fbpx
2024. április 21. vasárnap

Az egyik vágányon megindult a forgalom Téglásnál

Újraindult egy vágányon a vasúti közlekedés a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonal Hajdúhadház és Újfehértó közötti szakaszán.

Tegnap este óta Hajdúhadház és Újfehértó között egy vágányon közlekedhetnek a vonatok, a baleset miatti pótlóbuszos közlekedés megszűnt a Debrecen-Nyíregyháza közötti szakaszon, azonban 5-10 perces késések előfordulhatnak – tette közzé a MÁV. A Volánbusz párhuzamos járatain május 16-tól már nem fogadják el a vasúti jegyeket, és bérleteket.

Május 7-én vasárnap délelőtt Hajdúhadház és Újfehértó között, Téglásnál egy magánvasút 3800 tonnás vasérccel rakott tehervonatának 35 kocsija közül 9 kisiklott. A vasúti kocsikból kiborult, továbbá a mentés során kiemelt vasérc mennyiségét 500 tonnára becsülik. A műszaki mentés napokig tartott egy nagyteljesítményű, 150 tonna teherbíró-képességű vasúti daruval.

- Hirdetés -

Több mint 250 vasúti szakember megfeszített munkájának köszönhetően a kisiklott teherkocsik visszaemelésével, elvontatásával csütörtökre végeztek a szakemberek, ekkor kezdődhetett meg a kevésbé sérült vágányszakasz helyreállítása.

A síneket a hétvégén 240 betonalj felhasználásával közel 140 méteren építették újjá, helyreállították a felsővezetékrendszert és a biztosítóberendezést is, ennek köszönhetően május 15-én 21 órától egy vágányon megindulhatott a vonatközlekedés Hajdúhadház és Újfehértó között.

A munkálatok jelentősebb része azonban még hátra van. Most kezdődik meg a másik pályán a várhatóan több héten át tartó munkálat: összességében mintegy 3600 méter sínt és 4 és fél ezer darab vasbetonaljat kell kicserélni. A pálya 200 méteres szakasza annyira megrongálódott, hogy nem csak a vágányokat, hanem a vasúti alépítményt is helyre kell állítani, melyhez már több mint 330 betonaljat valamint 400 méter sínt a helyszínre szállítottak. Az előzetes becslések alapján a műszaki mentés és a vasúti pálya helyreállításának költsége meghaladja az 1 milliárd forintot.

Ezek is érdekelhetik

A MÁV versenyképesség-javító programot dolgozott ki

A legfontosabb vonalak eredeti állapotának helyreállítására 2033-ig 1533 milliárd forintba kerülne. Már 15. alkalommal rendezi a MÁV Szabadjelzés című konferenciáját és partnertalálkozóját. Az első előadó...

Felénél tart Szombathely állomás rekonstrukciója

A pályaudvar északi részén a Swietelsky is dolgozik. A feléhez érkezett Szombathely állomás északi részének felújítása, az első fázisban a 20-as fővonal két vágányának rekonstrukciójával...

Megérkezett a MÁV FKG óriási vágányköszörűgépe

Az RGH 20C2 a negyedik karbantartó gép, amely munkába áll a MÁV-leányvállalatnál. A MÁV FKG telephelyére most érkezett vágányköszörűgép összeszerelést, üzembehelyezést és a szükséges engedélyek...

Félezer milliárd forintnyi felújítás maradt el a MÁV pályahálózatán a forráshiány miatt

A vasúti pályahálózat karbantartására egy évtized után is alig jut több pénz, mint egy évtizede, miközben az üzemeltetés költségei legalább a két és félszeresére nőttek.

Ma és holnap még végigmennek a Railjetek

Csak szerdától van átszállás Bécsben München felé, de a pótlóbuszok rendje módosult a győri vonalon. Az ÖBB vasárnap este arról adott tájékoztatást, hogy október 2-án...

Pest felé nem kell átszállni Bécsben

A MÁV pontosította az ÖBB közlését a Railjetek elvágásáról. A magyar államvasút is megszólalt az osztrákok döntésével kapcsolatban, aminek értelmében hétfőtől október 26-ig Budapestről Bécsen...

Legfrissebb híreink

Most kell lépni, hogy 2028 után legyen végre több uniós forrás a vasútra!

Hiába a zöld átállás tervezete, az előző hétéves ciklusban csökkent a közlekedés uniós finanszírozása.

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Új európai vasúti közlekedési folyosók jönnek létre

A kilenc kijelölt folyosóból öt Magyarország területét is érinti.

A rovat további cikkei

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Új európai vasúti közlekedési folyosók jönnek létre

A kilenc kijelölt folyosóból öt Magyarország területét is érinti.