Újraindult egy vágányon a vasúti közlekedés a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonal Hajdúhadház és Újfehértó közötti szakaszán.
Tegnap este óta Hajdúhadház és Újfehértó között egy vágányon közlekedhetnek a vonatok, a baleset miatti pótlóbuszos közlekedés megszűnt a Debrecen-Nyíregyháza közötti szakaszon, azonban 5-10 perces késések előfordulhatnak – tette közzé a MÁV. A Volánbusz párhuzamos járatain május 16-tól már nem fogadják el a vasúti jegyeket, és bérleteket.
Május 7-én vasárnap délelőtt Hajdúhadház és Újfehértó között, Téglásnál egy magánvasút 3800 tonnás vasérccel rakott tehervonatának 35 kocsija közül 9 kisiklott. A vasúti kocsikból kiborult, továbbá a mentés során kiemelt vasérc mennyiségét 500 tonnára becsülik. A műszaki mentés napokig tartott egy nagyteljesítményű, 150 tonna teherbíró-képességű vasúti daruval.
Több mint 250 vasúti szakember megfeszített munkájának köszönhetően a kisiklott teherkocsik visszaemelésével, elvontatásával csütörtökre végeztek a szakemberek, ekkor kezdődhetett meg a kevésbé sérült vágányszakasz helyreállítása.
A síneket a hétvégén 240 betonalj felhasználásával közel 140 méteren építették újjá, helyreállították a felsővezetékrendszert és a biztosítóberendezést is, ennek köszönhetően május 15-én 21 órától egy vágányon megindulhatott a vonatközlekedés Hajdúhadház és Újfehértó között.
A munkálatok jelentősebb része azonban még hátra van. Most kezdődik meg a másik pályán a várhatóan több héten át tartó munkálat: összességében mintegy 3600 méter sínt és 4 és fél ezer darab vasbetonaljat kell kicserélni. A pálya 200 méteres szakasza annyira megrongálódott, hogy nem csak a vágányokat, hanem a vasúti alépítményt is helyre kell állítani, melyhez már több mint 330 betonaljat valamint 400 méter sínt a helyszínre szállítottak. Az előzetes becslések alapján a műszaki mentés és a vasúti pálya helyreállításának költsége meghaladja az 1 milliárd forintot.