fbpx
2025. november 18. kedd

Újabb lépés a Balaton körbevonatozása felé

Augusztus végére készül el a megvalósíthatósági tanulmánya a Balatonaliga és Balatonakarattya közötti új pálya, valamint a még hiányzó északi parti villamosítás fejlesztésének – nyilatkozta a Balaton Fejlesztési Tanács szakértője.

A Balaton Fejlesztési Tanács régóta dolgozik a déli és északi vasútvonal összekötésének a megoldásán, több tanulmány is született a témában. De

most először nyílik esély, hogy a kormány forrást rendeljen a kivitelezéshez is.

Balatonaliga és Balatonakarattya között több terv variáció is készül, a megvalósíthatósági tanulmányt ez év augusztus 31-ig kell véglegesíteni – mondta a Veol.hu kérdésére Dorner Lajos, a Balaton Fejlesztési Tanács szakértője, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke. Ugyancsak augusztus 31-ig el kell készülnie az északi parti vasút további villamosítása megvalósíthatósági tanulmányának is. Ha az megvalósul, akkor Győr, Szombathely, Sopron felől is érkezhetnek majd ide a vonatok. Egyrészt így csökkenteni lehet a telített autóutak forgalmát, másrészt igény is mutatkozik rá. Amióta az Interregio járatok Győrtől Keszthelyen, Kaposváron át Pécsig mennek, még az osztrákoknál is érezhetően megnőtt irántuk az érdeklődés. 

Dorner Lajos a lapnak kifejtette, hogy olyan egységes rendszer felépítése a cél, amelyben fordulás és várakozás nélkül járhat a vasút, a korszerű járműpark jobban ki van használva, léteznek menekülő útvonalak, csatlakozó vágányok. amelyek lehetővé teszik, hogy baleset miatt ne kelljen leállítani az egész vonalat. Mindez sokkal olcsóbbá is teszi az üzemeltetést.

Együtt kell tehát fejleszteni a járműveket és az infrastruktúrát tehát. Akkor jó vonatokon lehet majd körbeutazni a Balatont, és minden településen azonos szintű lesz a szolgáltatás. 

A cikkben érdekes történelmi áttekintést adott a szakértő a Balaton déli és északi partján kiépült vasútvonalak eltérő sajátosságairól, adottságairól és fejlesztési lehetőségeiről. Kiderült, hogy a máig fennálló elkülönülés gyökere a több mint száz évvel ezelőtti döntések máig ható következménye.

Ezek is érdekelhetik

Megnyílt a Déli Körvasút Látogatóközpontja

A Déli Körvasút fejlesztésének keretében megnyílt az a Látogatóközpont, amelynek célja, hogy részleteiben is bemutassa projektet az érdeklődőknek.

Átadták a Békéscsaba–Lőkösháza vasútvonal megújult szakaszát

Kedden átadták a Békéscsaba és Lőkösháza közötti 30 kilométeres felújított vasúti vonalszakaszt, a román oldalon is zajlik a fejlesztés.

Fontos állomásnál a Déli Körvasút II. ütemének kivitelezése

Folyamatban van a Gubacsi út feletti új acélhidak elemeinek helyszínre szállítása, mindkét acélhíd betolása még az idei év őszén várható.

Tízpontos vállalást tett Lázár János a közösségi közlekedés fejlesztéséért

Olyan vasútfejlesztési, közlekedésfejlesztési elemeket tartalmaznak, amelyek egy jó részének már az idei évben örülhetnek az utasok.

600 milliárd forintból fejlődhet az alföldi térség vasútja

Magyarország kormánya az elmúlt száz esztendő legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésére készül a következő években.

Komplex pályafelújítás Szentlőrinc és Szigetvár között

A pályafelújítás eredményeként valamelyest gyorsul és kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés, jelentősen mérséklődnek a késések.

Legfrissebb híreink

Újra gépi vasútkocsi-tisztítás Szegeden

A MÁV közel 800 millió forintos fejlesztésének köszönthetően Szeged-Rendező állomáson egy új kocsimosó létesült.

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.