Megkezdte a helyreállítást a MÁV a Kétpónál történt baleset helyszínén. A területre érkezett az a vasúti daru, amellyel a kisiklott vasúti kocsikat a helyükre emelik.
Július 9-én vasárnap 12:15-kor Kétpónál egy tehervonatból kilenc konténerszállító, egyenként 6 tengelyes “iker” pőrekocsi összesen 50 tengellyel kisiklott, és elzárta mindkét vágányt a forgalom elől. A helyszíni vizsgálat után elkezdték a műszaki mentést, a pálya helyreállítása hosszabb időt vesz igénybe.
Szolnokról a helyszínre érkezett a nagy teherbírású vasúti daru, mellyel a kisiklott kocsikat emelik be.
Az elsődleges vizsgálatok alapján a jobb vágányon egy felsővezetéki tartóoszlop kidőlt és összetört, mintegy 2 km hosszban megrongálódott a vasúti pálya, a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak, helyenként új pályát kell építeni. A bal vágányon sem közlekedhetnek a vonatok, ez a vágány is megrongálódott, vágánygeometriai hibák keletkeztek. Ezek helyreállításán dolgoznak, illetve a másik vágányon lévő kocsik beemelését készítik elő a daru megfelelő letalpalását kialakítva. A vasúti daru poziciójának megváltoztatására is szükség van, a Szajol–Szentes–Hódmezővásárhely–Békéscsaba–Mezőtúr útirányon át fordítják meg a speciális munkagépet.
A vonat utolsó siklott kocsiját rakománnyal együtt, a megfelelő műszaki vizsgálat és javítás után már visszahelyezték a vágányra. A többi kocsi beemelése a daru új pozíciójából történik majd, illetve a kocsikról a konténereket rakják át a helyszínre küldött vasúti kocsikra.
A kár több százmillió forintra becsülhető. A helyreállítás a bal vágányon leghamarabb a hét második felében teszi majd lehetővé, hogy egyelőre sebességkorlátozással megindulhasson egy vágányon a forgalom.
A vonatok módosított menetrend szerint, korlátozásokkal, késésekkel közlekednek, egy szakaszon pótlóbuszokkal kell utazni, járatkimaradásokra is számítani kell.