fbpx
2024. március 1. péntek

Új hálókocsikat szerez be az UZ

Hazai gyártásban, két év alatt készül el a 44 éjszakai vagon.

Nem a háború ellenére, hanem éppen amiatt kell fejleszteni az ország vasútját – írta ki a Linkedinre Olekszandr Petrovszkij, az Ukrán Vasutak (Ukrzaliznyica, UZ) igazgatóhelyettese, amikor hírül adta, hogy hazai költségvetési forrásból 44 hálókocsit rendelnek meg. Ugyanis az orosz támadás óta a vasút a legstabilabb közlekedési és szállítási mód.

A gördülőállomány megújítása kulcsfontosságú, mivel a vasút – bár naponta érik támadások – továbbra is a logisztika gerince Ukrajnában, az alapvető árukat, a sebesülteket, az evakuált embereket, a külföldi diplomatákat az egész országban vonaton szállítjuk

– írta. A kocsik gyártására teljes egészében Ukrajnában kerül sor, és két évig fog tartani.

- Hirdetés -

Nyitóképünk Petrovszkij Linkedin-posztjából származik.

Ezek is érdekelhetik

Sikerül vasútra hangolnia Európát a belga uniós elnökségnek?

Jelentősebb európai uniós szerepvállalás kellene, hogy a személy- és áruszállításban nagyobb részesedést szerezhessen a vasút. Az eddigi liberalizációs lépéseken túl jóval több kell a...

A MÁV-START már árulja a jegyet nyári spliti vonatára

Bevált a gördülő szálloda koncepciója, bevált a minőségi éjszakai InterCity az Adriára.

Nyolcrészes távolsági Flirtöket vesz Norvégia

Legalább 17, legfeljebb 100, nappalra és éjjelre is alkalmas motorvonatról szerződött a Norske Tog. A Stadler várhatóan 2026-ban kezdi meg az 542 ülőhelyes, villamos,...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });