fbpx
2024. március 1. péntek

Újabb lépés a Balaton körbevonatozása felé

Augusztus végére készül el a megvalósíthatósági tanulmánya a Balatonaliga és Balatonakarattya közötti új pálya, valamint a még hiányzó északi parti villamosítás fejlesztésének – nyilatkozta a Balaton Fejlesztési Tanács szakértője.

A Balaton Fejlesztési Tanács régóta dolgozik a déli és északi vasútvonal összekötésének a megoldásán, több tanulmány is született a témában. De

most először nyílik esély, hogy a kormány forrást rendeljen a kivitelezéshez is.

Balatonaliga és Balatonakarattya között több terv variáció is készül, a megvalósíthatósági tanulmányt ez év augusztus 31-ig kell véglegesíteni – mondta a Veol.hu kérdésére Dorner Lajos, a Balaton Fejlesztési Tanács szakértője, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke. Ugyancsak augusztus 31-ig el kell készülnie az északi parti vasút további villamosítása megvalósíthatósági tanulmányának is. Ha az megvalósul, akkor Győr, Szombathely, Sopron felől is érkezhetnek majd ide a vonatok. Egyrészt így csökkenteni lehet a telített autóutak forgalmát, másrészt igény is mutatkozik rá. Amióta az Interregio járatok Győrtől Keszthelyen, Kaposváron át Pécsig mennek, még az osztrákoknál is érezhetően megnőtt irántuk az érdeklődés. 

- Hirdetés -

Dorner Lajos a lapnak kifejtette, hogy olyan egységes rendszer felépítése a cél, amelyben fordulás és várakozás nélkül járhat a vasút, a korszerű járműpark jobban ki van használva, léteznek menekülő útvonalak, csatlakozó vágányok. amelyek lehetővé teszik, hogy baleset miatt ne kelljen leállítani az egész vonalat. Mindez sokkal olcsóbbá is teszi az üzemeltetést.

Együtt kell tehát fejleszteni a járműveket és az infrastruktúrát tehát. Akkor jó vonatokon lehet majd körbeutazni a Balatont, és minden településen azonos szintű lesz a szolgáltatás. 

A cikkben érdekes történelmi áttekintést adott a szakértő a Balaton déli és északi partján kiépült vasútvonalak eltérő sajátosságairól, adottságairól és fejlesztési lehetőségeiről. Kiderült, hogy a máig fennálló elkülönülés gyökere a több mint száz évvel ezelőtti döntések máig ható következménye.

Ezek is érdekelhetik

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Elmaradt a vasúti fordulat az európai kohéziós politikában

Továbbra is több forrást biztosít az EU a közúti fejlesztésekre, mint a vasútiakra a 2021-2027 közötti tagállami fejlesztési tervek elemzése alapján. A 2021-2027 között elkölteni...

Tizenötmilliárd eurós vasúti fejlesztés indul

Csepreghy Nándor arról beszélt Nagykanizsán, hogy a magyar gazdasági növekedés alapja a mobilitás. A magyar gazdasági növekedés alapja a mobilitás, ami szükséges a munkaerőigény biztosításához...

Összesen 13 évet késtek a START vonatai tavaly

A 2022/2023-as menetrendi év folyamatait foglalta össze a VPE. A nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózat 7 799,8 km, ennek 93,7%-a a MÁV Zrt., 6,3%-a a GYSEV...

Épül a déli körvasút

A projekt harmadszor is megszerezte a környezetvédelmi engedélyt. Hétfőn elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely a vasúti pálya átépítését – kettőről három, néhol...

A vasúti piac jelentős növekedés előtt áll 2040-ig

Az igény megvan, de magától nem javul a vasút részaránya, a döntéshozóknak tenni kell a fejlődésért. A fenntarthatósági elvárások, elektromos átállás, energiahatékonyság és az utazási...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });