A négynapos hétvége alkalmával a vártnál is többen választották a MÁV szolgáltatásait, a közlekedési társaság rekordforgalmat bonyolított és rendkívüli, eddig nem alkalmazott megoldásokat is eszközölt a hatékony utasszállítás érdekében.
Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója Facebook oldalán tette közzé az április 30. és május 4. közötti hosszú hétvége utasszám eredményeit. A statisztika alapján a cégcsoport elővételben közel 467 ezer belföldi és 18 ezer nemzetközi, valamint 204 ezer vasúti és autóbuszos helyjegyet értékesített. A vezérigazgató kiemelte, hogy a kerékpáros forgalom is kiemelkedett a Balaton környéki vonalakon, ugyanis több mint 25 ezer utas váltott kerékpárjegyet. A számokat összesítve a belföldi utasforgalom a húsvéti hosszú hétvége adataihoz képest 5%-kal nőtt.
Erősítések és rendkívüli beavatkozások
A megnövekedett forgalom miatt a MÁV összesen 110 vonatot erősített meg plusz kocsikkal. A hosszú hétvége során viszont számos rendkívüli esemény is történt, a 4 nap alatt összesen 270 alkalommal. Hegyi Zsolt hozzátette, hogy ezeket gyorsan orvosolták vonatpótló járatokkal és rásegítő autóbuszokkal.
A cégcsoport történetében először vasárnap délután igényvezérelt mentesítő vonatokat indított a MÁV. A közlekedési társaság a Facebook oldalán tett közzé egy szavazást, ahol arra lehetett voksolni, hogy honnan és mikor induljanak Budapest felé olyan járatok, amik alapvetően nincsenek a menetrendeben. A szavazás eredményként végül Balatonfüredről és Siófokról közlekedtek mentesítő vonatok, mind a két helyszínről 17 órás indulással.
————————————————————
Csatlakozzon Ön is a vasúti járműipar döntéshozóihoz – május 29-én Budapesten!
Érje el a legfontosabb döntéshozókat, értesüljön első kézből az iparági trendekről, teremtsen új üzleti lehetőségeket – mindezt a vasúti szektor legrangosabb tavaszi eseményén.
A rendezvényen a hazai járműpiac kiemelt szereplői és a szektor külföldi szakemberi egyaránt első kézből adnak bepillantást a jenlegi járműhelyzetről. Mik a hazai kilátások? Mi, hogyan működik a környező országokban? Milyen gyors és középtávú megoldások jelenthetik a rég várt változást a járműgyártás és -fejlesztés, finanszírozás, szabályozás, beszerzés, vagy akár karbantartás terén? A nemzetközi járműgyártó és lízingcégek miként tekintenek a magyar piacra, milyen lehetőségekkel szolgálhatnak? Többek között ezen kérdésekre keressük a válaszokat a Magyar Vasút – II. Vasúti Járműipari Szimpózium 2025-ös rendezvényén.