fbpx
2024. március 1. péntek

Öt vasúti fejlesztés van Lázár János 270 felfüggesztett projektje közt

Összesen 270 beruházást függesztett fel az Építési és Közlekedési Minisztérium – közölte a tárcavezető egy képviselői kérdésre az Országgyűlésben.

 

Lázár János az írásbeli kérdésre benyújtott válaszában úgy fogalmazott: “Az Építési és Közlekedési Minisztérium összesen 270 beruházást függesztett fel 2022 május és 2023 júnuis 6. között.” A miniszter a válaszához mellékelte a beruházások teljes listáját. Ebből kiberül, hogy a vasúti fejlesztéseket öt tétel érinti: 

- Hirdetés -

255. Déli körvasút: Déli körvasút III. ütem kivitelezlsi munkái keretében Fenencváros állomás területén új különszintű vasúti átemelés kiépítése, Népliget megállóhely megvasósításe, valamint a kapcsolódó pálya felsővezetési és biztosítóberendezési munkák elvégzése.

256. Gubacsi vasúti híd és kapcsolódó vasúti létesítményeinek a kivitelezése – I. szakasz.

258. Hatvan-Füzesabony vasúti vonalszakasz tervezési és kivitelezési munkái Hatvan(bez.)-Füzesabony(bez.) vasúti vonalszakasz pályaépítési, biztosítóberendezési és távközlési munkái.

259. Dunaharaszti-Határ út vasútvonal különszintű átvezetés előkészítése

260. Debrecen-Nyíregyháza vasúti vonalszakasz tervezési és kivitelezési munkái

Bár már nem vasúti létesítmény, de nem folytatódik a Kelenföld indóház rekonstrukciója sem.

A felfüggesztett projektek között számos közútfejlesztés van, amelyek különszintű vasúti átjárókat is tartalmaznak. Van egy Duna-híd Mohácsnál. Egyelőre nem épül meg Esztergom és Zalaegerszeg gyorsforgalmiút kapcsolata, nem épül tovább az M4-es az Alföldön. A lista ezeken kívül sok közintézmény felújítását, új épületek építését tartalmazza, illetve vízközmű-fejlesztéseket is.

Ezek is érdekelhetik

Vonattal a Balaton körül

Ismét előkerült a balatoni körvasút kérdése, a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) következő időszakra szóló végrehajtási tervében számos fejlesztést jelöltek meg.

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });