére készül el a megvalósíthatósági tanulmánya a Balatonaliga és Balatonakarattya közötti új pálya, valamint a még hiányzó északi parti villamosítás fejlesztésének - nyilatkozta a Balaton Fejlesztési Tanács szakértője.

Bécs–Prága alternatív vasútvonalat fejlesztenek

Veselí nad Lužnicí és České Velenice között 2028-ig villamosítják a hiányzó szakaszt Csehországban. Leonore Gewessler osztrák szövetségi klímavédelmi és közlekedési miniszter, valamint Martin Kupka cseh...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });