fbpx
2024. október 6. vasárnap
spot_img

Vonattal a Balaton körül

Ismét előkerült a balatoni körvasút kérdése, a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) következő időszakra szóló végrehajtási tervében számos fejlesztést jelöltek meg.

A Balaton vasúti körüljárhatóságának kiemelt célja, hogy a parton, vagy a parthoz minél közelebb legyen körülutazható a térség. Jelenleg egy 1,8 kilométeres pályaszakasz kiépítetlensége miatt nincs balatoni körvasút, ám a problémát fokozatosan igyekeznek orvosolni. A HelloVidék.hu a Balaton vasúti körüljárhatóságának kérdését vette górcső alá az eddig napvilágot látott fejlesztési dokumentumok tükrében.

A végrehajtási terv vasutat érintő főbb fejlesztési tervei:

  • Megvalósul 106 kilométernyi vasútvonal villamosítása, benne a Balatonfüred – Tapolca – Ukk/Keszthely szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás kivitelezés 26-os és 29-es vasútvonalon, a Balaton északi partján.
  • Elkezdődik a dél-balatoni vasútállomások rekonstrukciója: 13 helyszínen az épületek, előterek felújításának és akadálymentesítésének tervezése.
  • Megvalósul a 30-as vasútvonal korszerűsítése (Zamárdi, Balatonföldvár, Balatonszemes, Balatonboglár, Balatonfenyves településeket érintve).
  • Korszerűsítik a Balatonszentgyörgy – Keszthely vonalszakaszt is, átépítik Keszthely állomás vágányhálózatát mintegy 11 kilométeren.
  • Átépítik Siófok állomás végponti váltókörzetének nyugati oldalát, körülbelül 900 méter második vágány építése, második Sió híd építése, Aranypart megállóhely kiépítése valósul meg.
  • Előkészítik a 35-ös számú Siófok- Kaposvár vasútvonal fejlesztését (Siófok-Tab-Karád között pályarehabilitáció, 80 km/h sebességre fejlesztés, megállóhelyek korszerűsítése).
  • Indul a 36. számú Fonyód – Kaposvár vasútvonal villamosításának tervezése.

Ezek is érdekelhetik

Öt vasúti fejlesztés van Lázár János 270 felfüggesztett projektje közt

Összesen 270 beruházást függesztett fel az Építési és Közlekedési Minisztérium - közölte a tárcavezető egy képviselői kérdésre az Országgyűlésben.

Újabb lépés a Balaton körbevonatozása felé

Augusztus végére készül el a megvalósíthatósági tanulmánya a Balatonaliga és Balatonakarattya közötti új pálya, valamint a még hiányzó északi parti villamosítás fejlesztésének - nyilatkozta a Balaton Fejlesztési Tanács szakértője.

Bécs–Prága alternatív vasútvonalat fejlesztenek

Veselí nad Lužnicí és České Velenice között 2028-ig villamosítják a hiányzó szakaszt Csehországban. Leonore Gewessler osztrák szövetségi klímavédelmi és közlekedési miniszter, valamint Martin Kupka cseh...

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

RCH: 450 ezer tonna cukorrépa szállítása várható

A Rail Cargo Hungaria a szükséges vasúti kocsi és vontatási kapacitás biztosításával felkészült a fuvarozási feladatokra.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.