fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

Új hálókocsikat szerez be az UZ

Hazai gyártásban, két év alatt készül el a 44 éjszakai vagon.

Nem a háború ellenére, hanem éppen amiatt kell fejleszteni az ország vasútját – írta ki a Linkedinre Olekszandr Petrovszkij, az Ukrán Vasutak (Ukrzaliznyica, UZ) igazgatóhelyettese, amikor hírül adta, hogy hazai költségvetési forrásból 44 hálókocsit rendelnek meg. Ugyanis az orosz támadás óta a vasút a legstabilabb közlekedési és szállítási mód.

A gördülőállomány megújítása kulcsfontosságú, mivel a vasút – bár naponta érik támadások – továbbra is a logisztika gerince Ukrajnában, az alapvető árukat, a sebesülteket, az evakuált embereket, a külföldi diplomatákat az egész országban vonaton szállítjuk

– írta. A kocsik gyártására teljes egészében Ukrajnában kerül sor, és két évig fog tartani.

- Hirdetés -

Nyitóképünk Petrovszkij Linkedin-posztjából származik.

Ezek is érdekelhetik

Visszazuhant az ukrán-magyar árufuvarozás

A 2024-es első negyedévi adatok szerint az ukrán-magyar határátkelőhelyeken a vasúti áruszállítás volumene 45 százalékkal, azaz közel 650 ezer tonnával csökkent - írja a...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Sikerül vasútra hangolnia Európát a belga uniós elnökségnek?

Jelentősebb európai uniós szerepvállalás kellene, hogy a személy- és áruszállításban nagyobb részesedést szerezhessen a vasút. Az eddigi liberalizációs lépéseken túl jóval több kell a...

A MÁV-START már árulja a jegyet nyári spliti vonatára

Bevált a gördülő szálloda koncepciója, bevált a minőségi éjszakai InterCity az Adriára.

Nyolcrészes távolsági Flirtöket vesz Norvégia

Legalább 17, legfeljebb 100, nappalra és éjjelre is alkalmas motorvonatról szerződött a Norske Tog. A Stadler várhatóan 2026-ban kezdi meg az 542 ülőhelyes, villamos,...

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.