fbpx
2024. november 8. péntek

Tehetséggondozásról és innovációs projektek indításáról kötött stratégiai együttműködési megállapodást az Alstom és a Miskolci Egyetem

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális piacvezető vállalata, és a Miskolci Egyetem.

Az együttműködés célja a gyakorlati képzés és az elméleti ismeretek egymáshoz közelítése, a tehetséggondozás támogatása, valamint a hazai acélszerkezet-gyártás folyamatainak, műszaki-technológiai megoldásainak fejlesztése közös kutatás-fejlesztési projektek elindításával. A Miskolci Egyetem kutatási és infrastrukturális háttérkapacitásainak, valamint az Alstom Hungary Kft. gyakorlati lehetőségeinek ötvözésével – külön erre vonatkozó megállapodások mentén – a jövőben termelés-, termék- és folyamatfejlesztési kutatás-fejlesztési projektek indulhatnak Magyarországon a két szervezet együttműködésével.

A Miskolci Egyetem az alapításától kezdve az elméleti és a gyakorlati tudás átadásának összhangjára törekszik. Alapját jelenti ez az ipari partnerekkel közös kutatási és innovációs projektek megvalósításának

– hangsúlyozta az együttműködési megállapodás ünnepélyes aláírásán Prof. Dr. Horváth Zita, a Miskolci Egyetem rektora. Emlékeztetett: az intézmény 2015-ben kapcsolódott be a duális képzési programba, amelyben a Gépészmérnöki és Informatikai Kar élen jár. A vállalati szférával valós együttműködés lehetőségeit erősíti az egyetem kutatóintézeteinek munkáját összehangoló Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központ (FIEK), de a kutatás-fejlesztés-innovációs tevékenység áll az egyetem elbírálás alatt álló Science Park projektjének a középpontjában is.

- Hirdetés -

„Napjaink legnagyobb kihívása a termelővállalatok számára, hogy miként tudják hosszú távon biztosítani a jól képzett szakembereket és a szakképzett munkaerőt. A most megkötött stratégia együttműködési megállapodás szorosan illeszkedik az Alstom mátranováki gyárának oktatási programjához. Korábban már elindítottuk a telephelyen a hegesztő és lakatos szakképzéseinket a fizikai állomány pótlására” – emelte ki Balázs Gáspár, az Alstom Hungary Kft. ügyvezetője.

Hozzátette: „Ideje volt, hogy figyelmünket a mérnökutánpótlás és az adminisztratív területekhez kapcsolódó felsőfokú képzések irányába fordítsuk. Ehhez kiváló partnerre leltünk a Miskolci Egyetem személyében, hiszen Észak-Kelet Magyarország legfontosabb műszaki felsőfokú oktatási intézményét sikerült partnerünknek megnyerni. Bízunk benne, hogy a fiatalok, akik az oktatási program keretében megismerkednek hazánk egyik legnagyobb acélszerkezetgyártó telephelyének működésével és az Alstom által kínált lehetőségekkel, egyre nagyobb számban választják majd gyakorlati képzésük helyszínéül és később munkahelyüknek is a gyárat.”

A Miskolci Egyetem első 25 hallgatója április 26-án látogatott el az Alstom mátranováki telephelyére. A félnapos látogatás során a hallgatók megismerkedhettek az Alstom értékeivel, a mátranováki gyár működésével, az itt gyártott termékekkel és az ellátás folyamatával. A vezetett üzemlátogatás során a hallgatók megismerkedtek az üzem termelési folyamataival és a legfontosabb speciális tevékenységekkel.

Az Alstomról

Az Alstom innovatív, fenntartható és emberek által kedvelt közlekedési eszközök fejlesztésével és előmozdításával hozzájárul az alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövőhöz. A nagysebességű vonatoktól, metrókon, egysínű vonatokon, villamosokon át a kulcsrakész rendszerekig, szolgáltatásokig, infrastruktúráig, az irányítórendszerekig és a digitális mobilitásig, az Alstom az iparág legszélesebb portfólióját kínálja különböző ügyfeleinek. A 64 országban való jelenlétével és 184 nemzetiségű, több mint 84 700 fős tehetségbázisával a vállalat a tervezésre összpontosít, innovációs és projektmenedzsment-képességeit oda összpontosítja, ahol a modern mobilitási megoldásokra a legnagyobb szükség van. A franciaországi tőzsdén jegyzett Alstom 17,6 milliárd eurós bevételt ért el a 2024. március 31-én záruló pénzügyi évben.

Ezek is érdekelhetik

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Izraelben fejleszt kisvasutat az Alstom

Az Alstom bejelentette, hogy 54 Citadis LRV-ből álló flottát szállít és üzemeltet az izraeli Haifa és Názáret közötti 41 km-es kisvasúthoz. Az Electrával és a...

A műszaki átjárhatóság kiterjesztése hozhatja meg az európai járműbeszerzésben a magántőke étvágyát

Cikksorozatuk új részében beszámolunk az európai járműpiacon elindult új finanszírozási trendekről – a hazai vonatkozósokról pedig a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán hallhat! Az európai járműipar...

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

Az Alstom 59 Flirtöt szerelt föl ETCS-sel

Európában az Alstom szállította az összes ETCS-szel felszerelt vonatok 70 százalékát. Az Alstom sikeresen zárta a MÁV-START azon Flirt motorvonatainak felszerelését ETCS L2 fedélzeti berendezéssel,...

Legfrissebb híreink

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A Német Közlekedési Minisztérium továbbra is támogatja az egyes kocsi fuvarozást

A Német Közlekedési Minisztérium 90 millió euró értékben adott támogatást a vasúti egyes kocsi fuvarozásra.

Megkezdődött a Keleti pályaudvar rekonstrukciós programja

Az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV-csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó márkanevek és logók.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

Megkezdődött a Keleti pályaudvar rekonstrukciós programja

Az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV-csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó márkanevek és logók.

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

A rovat további cikkei

A Német Közlekedési Minisztérium továbbra is támogatja az egyes kocsi fuvarozást

A Német Közlekedési Minisztérium 90 millió euró értékben adott támogatást a vasúti egyes kocsi fuvarozásra.

Megkezdődött a Keleti pályaudvar rekonstrukciós programja

Az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV-csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó márkanevek és logók.

Új cégstruktúrához megújuló márkanevek és logók a MÁV-nál

Az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV-csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó márkanevek és logók.