fbpx
2024. május 22. szerda

Pályafelújítás az észak-balatoni vonalon

Szerdától április végéig pályafelújítást végeznek a 29-es vasútvonalon, és tizenkét vasúti átjáró épül át.

Az idén a nyíltvonali pályarészek és több állomás átépítését, felújítását végzik el annak érdekében, hogy megszűnjenek a sebességkorlátozások a vonalszakaszon, a vonatok megfelelő sebességgel közlekedhessenek. Ezáltal stabilabbá és betarthatóbbá válik a menetrendszerű vonatközlekedés – közölte a Mávinform az MTI-vel.

Az észak-balatoni vonalon a korábbi években a Szabadbattyán–Balatonfüred vonalszakaszt villamosították, az állomások részleges akadálymentesítése is megtörtént.

- Hirdetés -

A felújításra váró 700 méteres szakaszon jelenleg több helyen is 60 kilométer/órára korlátozták a vonatok sebességét, a felújítás után ismét 80 kilométer/órás sebességgel haladhatnak a vonatok.

A Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vonalon március 29-tól április 5-ig a pályakarbantartás miatt a vonatok módosított menetrend szerint közlekednek. Balatonkenese és Balatonfüred között valamennyi vonat helyett pótlóbuszok szállítják az utasokat. Április 11-től 27-ig a Szabadbattyán-Alsóörs állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt módosul a menetrend, ez idő alatt Székesfehérvár és Balatonfüred között pótlóbuszok közlekednek.

A kivitelező a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG Kft. áprilisban vágányzár keretében végzi a felújítást.

Ezek is érdekelhetik

Letörte a sorompót, majd megállt a vonat útjában

Szaporodnak az útátjáróban a balesetek, és általában nem a vasút a hibás. A MÁV ismételten felhívja a közúton közlekedők figyelmét arra, hogy a vasúti átjárókban...

Visszaállt az eredeti pályasebesség Szárligetnél

Tavasszal még lesznek utómunkák a hegyeshalmi fővonalon. Újra 140 km/órás maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonal ősszel felújított pályaszakaszának jobb vágányán. Biatorbágy és...

Nem segített a kiéleződő verseny sem az európai sínekre több forgalmat vonzani

Az európai vasúti statisztikákban a magasabb vasúti munkamegosztás arányában és a nagyon alacsony infrastruktúra-fenntartási forrásokkal tűnik ki Magyarország.

Harmadik fázisához ért a szárligeti felújítás

Ismét járnak a nemzetközi vonatok és néhány elővárosi is csúcsidőben. A győri fővonal felújításának legösszetettebb fázisa november 17-ig tartott, ebben az időszakban egyik vágányon sem...

A forráshiány ellenére is várhatók vasúti beruházások

Az EU-s pénzek megnyílása esetén Budapest, Debrecen térségében és máshol is terveznek rekonstrukciókat. A MÁV 15. Szabadjelzés konferenciáján az egyik kerekasztal a vasút helyzetével a...

A MÁV versenyképesség-javító programot dolgozott ki

A legfontosabb vonalak eredeti állapotának helyreállítására 2033-ig 1533 milliárd forintba kerülne. Már 15. alkalommal rendezi a MÁV Szabadjelzés című konferenciáját és partnertalálkozóját. Az első előadó...

Legfrissebb híreink

Megújult a vasútállomás és annak környéke Szentgotthárdon

Átadták a teljesen megújult vasútállomás épületét Szentgotthárdon. A GYSEV Zrt. egy év alatt végezte el a nagyszabású munkálatokat: megújult és átalakult a váróterem, megtörtént...

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Megújult a vasútállomás és annak környéke Szentgotthárdon

Átadták a teljesen megújult vasútállomás épületét Szentgotthárdon. A GYSEV Zrt. egy év alatt végezte el a nagyszabású munkálatokat: megújult és átalakult a váróterem, megtörtént...

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

A rovat további cikkei

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!